بهترین بازیکن زن فوتبال در سال 2022 / همه چیز درباره الکسیا پوتیاس + عکس

الکسیا پوتیاس اولین بازیکنی است که دو بار پیاپی برنده جایزه بهترین بازیکن زن یوفا و توپ طلای زنان شده است.

الکسیا پوتیاس

الکسیا پوتیاس



سرویس اخبار فوتبال خارجیپوتیاس از کودکی هوادار بارسلونا بود و در 11 سالگی به مدت یک سال در آکادمی جوانان بارسا تمرین کرد. اما پس از آن به اسپانیول رفت و تا سال 2011 در آنجا ماند. او در سن 16 سالگی اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد و بخشی از تیمی بود که در سال 2010 قهرمان کوپا دل ری شد، پوتیاس در 17 سالگی به لوانته پیوست و سپس به بارسلونا بازگشت. تابستان 2012.

پوتیاس قبل از مصدومیت، با زدن 11 گل در 10 بازی، بهترین گلزن فصل گذشته بارسا در لیگ قهرمانان اروپا بود. بت مید مهاجم آرسنال دوم شد و سام کر مهاجم چلسی سوم شد. مید، هافبک انگلیس پس از کسب کفش طلایی که به بهترین گلزن مسابقات داده می‌شود، به عنوان بهترین بازیکن یورو 2022 انتخاب شد، زیرا زنان انگلیسی اولین جام مهم خود را با پیروزی 2-1 مقابل آلمان در ومبلی به دست آوردند.

در ماه مه 2021، او اولین بازیکن باشگاهش بود که جام لیگ قهرمانان را بالای سر برد، افتخاری که باعث شد الکسیا سه گانه افتخارات فردی بی سابقه را به دست آورد: بهترین بازیکن سال یوفا، بهترین بازیکن فیفا و توپ طلای زنان. یا. او همچنین اولین فوتبالیست اسپانیایی شد که در سال 2022 100 بازی ملی انجام داد و مصدومیت رباط صلیبی او که باعث شد او را از رقابت های یورو زنان محروم کند، ضربه ای به کشورش و باشگاه بارسلونا در فصل 2022 بود. -23. با این وجود، او همچنان به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا انتخاب شد و اولین زنی بود که دو بار برنده توپ طلای زنان شد.