رحیمی: ما به توطئه دوپینگ دو تکواندوکار اعتقاد داریم

اصغر رحیمی، دبیر فدراسیون تکواندو و مدیر تیم های ملی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از اعلام منفی شدن تست دوپینگ ملی پوشان از جمله کلهر و گرگی، رئیس فدراسیون تکواندو آذربایجان هادی ساعی با دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی. اسپورت به حرف آمد و از او خواست مدارک مربوط به تست دوپینگ منفی کاهلر و آزور را که از سوی آزمایشگاه شهر کلن ارسال شده است بگیرد تا به فدراسیون جهانی ارسال کنیم.

دبیر فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به منفی بودن تست دوپینگ تیم ملی، ادعای توطئه مسئولان فدراسیون تکواندو از بین رفت یا خیر، گفت: ما 100 درصد به توطئه اعتقاد داریم زیرا ابعاد این داستان هنوز مشخص نیست، ما پنهان هستیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1942254
16 ژوئن 1402 در 1:29 ب.ظ
1.8K |

0نقطه نظر

منتظر مدارک آزمایشگاه کلن هستیم

وی افزود: البته استدلال بد چین منتفی است، اما قصد داریم با ارسال مدارکی از آزمایشگاه کلن آلمان مبنی بر منفی بودن تست دوپینگ کلهر و ماجورگی، فدراسیون جهانی را مجبور به بررسی مجدد در این موضوع کنیم. ممکن است به این نتیجه برسند که در تشخیص نوع ماده مصرفی اشتباه شده است و این سوال می تواند باعث کاهش محرومیت آنها شود.

رحیمی ادامه داد: اگر دو تکواندوکار ما ماده ممنوعه اکسی متولون را مصرف می کردند باید 2 تا 4 ماه در بدنشان باقی می ماند اما چند روز بعد از این اتفاق طبق اعلام آزمایشگاه شهر کلن آلمان آزمایش آنها انجام شد. منفی بوده است و امید وجود دارد. محرومیت های آنها را کاهش دهید. مثلاً اگر ورزشکاران دگزامتازون تزریق کنند، یک سال محروم می شوند و می توانند به این نتیجه برسند که در تشخیص ماده اشتباه کرده اند و نمونه ها را دوباره آنالیز کنند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” و به نقل از ایسنا، تست دوپینگ رضا کلهر و دانیال زاگیری در جریان رقابت های گرند اسلم چین مثبت اعلام شد و این دو تکواندوکار به مدت 4 سال محروم شدند. اما با بازگشت ملی پوشان از گرند اسلم چین، عوامل نادوی ایران از تمامی ملی پوشان حاضر در اردو تست دوپینگ گرفتند و نتیجه همه نفرات از جمله کلهر و گرگی منفی اعلام شد. .

دبیر فدراسیون تکواندو و سرپرست تیم های ملی با وجود نتایج منفی دوپینگی، 21 تکواندوکار تیم ملی همچنان معتقدند که در پرونده دوپینگ کلهر و مغرب، توطئه صورت گرفته است.

رحیمی: ما به توطئه دوپینگ دو تکواندوکار اعتقاد داریم

در این بین این مشکل مطرح می شود که نیمه عمر ماده ممنوعه (اکسی متولون) بین 9 تا 18 ساعت است و هر 18 ساعت دوز ماده مربوطه به نصف کاهش یافته و به اصطلاح دارو متابولیزه می شود. 8-10 روز توسط ایران نادو و به همین دلیل ماده ممنوعه از بدن ورزشکار خارج شد.