عجیب اما واقعی؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید



سید محمدمهدی احمدی در حاشیه مراسم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: طبق توافق صورت گرفته بین کنسرسیوم بانکی مقرر شد 3 سید در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل منصوب شود. . توسط بانک شهر

وی افزود: یک سید در اختیار یکی از بانک های تجارت یا ملت خواهد بود و رئیس هیات مدیره توسط یکی از این دو بانک منصوب می شود تا حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت های سید ایجاد شود. . که مدیرعامل را منصوب می کند.

به گفته احمدی، این کنسرسیوم با پذیرش این مدل و درک کلی و ابلاغ آن به شبکه سرمایه گذاری، این مقدمات را انجام داد.

مدیرعامل بانک شهر در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس و استقلال اکنون اولویت بانک شهر برای بهره مندی از تسهیلات هستند، گفت: باید بر اساس مدل دخل و خرج بودجه بندی و فعالیت کنیم. ما نمی خواهیم در قالب تسهیلات کارها را پیش ببریم، اما بانک ها می توانند در قالب مسئولیت های اجتماعی به باشگاه کمک کنند. باشگاه باید برای درآمدزایی تلاش کند. این شامل درآمدها و بودجه های پایدار در قالب سرفصل های مسئولیت اجتماعی خواهد بود.

احمدی درباره پروژه بانک شهر برای پوشش بدهی حدود 800 میلیارد تومانی هر یک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیان کرد: هنوز صورت های مالی دیده نشده و مدلی که کنسرسیوم می خواهد تشکیل دهد و می تواند مدل درآمدی باشگاه را ارائه کند. هنوز دیده نشده است تعیین شده است. انشالله در دستور کار جلسه هفته آینده کنسرسیوم بانکی که این موضوعات مشخص شد موضوع مورد بحث و بررسی و اعلام خواهد بود.

مدیرعامل بانک شهر درباره اکنون مدیریت باشگاه های پرسپولیس و استقلال گفت: بر اساس مصوبه هیات پول و اعتبار بانک ها موظفند مدیریت باشگاه را در قالب قرارداد مدیریتی یا روش های دیگر به عهده بگیرند. . البته این منافاتی با سیاست گذاری و عضو هیئت مدیره بانک های باشگاه پرسپولیس ندارد. سیستم تامین مالی باید توسط بانک ها مشخص شود و اولویت واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت های قابل اعتمادی دارد، صاحب سازمان ورزش است و ظرفیت های دیگری نیز دارد و می تواند در خدمت باشگاه قرار دهد. در اولویت کنسرسیوم، طبق توافق صورت گرفته، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت قرارداد طی سال اول به شهرداری تهران سپرده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: حمله هواداران به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس/ آیا استقلالی ها بانک های پرسپولیس را تحریم می کنند؟! + عکس



سرویس داخلی اخبار فوتبال