نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود


سرویس خبر شماره: 2016999
6 اردیبهشت 1403 ساعت 11:37 ق.ظ |
2.9 هزار |

2نقطه نظر

افرادی که با فوتبال بیگانه بودند این رشته را دولتی کردند

مهدی محمد نبی واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی را به فال نیک گرفت.

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران به بازگشت مغرب زمین به بخش خصوصی واکنش نشان داد و اعلام کرد: فکر می کنم بیش از 20 سال است که این ماجرا تکرار می شود. اگر به خاطر داشته باشید در دهه 70 وزارت معادن و فلزات به نوعی این نقش را ایفا می کرد و در دهه 80 بود که ورود افرادی از خارج از فوتبال این بحث خصوصی سازی را متوقف کرد. پرسپولیس از دهه 70 این کار را آغاز کرد و امروز با پشتکار آقایان هاشمی و خاندوزی و حسن نیت دولت توانسته این اتفاق بیفتد. فوتبال ورزشی است که باید درآمد پایدار را هدف قرار دهد و انشالله اگر در این مسیر قرار بگیرد، فکر می کنم مسیر خوبی است. البته او اطلاعاتی را که ما از حوزه ورزشی کشور و ساختار باشگاه ها از نظر منابع انسانی و مادی داریم جمع آوری کرده و در کنار همه اینها پروژه هایی را که می تواند به درآمد پایدار منجر شود، تدوین کرده است. این به عنوان مرحله راه اندازی بخش خصوصی است.

نبی تاکید کرد: بخش خصوصی به نرخ بازگشت سرمایه توجه دارد و این نرخ منوط به برنامه ریزی خوب است و انشاالله بتواند آن را انجام دهد. فدراسیون فوتبال با توجه به خواسته های کنفدراسیون فوتبال آسیا کم کم قدمی به جلو برداشت و خدا را شکر این تلاش به ثمر نشست. امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد و تیم های قدرتمند فوتبال ایران یعنی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور که پایتخت های ملی فوتبال هستند حرکت کنند.

وی با اشاره به موضوع حق پخش و درآمدزایی تیم های فوتبال گفت: آنچه از طریق مجلس به دولت تذکر داده شده، بخشی مربوط به آیین نامه اجرایی است که باید لحاظ شود. سازمان لیگ های کشور و فدراسیون فوتبال در نظر دارند آیین نامه ای را به شرح این لایحه و این بند در مهلت مقرر به وزارت ورزش ارسال کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی