تمجید رئیس فدراسیون فوتبال از باشگاه پرسپولیس!

تکلیف کادر فنی تیم امید چه زمانی مشخص می شود تاج گفت: این مسائل ادامه دارد. دیروز با قلعه نویی جلسه داشتم و نظر او را درباره تیم ملی از تیم امید گرفتیم و به زودی هفته آینده سرمربی تیم معرفی می شود اما این به معنای تشکیل تیم و تشکیل اردو نیست، زیرا امکان پذیر نیست. برای تشکیل اردوی آماده سازی در 5 هفته آخر لیگ لیگ بسیار حساس است. خوشبختانه لیگ به مرحله خوب و معقولی رسیده است. در بازی تراکتورسازی و سپاهان به جای 60 هزار تماشاگر، عملا 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند و مردم را با فوتبال آشتی دادیم و همه به ورزشگاه برمی گردند. در اتاق های دیگر برایش اتفاق افتاد، در ماه رمضان مشکلی نداشتیم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همین امروز ساعت 8 صبح قبل از شرکت در راهپیمایی با مسئولان کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای جلسه ای داشتیم و خوشبختانه پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد و مدارک درخواستی را تحویل گرفته است. رادوشویچ که درخواستش را پرداخت کرد.” در صورتی که پرسپولیس این بدهی را پرداخت نکند آنچه قبلا گفتم حذف می شود. ما این هشدارها را دادیم تا این اتفاق نیفتد. خوشبختانه او این کار را کرد. در مورد درخواست استراماچونی همچنان می گوییم که حداقل باشگاه باید به او پول بدهد. شاید استقلال به دلیل صدور مجوز حرفه ای تاثیر اولیه را نداشته باشد اما تحریم های بعدی برای این باشگاه اعمال نخواهد شد.

وی افزود: 80 هزار دلار از آن جریمه تعلیق شد اما 40 هزار دلار پرداخت کردیم. متأسفانه دیروز نامه ای وارد شد مبنی بر اینکه شما در سال 2021، همان سه ماه که ما وقت گذاشتیم، دوباره تقلب کردید و آنها می توانند فدراسیون فوتبال را 200 تا 300 هزار دلار جریمه کنند. من این پاسخ را قبول ندارم. ما دیگر مجبور نیستیم تقلب کنیم. همینطور خواه ناخواه به باشگاه ها گوشزد کنیم.

مهدی تاج درباره شرایط حضور باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا و کسب مجوز حرفه ای گفت: زمانی که به فدراسیون برگشتم هیچ یک از باشگاه های ما نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، عملا ما و AFC محروم شدیم. ارتباط بین باشگاه ها و مجموعه بین المللی فوتبال جدا شد اما این پیوند با رایزنی برقرار شد و تعلیق رفع شد و به دایره مسابقات بین المللی بازگشتیم اما یک اتفاق افتاد و در سال 2020 فدراسیون فوتبال 120 هزار جریمه شد. دلار به خاطر کلاهبرداری که جریمه شده بودند.

تاج افزود: همه باید تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر منابع درآمدی پایدار برای فوتبال کشور فراهم کنیم. جلسه شورای امنیت ملی بود که گفتم برای اینکه منابع پایدار ایجاد نکنیم این وضعیت را در باشگاه ها داریم و فلان باشگاه لغو می شود. به جز باشگاه هایی که به کارخانه های بزرگ متصل هستند. استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی دارند اسپانسر جدی و درآمد ثابتی ندارند. خصوصی سازی این دو باشگاه را به مردم واگذار کرده است و امیدوارم این کار خوبی که انجام شده به درستی ادامه پیدا کند و در خرید سهام و ضرر و زیان مردم دچار مشکل نشویم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار با وزیر ورزش در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه های کشور و اینکه مبنای این کار در آینده چیست، گفت: دیروز جلسه مفصلی با وزیر محترم داشتیم. سازمان های ورزشی و مشابه خوشحالم که رئیس جمهور تصمیم به برگزاری چنین جلسه ای گرفته است. در واقع به تفصیل شرایط فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را توضیح دادیم، از سال 2017 تاکنون چند نامه وارد شده است، چگونه پاسخ داده ایم و به دستاوردهای خوبی نیز دست یافته ایم. در بازی پرسپولیس و کاشیما ژاپن بین 30 تا 40 هزار زن به ورزشگاه آمدند. در بازی با کامبوج و هنگ کنگ، زنان نیز به ورزشگاه آمدند. دو دیدار اخیر تیم ملی با حضور قلعه نویی وانوان در ورزشگاه مجاز شده است. اما الان هیچ مانعی برای تیم ملی وجود ندارد. ما باید یک کار برنامه ریزی شده برای لیگ و حفظ ارزش های اسلامی و حفظ خواسته هایی که در کشور داریم انجام دهیم که برای ما بسیار بسیار مهم است. همانطور که این قوانین مهم است، رعایت قوانین و حفظ حجاب و شئونات اسلامی برای ما مهم است و اگر اجازه ورود زنان به ورزشگاه ها را بدهیم، اتفاق بدی در ورزشگاه ها نمی افتد.