پس از چهل سال: بیلبائو قهرمان کوپا دل ری شد


سرویس خبر شماره: 2012803
19 آوریل 1403 در 02:32
164

0نقطه نظر

اتلتیک بیلبائو پس از 40 سال با پیروزی 4-2 مقابل مایورکا در ضربات پنالتی قهرمان کوپا دل ری شد.

پس از چهل سال: بیلبائو قهرمان کوپا دل ری شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اتلتیک بیلبائو و مایورکا در فینال جام حذفی اسپانیا یا کوپا دل ری به مصاف هم رفتند. در این دیدار مایورکا در نیمه اول پیش افتاد اما اتلتیک بیلبائو در اوایل نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. این تساوی 1-1 تا پایان دو نیمه وقت اضافه ادامه داشت اما در نهایت شاگردان ارنستو والورده در ضربات پنالتی پیروز شدند و قهرمانی خود را جشن گرفتند.

اتلتیک بیلبائو که با غلبه بر اتلتیکو مادرید به فینال رسید، بازی را بهتر آغاز کرد، اما در دقیقه 21 دنیل رودریگز از پاس رایلو در شلوغی محوطه جریمه توپ را پس گرفت و نتیجه را 1-0 کرد.

2008109

در ادامه بیلبائو بازی را دوباره به دست گرفت و چندین بار به محوطه جریمه حریف نزدیک شد اما موفق به گلزنی نشد. در دقیقه 39 نیکو ویلیامز دروازه را باز کرد اما پرچم کمک داور برای آفساید بالا رفت تا نیمه اول با برتری مایورکا به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم، بیلبائو بازی را به تساوی کشاند. نیکو ویلیامز که توسط بازیکنان مایورکا غفلت شده بود، با یک توپ فوق العاده در میانه زمین وارد محوطه جریمه شد. در آنجا سانست را پیدا کرد و توپ را به او داد و این بازیکن موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند.

2008110

در ادامه سرعت بازی پایین آمد و هیچ یک از دو تیم موفق به ایجاد حمله نشدند تا اینکه در دقیقه 68 ضربه خوب سانچز با اختلاف کمی از بالای دروازه بیلبائو به بیرون رفت.

سپس نوبت به بیلبائو رسید تا دروازه حریف را تهدید کند. در دقیقه 78 ضربه خطرناک گوروستا از بیرون محوطه جریمه منتفی شد.

دقایق پایانی نیمه دوم بدون تلاش خاصی از سوی دو تیم سپری شد چرا که حساسیت بازی باعث شد تا آنها با احتیاط بیشتری در لحظات پایانی هجومی بازی نکنند.

این شرایط بازی را به وقت اضافه کشاند. در این 30 دقیقه هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند و بازی ادامه پیدا کرد، اما همانند دقایق پایانی نیمه دوم توپ از خط دروازه عبور نکرد و بازی به ضربات پنالتی خاتمه یافت.

رائول گارسیا، ایکر موناین، میکل وسهگا و الکس برنگر از بیلبائو پنالتی های خود را تبدیل به گل کردند، اما از مایورکا تنها ودات مورگی و آنتونیو سانچز موفق به گلزنی شدند و مانو مورلانز و نمانیا رادونیچ پنالتی های خود را برای اتلتیک از دست دادند. بیلبائو قهرمان جام حذفی شد. با پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی.

2008111

این بیست و چهارمین قهرمانی بیلبائو در کوپا دل ری است. آنها برای اولین بار در 40 سال گذشته این عنوان را کسب کردند (آخرین قهرمانی در سال 1984 بود).

مجله اخبار فوتبال خارجی