کدام غول پایتخت بهترین باشگاه برای مربیگری خواهد بود؟ / ماجراهای دشمنانی که همزمان به دنبال مربی هستند

با این حال، هواداران تاتنهام (حداقل در ابتدا) انتظارات کمتری نسبت به هواداران چلسی دارند که در دو دهه اخیر پنج لیگ برتر، دو لیگ قهرمانان اروپا، پنج جام حذفی و سه جام اتحادیه را به دست آورده اند.

چلسی اهداف بزرگی دارد و خواهان موفقیت فوری است، اما قادر به تامین مالی یا تضمین زمان کافی برای رسیدن به این موفقیت ها نیست. تاتنهام علیرغم چالش‌ها، سطح موفقیت بیشتری دارد، اما بودجه، شکست‌های گذشته و خروج احتمالی کین می‌تواند این کار را تقریباً غیرممکن کند.

در نهایت، هر مربی جدیدی که هدایت هر دو باشگاه را بر عهده بگیرد، مشکلات بزرگی خواهد داشت.

ورود تاد بولی به چلسی در کمتر از 12 ماه پیش، در استمفوردبریج ویرانی به بار آورد. از زمانی که مالک آمریکایی باشگاه را خرید، آبی ها توماس توخل و گراهام پاتر را اخراج کردند. لمپارد پس از بازی با کمک مربی برونو سالتر، مسئولیت موقت تیم را تا پایان فصل بر عهده گرفت.

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

در زمان رومن آبراموویچ، مدیران می‌دانستند که باید جام‌ها را ببرند یا اخراج شوند. و بولی هم همین دیدگاه را داشت و به طور میانگین هر 4 ماه یک بار مربی عوض می کرد. بودجه نقل و انتقالات نیز ممکن است نگران مدیران آینده باشد، زیرا چلسی در پنجره های اخیر پول زیادی خرج کرده است و به قوانین بازی جوانمردانه مالی پایبند است. همچنین برای رعایت این قوانین، برخی از بازیکنان در تابستان امسال باشگاه را ترک خواهند کرد. و چلسی در حال برنامه ریزی برای ساخت یک استادیوم جدید 1.5 میلیارد پوندی است که قرار است در سال های آینده بودجه آن در نظر گرفته شود. اما این تیم پر استعداد است و بیش از 30 بازیکن در اختیار سرمربی جدید قرار خواهند گرفت. آبی ها سابقه فتح جام ها را هم دارند.

پس از اخراج گراهام پاتر، فرانک لمپارد به عنوان مدیر موقت استمفورد بریج منصوب شد. و جدایی آنتونیو کونته از اسپرز باعث شد دستیار او کریستین استلینی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. اما انتظار می رود این دو سرمربی موقت پس از پایان فصل 2022-2023 کناره گیری کنند.

آیا کرگر درست است؟ مجله سان به مزایا و معایب مدیریت هر دو باشگاه پرداخت.

دو رقیب لندنی در جستجوی مدیری با نام‌های مشابه به هم مرتبط هستند. لوئیس انریکه و جولیان ناگلزمن دو نامزد اصلی هستند که مورد توجه چلسی و تاتنهام قرار گرفته اند. وینسنت کمپانی، سرمربی برنلی گزینه دیگری است که به هر دو باشگاه پیشنهاد شده است.

اما کدام باشگاه جذاب ترین است؟

تاد بولی

چلسی

دنیل لوی، سرمربی اسپرز، پس از تساوی 3-3 مقابل ساوتهمپتون در ماه گذشته، چاره ای جز اخراج کونته نداشت. سرمربی تاتنهام که مجبور شد بیش از 15 میلیون پوند برای کونته بپردازد، در سال 2001 هدایت لوس بلانکوس را برعهده گرفت و به دنبال دوازدهمین سرمربی دوران خود است.

جیمی کاراگر فکر می کند که همه در این چارچوب چلسی را به اسپرز انتخاب می کنند. او در The Overlap گفت: “اگر یک سرمربی مجبور باشد بین چلسی و اسپرز یکی را انتخاب کند، فکر می کنم چلسی را انتخاب کند زیرا آنها فرصت های بیشتری دارند و شاید بازار نقل و انتقالات بزرگتری داشته باشند. این واقعیت که آنها مسئولیت را به فرانک لمپارد سپردند به من می گوید که آنها شاید کسی را در ذهن داشته باشد، اما آن شخص تابستان امسال خواهد آمد، من اصلا تعجب نمی کنم اگر در چند هفته آینده معلوم شود که جولیان ناگلزمن با پیوستن به چلسی موافقت کرده است اما او قصد دارد مدتی استراحت کند و برای تابستان آماده شود و یک پیش فصل دارم من ممکن است اشتباه کنم و آنها هیچ کس را ندارند و همیشه انتخاب درستی می کنند، اما اینکه آنها فورا لمپارد را به خدمت بگیرند و یک هفته دیگر منتظر نمانند تا کسی را به باشگاه بیاورند، باعث می شود فکر کنم آنها به دنبال کسی هستند که به دنبال آن باشند. در تابستان.”

دانیل لوی

تاتنهام

هواداران اسپرز به جای تفکر دفاعی مدیرانی مانند خوزه مورینیو، نونو اسپیریتو سانتو و کونته، مشتاق بازگشت به سبک هجومی هستند که توسط پوچتینو پیشگام بود. بنابراین اگرچه ممکن است موفقیت در تاتنهام سخت تر از چلسی باشد، هواداران تقریباً صبورتر هستند.

نظر نهایی

بولی بدیهی است که امید زیادی به باشگاه دارد، زیرا در اولین فصل هدایتش دو مربی را اخراج کرده است و او را برای هر کسی که به غرب لندن می آید و هدایت آبی ها را بر عهده می گیرد، چشم انداز دلهره آور می کند.

ورود و خروج مدیران اجرایی با خرج 600 میلیون پوندی همزمان شده است، اما هجوم بازیکنان جدید تنها باعث شده است که چلسی در جدول لیگ برتر که در حال حاضر در رده یازدهم قرار دارد، سقوط کند.

بسیاری از بازیکنانی که در سال 2021 با توخل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند، هنوز در این تیم هستند. و ذهنیت برنده قلدری او را از رقبای خود در لندن پیشی می گیرد. مدیران همچنین هنگام ترک چلسی دستمزد سخاوتمندانه ای دریافت می کنند و پاتر بیش از 20 میلیون پوند دریافت می کند. مزیت دیگر برای داوطلبان علاقه مند.

اسپرز زیر نظر لوی جامی کسب نکرده است و باشگاه همچنان منتظر اولین جام خود از سال 2008 است. و مانند برخی از رقبای خود، آنها تمایلی به خرج کردن ندارند. هشت بازیکن از تیم فعلی چلسی با مبلغی بیشتر از رقم نقل و انتقالات 53.8 میلیون پوندی اسپرز به خدمت گرفته شده اند. بنابراین واضح است که سرمربی جدید با بودجه کمتری نسبت به چلسی کار خواهد کرد. و همچنین ممکن است مهم ترین بازیکن خود، هری کین را از دست بدهند. کین وارد 12 ماه پایانی قراردادش شده و منچستریونایتد به دنبال جذب کاپیتان انگلیس است.