توجه: من جهل شما را می پذیرم در حالی که شما را گرفته ندیدم!

صحبت های علیرضا منصوریان پس از باخت نفت به استقلال مهمترین اتفاق این هفته لیگ برتر فوتبال ایران بود.

تصادفی بودن یا انتخاب خوب مجیدی برای عدم رویارویی با استقلال به عنوان سرمربی تیمی دیگر عامل مهم دیگری است که هواداران آبی فرهاد همیشه در کنار خود دیده اند. روحیه برتری و شکست ناپذیری فرهاد و جاه طلبی ذاتی او برای قرار دادن عبارت “بیشترین” در پس تمام کلمات مثبتی که به او اشاره می کند، چنان تصویری از او در نزد استقلالی ها ایجاد کرده است که استقلال به طور قطع مقام اول را از آن خود خواهد کرد. با 60 درصد آرای تلویزیون با حضور منصوریان، زرینچه، جباری و برهانی.
اما باید پذیرفت که پارگی های «عدم توانایی در صورت شکست» به اندازه «عدم جنبه برنده» به انسان ضربه می زند تا اطرافیان. به هر حال محال است مجیدی به گذشته برگردد و با منصوریان خوش بگذرد و بزرگ ترین ها را نادیده بگیرد. همانطور که منصوریان نمی تواند به کنفرانس دیشب نگاه کند و رفیق سابقش را چاق و لاغر خطاب نکند. اما فردا دست نخورده باقی می ماند. لطفا “بپذیرید”!

امیرحسام رنگچیان



مجله اخبار فوتبال داخلی

این فاصله تعریف شده دو چهره محبوب تاریخ استقلال است که بزرگان و فوق ستاره های هر تیم به دلیل رقابت کم طرفدار با یکدیگر رابطه خوبی دارند.

قابل پیش بینی بود که مجیدی که نشان داده هر چند واکنش مستقیمی به اظهارات مختلف نشان نمی دهد، در لحظات اصلی پاسخ های خودش را بدهد (کلمات کلیدی عشق، صداقت و علم در مربیگری در دعوای فرهاد و امیر را به خاطر بسپارید. ) به صحبت های منصوریان. واکنش خود را نشان دهد. انتخاب فرهاد در پاسخ به منصوریان پارادوکس جالبی داشت. واکنشی که کاملا بر خلاف نامش بود. فرهاد از آنجایی که مصاحبه منصوریان را دیده یا شنیده بود، در پاسخ به منصوریان «بی توجهی» کرد تا آتش از زیر خاکستر بلند شود. وقتی به صحبت های منصوریان درباره عملکرد مجیدی در رختکن استقلال دقت می شود، متوجه می شود که علی منصور با همه ابراز عشقی که به مجیدی دارد، زاویه خاص خودش را با او دارد.
اما تفاوت ستاره های دهه شصت و هفتاد و هشتاد استقلال با فرهاد مجیدی پوشیده نیست. تحلیل این تفاوت کار سخت و پیچیده ای نیست. همانطور که خود فرهاد مجیدی هرگز ادعا نکرده که بهترین بازیکن زمان خود است، واقعیت با این ادعا که “فرهاد بهترین بازیکن استقلال نبود” همخوانی دارد.
بدون شک قبول دارید که مجیدی از نظر اخلاقی بهترین بازیکن زمان خود نبود. کناره گیری های یکباره یا درگیری ها و پرخاشگری های متناوب او با مربیان و مدیران باشگاه، او را به مرد شماره یک اخلاق تبدیل نکرده است. اما با وجود این دو مشکل فرهاد مجیدی محبوب ترین شخصیت باشگاه استقلال بعد از انقلاب است. این که هم سن و سال های مجیدی به راحتی قابل قبول نیست.
مجیدی نه از نظر فکری و درخشان برای استقلال بازی کرد و نه مثل پاشازاده در جام جهانی نماینده استقلال بود و نه مثل قلعه نویی توانست با استقلال قهرمان آسیا شود. پس چه شد که مجیدی محبوب ترین چهره باشگاه پرافتخار استقلال شد؟ ظواهر مثل تیپ، لباس، صورت و موهای برآمده؟ گل های سری او مقابل یک رقیب سنتی یا 4 نمایش در استادیوم روژ آزادی؟
بیایید این دلایل پیش پاافتاده را مرور کنیم که چرا پاسخ این سوال را می توان در یک کلمه خلاصه کرد. “جذابیت”
فرهاد مجیدی نه مثل بقیه مصاحبه می کند و نه مثل بقیه پیشکسوتان درباره تیم استقلال اظهار نظر می کند و از همه مهمتر فرهاد هیچ وقت به کامنتی پاسخ نداد. موضوعاتی که کاملاً مطابق با اعتقادی است که او قبلاً بارها وفاداری خود را به آن نشان داده است: “آنچه را که نمی توان گفت همیشه می توان گفت”.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، نشست خبری قبل و بعد از بازی علیرضا منصوریان در پوشش مربیگری هر تیمی همچنان جذابیت های رسانه ای خاص خود را دارد. منصوریان چه به عنوان سرمربی تیم نفت تهران و چه به عنوان سرمربی یکی از دو قطب اصلی فوتبال کشور در این همایش حضور پیدا کند، خوراک خبری مناسبی در اختیار اتاق خبر رسانه های ورزشی قرار می گیرد. به خصوص اگر استقلال یا پرسپولیس وسط باشند. همایش منصوریان شب گذشته نیز از این قاعده مستثنی نبود.
اما تیترهای دیشب با برخوردهای قبلی منصوریان متفاوت بود. بازیکن شماره 10 سابق آبی ها در اقدامی غیرقابل پیش بینی شدیدترین انتقاد را متوجه فرهاد مجیدی کرده و رفتار فرهاد مجیدی پس از بازی را نقطه سیاه فوتبال ایران دانست.
مجیدی پس از پیروزی مقابل صنعت نفت در حالی که بازی را به دلیل محرومیت از سکوها تماشا می کرد، بی تفاوت نسبت به همکارانش در تیم حریف از روی چمن ورزشگاه گذشت و به منصوریان، خرمگاه و … خوش آمد گفت. مشکلی سخت برای علیرضا منصوریان و مانند کبریت افتادن در باروت، منصوریان را در کنفرانس به مرز انفجار رساند.
شاید در ظاهر تنها دلیل عصبانیت منصوریان رفتار مجیدی بعد از برد باشد. اما با کمی تاخیر در این موضوع می توان به لحظه ای رسید که جرقه این اختلاف زده شده است. وقتی مجری منصوریان دوشنبه شب در یکی از برنامه های برتر فوتبال از تیم های لیگ پرسید، پاسخ های جالبی از منصوریان دریافت کرد. سرمربی نفت سپاهان را بهترین تیم لیگ دانست و مدعی شد که سپاهان در این لیگ به حق خود نرسید وگرنه بهترین تیم برای ایجاد موقعیت و فوتبال بود. او همچنین پرسپولیس را ساکت ترین نیمکت نشین دانست و این تیم را یکی از بهترین تیم های لیگ دانست. اما کاپیتان سابق آبی ها دید دیگری از استقلال داشت. او معتقد بود استقلال بر اساس خلاقیت فردی بازیکنانش موفق شد و تلویحاً هیچ نقشی برای مجیدی و تیمش در بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر از نظر آمار و عملکرد قایل نشد.

مجیدی شاید هرگز اشتباهات خود را نپذیرفت، اما در عمل همیشه آنها را پذیرفت و از تکرار آنها اجتناب کرد. اگر روزی به عنوان بازیکن در نیم فصل تیمش را ترک کرد چون فضای مدیریتی پیرامون استقلال را مناسب نمی دید خیلی زود متوجه شد که استقلال از مردم مهمتر است و با این شرایط به استقلال برگشت. همان کادر مدیریتی و با تیم پیروز شد.
اگر یک بار به دلیل اینکه سعادتمند را بی لیاقت می دانست از سرمربیگری استقلال استعفا داد، فصل بعد با وجود همه اختلاف نظرها با مددی، جایگاهش را رها نکرد تا این روزها رهبری ایران را بر عهده بگیرد. از سوی دیگر فرهاد مجیدی همواره از کادرفنی مستقر در استقلال در حساس ترین لحظات حمایت و تشکر کرده است. چه در لیگ چهاردهم که با حضور در ورزشگاه آزادی در بازی با ملوان تحسین قلعه نویی را برانگیخت تا جایی که امیر گفت پیشکسوتان واقعی استقلال امثال فرهاد مجیدی هستند یا بعد از 1-1 سنگین منصوریان. 6 باخت به العین بیشترین فشار هواداران و مدیریت بر روی علی منصور بود که از دوست و هم تیمی سابق خود حمایت می کرد.
چرا دور برو قبل از آخرین قهرمانی بود که مجیدی با رویای بازگرداندن استراماچونی توسط سعادتمند اخراج شد و محمود فکری جایگزین او شد! اما واکنش فرهاد چیزی جز تبریک و آرزوی موفقیت و سکوت در تمام دوران سرمربیگری کاپیتان سابقش در استقلال نبود.


سرویس خبر شماره: 1815054 |
21 مارس 1400 ساعت 21:15 |
10,237 امتیاز خبر|

0نظرات

ریشه های درگیری شدید بین مرد و کودک بین سوپراستارها