باشگاه های انگلیسی آخرین سیم را لمس کرده اند. یا این قانون را تغییر می دهیم یا کنار می گیریم!

فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه تغییراتی در سیستم بازی ایجاد کرد و همچنین اعلام کرد که بازی های مجدد لغو خواهد شد. اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین تایید کرد که تعطیلات میان مدت لغو خواهد شد و بودجه برای فوتبال پایه 33 میلیون پوند افزایش خواهد یافت.

تصمیم برای لغو بازی‌های تکراری واکنش‌های زیادی را برانگیخته است زیرا می‌تواند بر درآمد احتمالی باشگاه‌های لیگ پایین‌تر تأثیر بگذارد. تعدادی از باشگاه‌های چمپیونشیپ و لیگ داخلی تهدید به تحریم جام حذفی در فصل آینده کرده‌اند و تعدادی از تیم‌های چمپیونشیپ نیز با صدور بیانیه‌ای تغییرات اعمال شده توسط اتحادیه فوتبال و لیگ برتر را محکوم کردند.

سیستم بازی ها همیشه به گونه ای بوده که اگر بازی در پایان دقیقه 90 مساوی شود، بازی ها تا دور چهارم تکرار می شود. اما با تغییرات جدید، اگر تا قبل از دقیقه 90 برنده نباشد، همه مسابقات به وقت های اضافه و پنالتی می رود.

به نوشته روزنامه سان، چهره های دولتی نیز به این موضوع جنجالی واکنش نشان دادند. سخنگوی نخست وزیر، ریشی سوناک، گفت: “ما می دانیم که بازی های تکراری منبع درآمد خوبی برای باشگاه های کوچک در طول سال ها بوده است. به هر حال این تصمیمات مسئولان فوتبال است. اما اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر وظیفه دارند توضیح دهند که چرا این کار را انجام می دهند و چرا معتقدند این تصمیم به نفع هواداران است.

سرجنت استارمر، رهبر حزب کارگر، این تصمیم را “بد” توصیف کرد و گفت که بازی مجدد “بخشی از سنت جام حذفی” است.

بیشتر بخوانید: منچسترسیتی – چلسی; در تعقیب جام قدیمی و گرانبها / ومبلی در آشوب

سرویس اخبار فوتبال خارجی