تکلیف لیست آزادسازی استقلال مشخص شد!/اگر اسمم بماند…



استقلالی ها به سمت قهرمانی لیگ بیست و سوم گام برمی دارند و هنوز نمی توان با قطعیت گفت که شاگردان جواد نکونام قطعاً در این رقابت ها قهرمان می شوند و یا قطعا رقابت ها را برای پرسپولیس ترک خواهند کرد. در چنین شرایطی اما استقلال باید چشم‌انداز آینده داشته باشد و اگرچه همه نگاه‌ها به هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر است، اما طبق قانون، استقلال و سایر تیم‌ها از هم اکنون باید کار خود را برای فصل آینده آغاز کنند، زیرا با هر نتیجه ای در این فصل به دست بیاید، به هر حال فوتبال ادامه دارد و متوقف نمی شود. یکی از مهم ترین موضوعاتی که استقلالی ها باید به آن توجه کنند بحث جذب برای فصل پیش رو است. نکته بسیار مهم، بی توجهی به آن آسیب زیادی به یقه آبی ها وارد می کند.

بدون تصمیم نهایی

با آنچه در مورد جواد نکونام می دانیم هیچکس جز او برای تیمی که سرمربی آن است بازیکنی به خدمت نمی گیرد به همین دلیل با مشورت اعضای کادر فنی لیست بازیکنان مورد نظر خود را در لیگ بیست و چهارم انتخاب می کند اما لیست بازیکنان فعلی استقلال به گونه ای است که آبی ها ابتدا باید تعدادی بازیکن را از تیم خود حذف کنند و سپس اقدام به جذب بازیکنان جدید کنند. قرارداد تعداد قابل توجهی از بازیکنان فعلی استقلال در پایان این فصل به پایان می رسد و این حق طبیعی جواد نکونام یا هر سرمربی دیگری است که درباره ماندن یا رفتن آنها اظهار نظر کند. طبق شنیده ها به دلیل حساسیت بالای رقابت های لیگ برتر جواد نکونام تا آخرین روز مسابقات یعنی لحظه جدال با پیکان در هفته سی ام لیست مازادی در اختیار باشگاه قرار نمی دهد. این مسابقه به منظور برهم زدن تمرکز بازیکنان و کاهش انگیزه آنها است. از سوی دیگر شنیده‌ایم که خود باشگاه اصرار دارد تا قبل از پایان بازی‌ها برای تمدید قرارداد هیچ مذاکره‌ای صورت نگیرد، زیرا اگر این خبر به گوش بازیکنان برسد باعث ایجاد حاشیه در تیم می‌شود. لیست بازیکنانی که در پازل تاکتیکی جواد نکونام برای فصل آینده قرار نگرفته اند، قبل از شروع مسابقه آماده می شود. با پیکان به باشگاه بر نمی گردد و مذاکره ای صورت نمی گیرد.

تاریخچه نیمکت نشینی

البته جدا از بحث لیست مازاد، خود نیمکت استقلال هم برای خودش سابقه دارد. با وجود اینکه جواد نکونام قرارداد بلندمدتی با استقلال دارد، اما به خوبی می دانیم که این قراردادها در فوتبال ایران قابل فسخ است و نمونه بارز آن فرهاد مجیدی است که با وجود داشتن قرارداد سه ساله با استقلال، بلافاصله پس از آن با امضای قرارداد با این تیم قهرمان لیگ بیست ویک یکی از آنها آبی ها را ترک کرد و به امارات رفت، بنابراین اگر نکونام تمایلی به همکاری با استقلال نداشته باشد یا تیم مدیریت باشگاه تصمیم دیگری بگیرد، پرونده بسته می شود. تفاوت جواد نکونام و علی خطیر را نمی توان کتمان کرد و حتی در صورت پیروزی استقلال در این فصل نیز بعید به نظر می رسد که مشکلات این دو نفر به طور کامل حل شود، بنابراین قبل از روشن شدن تکلیف لیست مازاد باید دید. اولین. سرنوشت مدیرعامل و سرمربی استقلال در فصل آینده چگونه خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: احتمالی بعید اما فوق العاده جذاب/ حساس ترین دربی تاریخ نزدیک است؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال