ستون تاکتیک ها: پاس ژورگینیو باعث خروش آرسنال شد

در 2-2 فشار پایین سمت راست ادامه یافت و انعطاف تیم به منصه ظهور رسید. زمانی که ساکا توپ را از دست داد و لوکاس دیگن، مدافع چپ تعویضی را با خود آورد، نوبت به تاکهیرو تومیاسو رسید تا برای جورجینیو دیگر توپ را پشت سر بگذارد.

ساکا پس از چرخش فوق‌العاده ضربه‌اش را به باد می‌دهد، اما اینکه آرسنال به‌طور مداوم موفق می‌شود توپ را به جلو بدون اینکه تا خط بازی بیرون بیاید، به سمت جلو هدایت کند، دلگرم‌کننده بود و به‌ویژه خوب بود که خرید ما در ژانویه با پاس‌های تهاجمی و جاه‌طلبانه برای حرکت تیم به سمت بالا حرکت کرد.

این فشار افزایشی نیز در آنجا نقش داشت. برای “گل” جورجینیو، یا، حدس می‌زنم، ضربه‌ای که منجر به گل امی مارتینز شد، 9 بازیکن از 10 بازیکن بیرون زمین ویا در محوطه خودشان بودند و سعی می‌کردند از حمله دفاع کنند. احتمالاً به همین دلیل است که جورجینیو شوت زد – او انتخاب زیادی نداشت – و مناسب است که این ضربه حاصل پاس او و رویکرد تهاجمی تر مدافعان راست آرسنال بود.

این یکی از بازی خارج نشد، ساکا کمی روی پاشنه او بود و پاس او را از دست داد، اما نشانه‌ها حاکی از آن بود که آرسنال می‌تواند از این فضا استفاده کند تا زمانی که بن وایت یا، زمانی که او وارد زمین شد، تاکهیرو تومیاسو گزینه‌ای را برای او پیشنهاد کرد. همپوشانی

اما واضح است که تیم کامل وجود ندارد. ما می توانیم ایرادات بازیکنان خود را ببینیم و می توانیم امیدوار باشیم که آنها روی آنها کار کنند، یا اینکه شخص دیگری وارد شود که همان ایرادات را ندارد. همیشه کسی بهتر هست

در ویلا پارک روز شنبه، تنها در دومین شروع خود در آرسنال، جورجینیو 15 پاس پیشرونده، از جمله سه پاس تکمیل شده در محوطه جریمه، به دست آورد که با بیشترین تعداد پاس پارتی در یک بازی در این فصل برابری می کند.

این بازیکن ایتالیایی بازی را با پنج اقدام ایجاد کننده شوت پایان داد – یک حرکت روی توپ که آخرین یا ماقبل آخر قبل از شوت است – همه آنها پاس می دهند. این عنصر از بازی پارتی قبلاً چیزی بود که آرسنال با غنای غنایی به شدت از دست می داد.

در اصل، پاسی که یا در محوطه ختم می شود یا حداقل 10 یارد شما را به دروازه نزدیک می کند. جای تعجب نیست که توماس پارتی دقیقاً پشت سر الکساندر زینچنکو و بن وایت (و درست جلوتر از مارتین اودگارد) به عنوان بازیکن آرسنال با بیشترین پاس های پیشرو در هر 90 دقیقه در این فصل لیگ برتر قرار دارد.

پاس کوتاه جورجینیو ساکا را به داخل محوطه فرستاد، جایی که او در نهایت آرسنال را به کرنر برد.

و دیگن یک بار دیگر در دو ذهن است زیرا تومیاسو چند دقیقه بعد دوباره به میدان می‌رود، فقط در مورد اینکه به ساکا فضا بدهد تا با پاس شلیک شده جورجینیو به پاهای خود بچرخد.

و این دقیقاً همان چیزی است که در نیمه دوم اتفاق افتاد، زیرا آرسنال ویا را بیشتر و بیشتر به نیمه خود هل داد و واقعاً چیزهایی را دیکته کرد. این پاس جورجینیو، که در مسیر وایت در حالی که او به جلو می رود، بازی می کند، منجر به برخورد ضربه سر نکتیاه به تیرک می شود…

ما نباید منتظر لحظه های پرفروش دیگری باشیم – از شروع 2019/20، جورجینیو در 109 بازی لیگ برتر تنها 22 شوت از خارج از محوطه زده است و حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است – اما این عملکرد عالی بود. جورجینیو و یک یادآوری عالی که، به همان اندازه که یک بازیکن می تواند محدود باشد، همیشه ارزش زیادی در نگاه کردن به آنچه که در آن خوب است وجود دارد.

https://arseblog.com/2023/02/tactics-column-jorginhos-passing-gets-arsenal-purring/ منبع:

یکی از کلیدهای شکست آرسنال در تیم های دفاعی در این فصل، اضافه شدن یک بازیکن ششم، از مدافع کناری، در خط مقدم بوده است. معمولاً این بن وایت بوده است، در سمت راست همپوشانی می کند تا بوکایو ساکا را از رویارویی با دو مدافع آزاد کند، و به وینگر این فرصت را می دهد که یا بیشتر به داخل حرکت کند یا توپ را در آنجا جمع کند. این چیزی است که در دیدارهای اخیر به اندازه کافی دیده نشده است، وینگرها در انزوا مانده اند و فقط می توانند توپ را از روی خط لمسی دریافت کنند.

وارد جورجینیو شوید.

بنابراین وقتی به دنبال راه‌حل‌های بی‌نقص هستیم، بازیکنان کاملی که جایگزین راه‌حل‌های ناقص خود می‌شوند، زمان زیادی را صرف فکر کردن و صحبت در مورد کارهایی می‌کنیم که بازیکنان نمی‌توانند انجام دهند، در نهایت نادیده می‌گیریم که آنها چه کاری می‌توانند انجام دهند، چه چیزی را برای یک تیم انجام می‌دهند. .

… و پاس بعدی در منطقه ای مشابه به کرنر منتهی می شود که دومین گل تساوی آرسنال را به ارمغان می آورد. با قرار گرفتن مجدد وایت در بالای زمین، او توجه دفاع چپ حریف را به خود جلب می کند و فضایی را برای ساکا ایجاد می کند تا پشت سر بدود.

اجمالی از آرسنال وجود داشت که تلاش می کرد تا قبل از استراحت در ویلا از وایت استفاده کند. با آگاهی الکس مورنو، مدافع چپ ویا از وایت، شکاف در داخل برای ساکا باز می‌شود تا به دفاع میانی نزدیک‌تر و به دروازه نزدیک‌تر شود.

او در ویلا پارک روز شنبه به ما نشان داد که چرا آرسنال برای آوردن او ارزش قائل است. fbrefتعریف پاس پیشرونده:

اگر خوشحال هستید که فقط برای یک لحظه ناراحتی خود را به خاطر کارهایی که جورجینیو نمی تواند انجام دهد پارک کنید، بدیهی است که پاس او می تواند برای تیم آرسنالی که اخیراً در شکستن دفاع های سرسخت تلاش کرده است بسیار مهم باشد. به همین دلیل او امضا شد. پس از یک نیمه خسته کننده از فوتبال که تیم در ویا عقب بود، آرسنال بر نیمه دوم مسلط شد و جورجینیو، در ترکیب با همپوشانی های دفاع راست، بسیار مهم بود.

به عنوان هوادار، ما هر هفته تیم خود را تماشا می کنیم و می خواهیم آنها بی نقص باشند. ما می خواهیم هر بازیکنی در کلاس جهانی باشد. البته ما این کار را انجام می دهیم، زیرا می خواهیم بارها و بارها پیروز شویم و داشتن یک تیم بی نقص، با بازیکنان بی نقص، تنها راه تضمین آن است.

بالاترین رکورد شخصی پارتی از پست هافبک خود 14 پاس پیشرونده در یک بازی است، آماری که او در بازی های مقابل ناتینگهام فارست، وستهم و برنتفورد به دست آورد.

جورجینیو به یک پاسور مطمئن شهرت دارد، یکی از آن هافبک های عمیقی که مردم فکر می کنند 150 پاس کوتاه را در یک بازی انجام دهند بدون اینکه هیچ کدام از آنها تفاوتی ایجاد کند، اما او بسیار خلاق تر از این است. در اولین فصل حضورش در چلسی (2018/19) او بیشترین پاس های مترقی و بیشترین پاس به یک سوم پایانی هر بازیکن در لیگ برتر را انجام داد. او در فصل بعد دوباره بیشترین پاس را به یک سوم نهایی انجام داد. ما این توانایی را در ویلا دیدیم و در عقب انداختن آنها و ایجاد موقعیت‌ها قبل از اینکه در نهایت فشارها مشخص شود و ما بازی را ببریم، بسیار مهم بود.

اکنون، آرسبلاگ، به دلایل واضح، آخرین جایی است که خوانندگان معمولی انتظار داشتند قطعه ای در تمجید از جورجینیو بیابند. اما با گذشت ژانویه، آرسنال به یک هافبک نیاز داشت و او همان کسی است که ما توانستیم به خدمت بگیریم. او کند است، بازیکن فیزیکی نیست و دامنه پاس او می تواند کمی محدود باشد. آنها هستند، چیزهایی که او نمی تواند انجام دهد. چیزهایی که با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ژانویه مورد توجه بسیاری از هواداران قرار گرفت.