اتفاقی جذاب در دنیای فوتبال؛ رونالدو، مسی و بنزما در یک تیم/ وقتی صاحبان ثروتمند عرب 4 باشگاه می خرند!

تیم های متعلق به چند باشگاه می توانند بازیکن را مبادله کنند و PIF به همکاری اشاره دارد. با این حال، اگر نیوکاسل تلاش کند تا یک ستاره جهانی را با قیمتی ارزان به ارمغان بیاورد، با مقاومت شدید رقبای خود در لیگ برتر روبرو خواهد شد.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان 80 درصد از نیوکاسل را در اختیار دارد و دیروز چهار باشگاه عربی را خریداری کرد. الاتحاد، الاهلی، النصر و الهلال همگی شرکت های تازه تاسیسی هستند که 75 درصد آنها متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان (PIF) است.

جیمی روبن، یکی از مالکان نیوکاسل به پادکست Business of Sport گفت: «برای اینکه همه چیز مطابق با بازی جوانمردانه مالی باشد، باید طبق قوانین بازی کنیم. هیچ محدودیتی برای تعداد بازیکنانی که یک باشگاه لیگ برتری می تواند از خارج از کشور قرض بگیرد وجود ندارد، به این معنی که نیوکاسل می تواند تا سه بازیکن را به خدمت بگیرد. با این حال، قوانین نقل و انتقال قرضی داخلی این را به حداکثر چهار بازیکن در هر فصل و فقط دو بازیکن در هر زمان محدود می کند.

مالکان نیوکاسل باشگاه هایی را در عربستان سعودی خریداری کرده اند که در حال حاضر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی و کریم بنزما می توانند در فصل آینده در آن بازی کنند. و هیچ قانونی وجود ندارد که نیوکاسل را از آوردن هیچ یک از فوق ستاره ها به صورت قرضی منع کند.

رونالدو در النصر بازی می کند و بنزما به تازگی با الاتحاد قراردادی دو ساله امضا کرده است. در حالی که مسی که پدرش گفته ترجیح می دهد به بارسلونا بازگردد، پیشنهادی بیش از 350 میلیون پوند در سال از الهلال دارد.

این مقاله را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی