گروه سیتی فقط در ایران تیم ندارد!


سرویس خبر شماره: 2016895
6 اردیبهشت 1403 ساعت 04:04 |
119 امتیاز خبر

0نقطه نظر

گروه شهر: از مرزهای قاره کهن تا قلب اروپا

حضور یوکوهاما در فینال لیگ قهرمانان آسیا موفقیت بزرگی برای گروه سیتی است.

گروه سیتی فقط در ایران تیم ندارد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با نگاهی به وضعیت رده بندی لیگ های اروپا و یا حتی الگوی مسابقات حذفی بزرگترین رقابت های اروپایی متوجه یک نقطه مشترک کلی میان آنها می شویم. در مسابقات قهرمانی انگلیس و اسپانیا، منچسترسیتی و خیرونا در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارند. مانند هر فصل، سیتیزن ها همیشه پیشتاز هستند و قبل از پایان نیم فصل اول، خیرونا توانست جلوتر از رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و بارسلونا در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد، اما زمان، این رتبه نیز برای آنها از دست رفت.
گروه مالکیت سیتی که اکنون فعالیت گسترده ای را در فوتبال آغاز کرده است، قابل توجه است که تیم هایش در شرایط ایده آلی به سر می برند و اگر فقط به منچسترسیتی نگاه کنیم باید اعتراف کنیم که پروژه دیوانه وار آنها را نادیده گرفته ایم. البته این امکان هم وجود دارد که به جای دو تیم در 5 لیگ، 3 نماینده در فصل آینده داشته باشند که بستگی به نتایج پالرمو در سری B ایتالیا دارد.
البته بعد از عبور از اروپا، در آسیا، اخیرا از نماینده جدیدی رونمایی کردند که حالا شانس پیروزی مقابل العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد و می تواند آنها را صاحب اولین فوتبال جهان کند که تیم هایش در سه قاره هستند. از اروپا، آسیا و آمریکای شمالی برنده مسابقات قاره ای شد.

منچستر سیتی – حقوق صاحبان سهام: 100٪
از زمان حضور امارات در لیگ برتر، پیش بینی این قهرمانی مانند بوندسلیگا آسان شده است. اگرچه در لیگ برتر انگلیس فجایع زیادی دیده ایم و حتی شکست سنگین منچسترسیتی مقابل لستر را به یاد داریم، اما شاگردان پپ گواردیولا هر فصل شانس اول قهرمانی هستند. آنها می توانستند امسال لیگ قهرمانان اروپا را ببرند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند، اما ضربات پنالتی برابر رئال مادرید معادلات آنها را تغییر داد، اما قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر انگلیس نیز می تواند فصل عالی آنها را کامل کند.

2010416

شهر ملبورن – حقوق صاحبان سهام: 100 درصد
از سال 2014 ملبورن سیتی به عضویت این گروه درآمد و تغییرات درون این تیم آغاز شد. این تیم که هرگز در لیگ استرالیا به مقام هفتم بالاتر نرسید، در این مدت یک قهرمانی و 3 مقام دومی در لیگ، 3 قهرمانی و یک مقام دومی در لیگ برتر و یک قهرمانی درون چمپیونشیپ کسب کرد. جام حذفی. حضور در لیگ قهرمانان آسیا به یک عادت تبدیل شده است. آنها در دو دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشتند اما در این گروه در جایگاه دوم قرار گرفتند و شرایط صعود به مرحله حذفی را پیدا نکردند.

2014633

شهر بمبئی – حقوق صاحبان سهام: 65٪
نماینده آسیایی دیگر آنها در هند است. تیمی که این فصل در لیگ قهرمانان آسیا با نساجی و الهلال همگروه بود و دو پیروزی نساجی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برابر این تیم به دست آمد. در سال 2019، سیتی گروپ سهام باشگاه را از رنبیر کاپور بازیگر بالیوودی خریداری کرد و از آن زمان تاکنون دو قهرمانی شکست ناپذیر بمبئی در لیگ هند را جشن می گیرند.

2014609

سهام شهر نیویورک: 80 درصد
فرزند دوم این خانواده تیم آمریکاست. تیم خریداری شده در سال 2013 و گروه سیتی با به خدمت گرفتن افرادی مانند پاتریک ویرا به عنوان سرمربی و داوید ویا و آندره پیرلو به عنوان بازیکن نشان داده اند که برنامه های ویژه ای برای این لیگ دارند. این تیم طی ده سال گذشته تمام افتخارات ممکن را در فوتبال آمریکا و قاره کونکاکاف تجربه کرده است و از طرفی در این مدت رکوردهایی چون بیشترین بردهای متوالی، طولانی ترین شکست ناپذیری، بهترین میانگین گل و … همچنین کمترین باخت فصل. این به آنها تعلق دارد و از طرف دیگر در سال 2023 برای اولین بار با قرار گرفتن در رده یازدهم فصل را زیر رده پنجم به پایان رساندند.

2014637

شهر مونته ویدئو – حقوق صاحبان سهام: 100 درصد
می توان گفت ضعیف ترین تیم این سری متعلق به اروگوئه است. تیمی که در سال 2017 خریداری شد و در فصل اول توانست از دسته دوم به دسته اول صعود کند اما بلافاصله سقوط کرد. آنها به لیگ برتر اروگوئه سقوط کردند، اما بهترین نتیجه آنها در 6 سال گذشته، مقام سومی در سال 2021 بود و سال 2023 را با سقوط به دسته دوم به پایان رساندند، زیرا برخی از بازیکنان آنها در مدارک خود و مسابقات آن تیم مشکل داشتند. 3-0 اعلام شد.

2014607

تروی – سهام: 100 درصد
آنها در سال 2020 خریداری شدند و صعود از لیگ 1 فرانسه به لیگ 1 بهترین چیزی بود که آنها در این پروژه تجربه کردند. آنها البته خیلی سریع سقوط کردند و بعید نیست در پایان این فصل سقوط دیگری را تجربه کنند.

2014605

لومل – سهام: 99 درصد
نماینده فوتبال بلژیک که یکی از 5 تیم قدیمی فوتبال این کشور است در سال 2020 به همراه تروا خریداری شد اما همچنان در تلاش برای صعود به سطح اصلی هستند که ناکام ماندند.

2014600

Girona – سهام: 47٪
بیشتر سهام این باشگاه متعلق به گروه سیتی است و مالکان اصلی سرخپوشان به حساب می آیند. تیمی که در این فصل برای مدت طولانی هدایت لالیگا را برعهده داشت، نشان داد که سرمایه گذاری امارات پروژه موفقی بود و احتمالاً این موفقیت ادامه خواهد داشت.

2005883

شهر شنژن پنگ – سهام: 47٪
صندوق جیانگ ترجیح داد 47 درصد از سهام باشگاه را به دلیل بدهی های ناشی از شیوع ویروس کرونا به سیتی گروپ بفروشد. آنها در حال حاضر در لیگ یک چین اول هستند و به احتمال زیاد در پایان فصل به سوپرلیگ صعود خواهند کرد.

2014603

یوکوهاما مارینوس – سهام: 20٪
80 درصد از سهام اصلی متعلق به یوکوهاما است، اما بررسی اسناد نشان می دهد که انتخاب کادر اجرایی و تخصیص مالی باید با مجوز کامل سیتی گروپ انجام شود. تاکایاما، مدیرعامل این باشگاه در آغاز فصل جدید فوتبال ژاپن اعلام کرد که می خواهد فصل جدیدی را در مدیریت باشگاه های این کشور آغاز کند و حالا با حضور یوکوهاما در فینال لیگ قهرمان آسیا مشخص است که وعده های این ژاپنی افتخار بزرگی در آسیا خواهد بود.

2014510

پالرمو – حقوق صاحبان سهام: 94.94%
پس از مشکلات مالی که در سال های اخیر تجربه کردند، فوتبالیست های ایتالیایی به این گروه پیوستند و جالب است بدانید که پالرمو پس از 2 سال از سری C به سری B بازگشت و ادامه این مسیر ممکن است منجر به بازگشت آنها به این سری شود. باز هم با توجه به رتبه چهارم آنها در این جدول و حضور در پلی آف، این امر بسیار محتمل به نظر می رسد.

2014610

باهیا – حقوق صاحبان سهام: 90٪
تیمی برزیلی که علیرغم سال های درخشان خود در قرن بیستم، تنها یک سقوط و یک شکست در آغاز قرن بیست و یکم ثبت کرد. در سال 2007، این تیم به انحلال نزدیک شد، اما شرایط به طور کلی تغییر کرد. گروه سیتی به بازگشت این تیم به سری آ برزیل کمک کرد و حضور روجریو سنی اتفاق مهمی برای این تیم محسوب می شود.

2014602

بساک شهیر – سهام: ناشناخته!
هنوز خبری از میزان فروش سهام این باشگاه منتشر نشده است اما بساک شهیر که در سال 2023 به عضویت این خانواده درآمد، مالکیت و مدیریت کلی را به این گروه سپرد. برای ارزیابی عملکرد آنها خیلی زود است، اما آنها می توانند دوباره شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

2014604

مجله اخبار فوتبال خارجی