مدافع منچسترسیتی از روبرتو فیرمینو به عنوان “سخت ترین” بازی مقابل لیورپول نام برد

آکه اضافه کرد: «اخیراً که من در پست دفاع چپ بازی می‌کردم، بازیکنانی مانند ساکا و صلاح نیز بسیار سخت هستند.»

آکه همچنین بوکایو ساکا از آرسنال را در کنار محمد صلاح به‌عنوان حیله‌گرترین وینگرهایی معرفی کرد که از زمان بازی در منچسترسیتی در پست دفاع کناری، با دقایق فزاینده‌ای روبرو شده است.

لیورپول، انگلیس - شنبه، 9 فوریه 2019: روبرتو فیرمینو، بازیکن لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و AFC بورنموث در آنفیلد، از ناتان آکه، بازیکن AFC بورنموث دور شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با چهار شروع در پنج بازی آخر لیگ، آکه یک بار دیگر از صف آرایی مقابل صلاح و شاید حتی فیرمینو در روز شنبه مستثنی خواهد بود – بیایید امیدوار باشیم که برزیلی آخرین یادآوری کند که چرا بازی در برابر او اینقدر “دشوار” است.

https://www.thisisanfield.com/2023/03/man-city-defender-names-roberto-firmino-as-most-difficult-to-play-against/ منبع:

فیرمینو با صلاح و سادیو مانه ترکیب شد و سه خط مقدم ویرانگر را تشکیل داد که در چندین موقعیت تیم گواردیولا را از هم پاشید، از جمله پیروزی قاطع 3-0 در بازی اول یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2017/18 در آنفیلد.

ستایش بالایی برای فیرمینو است، کسی که پس از آمدن دیوگو جوتا، داروین نونز، لوئیس دیاز و کودی گاکپو، حضورش در خط حمله لیورپول به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

اگرچه، در آن رقابت‌ها، هر دو دو گل به نام خود داشتند و آکه در تنها دو برد خود برای بورنموث گلزنی کرد در حالی که فیرمینو برای قرمزها در زمین حضور داشت.

لندن، انگلیس - شنبه، 16 آوریل 2022: محمد صلاح (L) از لیورپول و ناتان آکه از منچسترسیتی در جریان بازی نیمه نهایی جام حذفی بین باشگاه منچسترسیتی و باشگاه لیورپول در ورزشگاه ومبلی.  لیورپول 3-2 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ملی پوش هلندی در سال 2020 با انتقالی 41 میلیون پوندی از بورنموث به منچسترسیتی پیوست و در مدت حضورش در لیگ برتر با تعدادی از مهاجمان برتر جهان روبرو شده است.

لیورپول تنها تیم دیگری است که از فصل 2016/17 قهرمان لیگ برتر شده است و در دو نوبت دیگر تنها یک امتیاز از منچسترسیتی فاصله داشت.

آکه گفت: «فیرمینو همیشه آدم سختی بود، زیرا می‌توانست همه چیز را انجام دهد، توپ را به زمین می‌اندازد، در عمق می‌افتد، خیلی خوب با توپ. Hypebeast.

شاید تعجب آور نباشد که دو بازیکن از سه بازیکنی که آکه انتخاب شده اند، مهاجمان لیورپول هستند، به ویژه با توجه به اینکه قرمزها سخت ترین چالش های خود را در دوران پپ گواردیولا برای من سیتی فراهم کرده اند.

مدافع منچسترسیتی وقتی از فیرمینو به عنوان یکی از سخت ترین بازیکنانی که در برابر او دفاع کرده است، نام برد.

در مصاحبه اخیر، این بازیکن 28 ساله فاش کرد که فیرمینو نام برجسته ای بوده است، او 11 بار مقابل برزیلی بازی کرده و تنها دو بار پیروز شده است.

ناتان آکه از جدایی روبرتو فیرمینو به عنوان یکی از سرسخت ترین حریفان خود یاد کرد و اعلام کرد که این برزیلی می تواند “همه کاری” انجام دهد.

این بازیکن 31 ساله پس از 8 فصل حضور در این باشگاه، تابستان امسال به صورت آزاد آنفیلد را ترک خواهد کرد و یورگن کلوپ تأیید کرد: “این تصمیم آسانی برای او نبود.”