مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست/سابقه بدهی سنگین آبی ها؟



بالاخره بعد از سال ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فروخته شد. پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از 6 بانک و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج پرس سپرده شد. نکته جالب در این نقل و انتقالات بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و گمان می رود بیشترین اعضای هیئت مدیره را دارد، طی دو تا سه سال گذشته وام های کلانی به پرسپولیس و استقلال داده و یکی از حامیان مالی این دو باشگاه بوده است. مدیران استقلال طی سال های گذشته چندین بار از این بانک وام گرفته اند و در حال حاضر بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی ها حدود 186 میلیارد تومان به بانک شهر بدهکارند و برای گرفتن وام، این سند را به ورزشگاه مرغوبکار سپرده اند. شاید به زودی تاریخ مالکیت باشگاه پرسپولیس توسط این بانک با هزینه استقلال تمام شود و این باشگاه با مالک جدید قرمزها با چالش بزرگی روبرو شود. حال باید دید بانک شهر چگونه مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفت و قصد دارد با رقیب سنتی خود چگونه برخورد کند و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ایجاد می کند یا خیر.

باشگاه استقلال پس از گرفتن وام ماهانه پرداخت های سنگینی را پرداخت کرد و همچنان باید این پرداخت های ماهانه را پرداخت کند. البته مشخص نیست باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده یا در پرداخت اقساط وام تاخیر داشته است.

بیشتر بخوانید: لطف بزرگ سرمربی پرسپولیس به دروازه بان استقلال/ چاره ای نیست; شما باید از آن استفاده کنید!



سرویس داخلی اخبار فوتبال