گزینه بزرگ خارجی روی نیمکت تیم ملی ایران / 3 شرط تعویض، کی و چگونه مشخص شد

برای اطلاع از وضعیت تصمیم گیری در مورد این موضوع بسیار مهم، آگاهی از برخی مسائل مهم ضرری ندارد.
اولین نکته این است که ماجرای ادامه همکاری با کارلوس کی روش هم مخالفان جدی دارد و هم موافقانی. در هیات مدیره فدراسیون فوتبال که سیاست و تصمیم نهایی در آن اتخاذ خواهد شد، شکل گیری این دو جبهه متضاد و مطلوب کاملا مشهود است و برخی اعضا خواهان قطع همکاری و برخی اصرار بر ادامه همکاری با این مربی پرتغالی هستند. به جام ملت های آسیا
طبیعتا این دو قطب در بین ملی پوشان شکل گرفت اما بازیکنان باتجربه تری که در جام جهانی حضور داشته اند نظر خود را به آمادگی تیم ملی برای جام ملت ها زیر نظر کی روش دارند.
ماجرای بسیار مهم این است که تصمیم شخصی کارلوس کی روش در سرنوشت نیمکت تیم ملی تاثیر زیادی دارد. هر لحظه ممکن است او نقطه نظرات رسمی خود را با مردم در میان بگذارد. جالب اینجاست که دو روایت از تصمیم کیروش وجود دارد. برخی می گویند کی روش حتی تلویحاً پیام جدایی خود را به بازیکنان داده است و برخی اخباری از تمایل کی روش برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی در جام ملت های آسیا می گویند.
واقعیت بعدی اما این است که فدراسیون فوتبال هنوز پاسخ قانع کننده ای به این سوال پیدا نکرده است که با توجه به برنامه فشرده جام ملت ها، چه کسانی در این فرصت برای هدایت تیم ملی باقی می مانند تا از بحران در جام ملت ها عبور کنند. وضعیت بحرانی فعلی ماجرای تامین بودجه و انتخاب سرمربی و کادر فنی جدید موضوعی نیست که مسئولان فدراسیون بخواهند بدون مشورت با وزارت ورزش درباره آن اظهار نظر کنند.
و آخرین عدد؛ اراده اصلی لیدرها در این شرایط انتخاب یک سرمربی جدید بزرگ خارجی با سابقه برای هدایت ایران است. در سه شرط اصلی: دستیابی به گزینه مطلوب، تامین مالی و حمایت از سوی مسئولین. در غیر این صورت برنامه دوم ادامه همکاری با کی روش خواهد بود. اما مشخص نیست که آیا کیروش در مواجهه با برنامه مدیریت ارشد، تشویق به خداحافظی با ایران نخواهد شد یا خیر.



سرویس داخلی اخبار فوتبال