این جوانان ممکن است در جام جهانی نباشند

شانس قوی دو استقلالی برای لیست نهایی
در پست دفاع راست حضور صادق محرمی در لیست نهایی قطعی به نظر می رسد اما برای گزینه دوم و سوم کی روش هنوز به قطعیت نرسیده است. با این حال از بین رامین رضاییان، مهدی شیری و صالح حردانی، مدافع راست استقلال شانس خوبی برای حضور در لیست 26 نفره دارد. صالح که فصل گذشته از فولاد به استقلال پیوست و در دربی با پاس گل سهم خود را در قهرمانی تیمش ایفا کرد، در 24 سالگی نظر کی روش را به خود جلب کرد و یکی از سه مدافع راست ارتش اتریش بود که در غیاب رامین. به دلیل عدم وجود ویزا، او این فرصت را داشت که توانایی های خود را در تمرینات نشان دهد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از اولین اردوی تدارکاتی با کارلوس کی روش و پیروزی مقابل اروگوئه و تساوی مقابل سنگال، تیم ملی ایران در شرایطی میزبان جام جهانی است که تصویری خطرناک را از تیم بالای جدول به نمایش می گذارد. در آسیا به حریفان خود. . تیمی که البته با صعود قوی خود در جام جهانی این تصویر را به نمایش گذاشت اما حالا سرمربی شناخته شده تری دارد و شاید توجه بیشتری را برای خود می بیند.

اما حضور مجید حسینی، حسین کنعانی، شجاع خلیل زاده و مرتضی پورعلیگنجی در پست دفاع وسط و سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک و امید ابراهیمی در پست هافبک دفاعی باعث شد این دو بازیکن جوان شانس چندانی نداشته باشند. از دعوت شدن
با این حال فلاح 21 ساله و خدابندلو 23 ساله به عنوان دو بازیکن سرشناس لیگ برتری از جمله بازیکنانی هستند که هواداران فوتبال امیدوارند در سال های آینده شاهد درخشش در پیراهن ملی باشند.

اللهیار صیادمنش که از او به عنوان یکی از بازیکنان آینده دار ایران در جام جهانی یاد می شود، به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ شانس کمی برای دعوت به تیم ملی دارد اما فکر می کند تا آن زمان آماده بازی باشد. جام جهانی با این حال، عدم تماس کی روش شانس این مهاجم را برای گلزنی به حداقل رساند.


سرویس خبر شماره: 1845838
08 مهر 1401 ساعت 14:56 |
134.5K امتیاز خبر|

35نقطه نظر

فرصت کوتاه کی روش; خلاصه یک تصمیم مادی

سلمانی اگرچه تجربه بازی در تیم ملی را ندارد اما در تیم امید به عنوان کاپیتان بازی کرد و در دو فصل گذشته در تیم سپاهان پدیده بود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی 16 لژیونر و 24 بازیکن لیگ برتری دعوت شده به اردو در دو لیست به این معناست که وی لیست نهایی خود را از بین این افراد انتخاب خواهد کرد که بر اساس آن امکان دعوت از 6 بازیکن زیر 25 سال وجود دارد: یاسین سلمانی، سامان فلاح، مهدی قیدی، محمد خدابندلو، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی.

نکته مهم این است که کارلوس کی روش در جام جهانی 2014 از علیرضا جهانبخش 20 ساله دعوت کرد تا جوان ترین بازیکن ایرانی جام جهانی برزیل شود. سرمربی پرتغالی از سعید عزت اللهی 21 ساله و مجید حسینی نیز دعوت کرده است تا فرصت تجربه مهم ترین رویداد بین المللی را به آنها بدهد و حالا شاید نوبت به یاسین برسد.

کوچکترین شانس برای پدیده های لیگ برتر
محمد خدا بندهلو و سامان فلاح که در پنجره تابستانی نام خود را در حاشیه دو باشگاه بزرگ پایتخت دیدند و البته انتقال ناموفقی به پرسپولیس و استقلال داشتند، در مینی کمپ بازیکنان لیگ برتر حضور داشتند تا در لیست 40 نفره قرار بگیرند. .

دو شخصیت در خارج از لیست چهل مرد پنهان شده اند
امیرحسین حسین زاده و اللهیار صیادمنش بازیکنانی هستند که در اولین اردوی کی روش به تیم ملی دعوت نشدند اما در بین بازیکنان جوان هیچکس نمی تواند نام آنها را به گوش برساند.

مهدی قیدی اگرچه در خط هافبک گیر کرده و به ترافیک حمله می کند، اما با درخشش در لیگ برتر، شانسی نه چندان کم برای راهیابی به جام جهانی افتتاحیه دارد. قیدی در دوران اسکوچیچ کم و بیش به تیم ملی دعوت شد و البته در آخرین اردو هم حضور نداشت و شانس چندانی برای بازی نداشت. قیدی پس از جدایی کی روش در 18 بازی، 61 دقیقه بازی کرده است اما اکنون نسبت به سایر مدعیان مانند سعید صادقی و محمد محبی برتری دارد.

حسین زاده فصل گذشته در استقلال با 8 گل و یک پاس گل ستاره بازی کرد و حالا در 21 سالگی برای درخشش در لیگ ژوپیر آماده چالش است. او برخلاف سلمانی تجربه داخلی دارد و دو بازی داخلی در تیم اسکوچیچ انجام داد.

یاسین و کاهش میانگین سنی تیم ملی
یاسین سلمانی که جوان ترین بازیکن اردوی تهران محسوب می شود شاید بهترین گزینه برای کاهش میانگین سنی تیم ملی باشد. او 20 سال سن دارد و البته هرگز برای تیم ملی بازی نکرده است اما شاید کی روش با دعوت از او همه را شگفت زده کند.

انتظار می رود کارلوس کی روش برای لیست نهایی نام چند ستاره جوان را با قلم قرمز بکشد.

    این جوانان ممکن است در جام جهانی نباشند

اما علاوه بر این بازیکنان، حسین حسین زاده، وینگر فصل گذشته استقلال امسال به شارلوا رفت و اللهیار صیادمنش که به دلیل مصدومیت در تمرینات هال سیتی غایب بود نیز معتقد است شانس حضور در جام جهانی را دارند. جام حذفی در حالی که تیم ایران 7 بر 8 است. شگفتی احتمالی برای جام جهانی.

در حالی که کمتر از دو ماه دیگر به جام جهانی باقی مانده است، کی روش ممکن است فرصت زیادی برای دادن فرصت به بازیکنان جوان و بررسی عملکرد آنها نداشته باشد و تنها راه آنها برای حضور در فهرست نهایی یک انشعاب خواهد بود. غیرمنتظره در بازی های باقی مانده تا زمانی که لیست نهایی اعلام شد؛ همان رازی که اسکوچیچ در مورد فوتبالیست های جوان ایرانی گفت: برای ورود به تیم ملی باید پاشنه پا را از پا در بیاورند.



مجله اخبار فوتبال داخلی