پیش بینی دقیق: ایران در دور دوم جام جهانی قطر (تصویر)

* در جدول زیر سرنوشت تیم های گروه B برای صعود به مراحل بعدی مشخص شده است. شانس انگلیس برای خروج از گروه B (چه به عنوان تیم اول یا به عنوان تیم دوم) 70.67٪ است. تیم ملی ایران با 46.38 درصد شانس صعود در رتبه بعدی قرار دارد. آمریکا 42.87 درصد و ولز 40.08 درصد شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.

* عکس زیر احتمال صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی را نشان می دهد. یعنی با فرض اینکه شاگردان کی روش در مرحله بعد با غلبه بر هلند، اکوادور یا قطر به مصاف حریف بعدی خود می روند. در این بخش برنده گروه B و تیم دوم گروه A که ایران است باید با برنده تیم اول گروه C و تیم دوم گروه D روبرو شود که در این صورت تنها احتمال پیش بینی شده ایران است. رویارویی با آرژانتین که 4.31 درصد پیش بینی می شود. این دیدار در 9 دسامبر در لوسیل برگزار می شود.

در پایان و پس از جمع بندی این 10000 نمونه شبیه سازی شده، نتایجی به دست آمد که در اینجا به بررسی وضعیت تیم ملی ایران می پردازیم:

در نهایت در این شبیه سازی ها، بازی برزیل و بلژیک با 7.23 درصد، برزیل و فرانسه با 5.81 درصد، آرژانتین و بلژیک با 5.65 درصد، برزیل و آرژانتین با 5.24 درصد و در نهایت برزیل و پرتغال با 5.19 درصد، سازماندهی شده اند. فینال جام جهانی 2022 قطر.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* طبق محاسبات، شانس تیم های برتر جهان برای قهرمانی به شرح زیر است:
برزیل 32.90%
آرژانتین 24.76%
اسپانیا 6.91%
بلژیک 6.79%
هلند 6.49%
فرانسه 4.88%
پرتغال 4.65%
دانمارک 3.09%
آلمان 2.10%
اروگوئه 1.35%
کرواسی 1.28%
انگلستان 1.11%

* علاوه بر این تیم های حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی نیز به صورت درصدی رتبه بندی شده اند. بر این اساس و در صورت صعود شاگردان کی روش به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله بعد، احتمال رویارویی ایران با تیم ملی هلند در مرحله یک هشتم نهایی بالاترین میزان است. هلند در گروه اول این رقابت ها قرار دارد و تیم های گروه A و B پس از راهیابی به مرحله بعد به مصاف یکدیگر می روند و به همین دلیل لاله های نارنجی با 67.41 درصد شانس اول برتری در گروه خود را دارند. .

* بررسی اول بر اساس جدول رده بندی نهایی گروه B این مبارزات انجام شده است. جایی که تیم ملی انگلیس با 43.56 درصد شانس اول برای کسب مقام اول گروه است. پس از آن ایران با 20.85 درصد دومین تیمی است که شانس زیادی برای صدرنشینی دارد و آمریکا با 18.67 درصد و در نهایت ولز با 16.92 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

از بین 10 هزار شبیه سازی نتایج احتمالی جام جهانی، ایران تنها تیم آسیایی است که شانس صعود به دور بعد را دارد.

پیش بینی دقیق: ایران در دور دوم جام جهانی قطر (تصویر)

* در ردیف های زیر، شانس هر تیم برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی (QF)، نیمه نهایی (SF)، فینال (F) و در نهایت قهرمانی (W) ذکر شده است. شانس حضور تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی 17.98 درصد، شانس صعود به نیمه نهایی 4.21 درصد، احتمال صعود به دیدار نهایی 1.05 درصد و در نهایت شانس صعود قهرمانی ایران در جام جهانی 0.30 درصد است.

در نهایت با توجه به اینکه ایران شانس زیادی برای صعود به نیمه نهایی ندارد و مراحل بالایی شبیه سازی به پایان نرسیده و اکثر 10000 پیش بینی انجام شده است، تیم کی روش پا را فراتر نگذاشت. مرحله یک چهارم نهایی

در همین راستا سایت FootballRankings آمار و احتمالات تمامی تیم های حاضر در این مسابقات و شانس هایی که هر تیم برای خروج از گروه خود دارد را منتشر کرده است. نکته جالب اینجاست که از نگاه این رسانه، ایران تنها تیم ملی آسیایی است که شانس بیشتری برای صعود به مرحله حذفی این پیکارها دارد.

* اکنون و طبق شبیه سازی ها، در صورت صعود تیم ملی ایران به دور بعد به عنوان سرگروه، با احتمال 7.41 درصد به مصاف اکوادور و با احتمال 5.89 درصد با قطر می رود. در این احتمالات در نظر گرفته شده ( صعود ایران به تیم اول گروه B ) شانسی برای دیدار با هلند و سنگال وجود ندارد. این بدان معناست که طبق FootballRankings و در شبیه سازی ها، ایران هرگز تیم اول و هلند تیم دوم گروه های خود نخواهد بود.

* حدس بعدی این است که ایران در گروه خود دوم شود و با خیال راحت از مرحله یک هشتم نهایی عبور کند. در این صورت شاگردان کی روش باید به مصاف برنده دیدار تیم اول گروه D و تیم دوم گروه C بروند که در این شرایط احتمال رویارویی با فرانسه 03/5 درصد و احتمال رویارویی با دانمارک برابر است. 3.75 درصد. ضمن اینکه در شبیه سازی ها ایران هرگز با لهستان روبرو نخواهد شد.

سایت FootballRankings در توضیح این داده های آماری نوشت: این احتمالات بر اساس درصد و از بین 10000 نمونه شبیه سازی شده از نتایج احتمالی تیم ها در جام جهانی و بر اساس فرمول پیش بینی NT، برای گل های زده شده در یک بازی، بسته به نحوه انجام شده است. بسیاری از بردهای مورد انتظار هر تیم به دست آمده است.

* در سطر آخر میانگین به دست آمده از جایگاه هر تیم در گروه نوشته شده است، با توجه به اینکه رتبه احتمالی ایران (2.59) کمتر از آمریکا (2.69) است، در نتیجه تیم ملی دارای یک رتبه است. شانس عالی برای ایستادن در رده دوم


سرویس خبر شماره: 1847357
17 اکتبر 1401 در 04:11 ب.ظ |
176.6 هزار |

75نقطه نظر

ریاضیات در خدمت امید برای تیم کی روش

* علاوه بر این، همانطور که در تصویر مشخص است، شانس هر تیم برای رتبه دوم تا چهارم گروه نیز مشخص است. احتمال دوم شدن شاگردان کارلوس کی روش در این گروه 25.53 درصد، شانس سوم 27.60 درصد و احتمال قعرنشینی گروه 26.02 درصد است.

* در نتیجه و با توجه به این احتمالات، احتمال دیدار ایران با هلند در این دور 17.30 درصد است. احتمال رویارویی با اکوادور 4.43 درصد و احتمال رویارویی با قطر 2.94 درصد است. جالب اینجاست که طبق این شبیه سازی تیم ملی سنگال شانسی برای دیدار با ایران در مرحله یک هشتم نهایی ندارد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تنها 42 روز تا آغاز جام جهانی 2022 قطر باقی مانده است. تیم ملی ایران در گروه B این دیدارها به مصاف تیم های ملی انگلیس، ولز و آمریکا می رود. پس از کسب نتایج مطلوب در بازی های دوستانه اخیر فیفا دی، هواداران و علاقمندان به تیم ملی اکنون امید زیادی به صعود شاگردان کی روش از مرحله گروهی این پیکارها دارند.