از دست دادن پرهزینه صلاح و ونگربال – 5 امتیاز از آتالانتا 0-1 لیورپول – لیورپول اف سی

لیورپول با شکست 3-1 مقابل آتالانتا در دو بازی با شایستگی از لیگ اروپا حذف شد و نمایش آنها در برگامو نشانه نگران کننده دیگری بود.

آتالانتا 0-1 لیورپول (1-3 آگ)

دور دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، استادیو دی برگامو
18 آوریل 2024

هدف: قلم صلاح 7′


ترنت یک مثبت نادر به ارمغان آورد

تولوز، فرانسه - پنجشنبه، 9 نوامبر 2023: ترنت الکساندر-آرنولد لیورپول در جریان بازی روز چهارم لیگ اروپا در گروه E بین تولوز و باشگاه لیورپول در ورزشگاه تولوز.  تولوز 3-2 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با توجه به نحوه خروج لیورپول، چندان خوشبین نیست، اما بازی برگشت حداقل باعث بازگشت ترنت الکساندر-آرنولد به ترکیب اصلی شد.

الکساندر-آرنولد در طول غیبت طولانی‌اش شاهد بحث‌هایی در مورد اینکه آیا کانر بردلی، دانش‌آموزش، او را از بهترین یازدهم دور کرده است یا نه، به وجود آمد.

اما نایب کاپیتان نشان داد که چرا برای کل سیستم تحت هدایت کلوپ بسیار مهم بوده است، و نه کم اهمیت این فصل در نقش وارونه خود در دفاع راست.

توانایی الکساندر-آرنولد در ایجاد موقعیت از عمق، در شروع قدرتمند لیورپول نقش اساسی داشت، از جمله یک پاس باورنکردنی که باعث شد کودی گاکپو در حرکتی که متأسفانه به شکلی آشنا شکست خورد، وارد دروازه شود.

اوایل هفته، شماره 66 از هیجان (خاموش) خود از زندگی تحت مربی جدید صحبت کرد – و این چیزی است که هواداران باید با توجه به ارتباط با رئال مادرید از آن استقبال کنند.

صلاح نقطه عطف را از دست داد

برگامو، ایتالیا - پنجشنبه، 18 آوریل 2024: محمد صلاح، بازیکن لیورپول پس از از دست دادن فرصتی که در جریان بازی دور دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا بین بی سی آتالانتا و لیورپول اف سی در ورزشگاه اتلتی آزوری دیتالیا از دست داد، واکنش نشان داد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در روز تولد دیووک اوریگی، به نظر می‌رسید که لیورپول خود را برای بازی مجدد بارسلونا در آنفیلد آماده کرده است، زیرا مو صلاح پنالتی خود را در دقیقه هفتم تبدیل به گل کرد.

صلاح در بازی اول مقابل آتالانتا و سپس با بدبختی مقابل کریستال پالاس آخر هفته را خالی کرد و امید این بود که دوباره از شماره 11 خارج شود.

با این حال، اگر او در حال آهنگ بود، صلاح شانس خود را از خوان موسو بالاتر می برد و پس از ارسال توسط گاکپو در پنج دقیقه مانده به پایان نیمه، شانس خود را به ارمغان می آورد.

درعوض، تلاش او با لوب به خوبی به زمین رفت و با نزدیک شدن به نیمه، نقطه عطف را ثابت کرد.

اگر این مصری به گل می رسید و لیورپول را 2-0 قبل از پایان وقت استراحت می کرد، احتمالاً اوضاع بسیار متفاوت بود.

تمرین ونگربال را از کی شروع کردیم؟

برگامو، ایتالیا - پنجشنبه، 18 آوریل 2024: کودی گاکپو از لیورپول در جریان بازی مرحله دوم یک چهارم نهایی لیگ اروپا بین بی سی آتالانتا و لیورپول اف سی در ورزشگاه اتلتی آزوری دیتالیا.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در عوض، الگوهای بازی بیشتر و بیشتر قابل پیش‌بینی‌تر می‌شد، و تلاش‌های سه نفر جلوی کلوپ (یا چهار نفر که با معرفی Jayden Danns به پایان رسید) بیش از پیش بی‌تفاوت‌تر می‌شد.

حتی در اوایل، بازیکنانی مانند گاکپو و صلاح به نظر می‌رسیدند که تمایلی به شوت‌زنی ندارند، در عوض حرکات پیچیده‌ای را کنار هم قرار دادند که با دفاع بازی آتالانتا خنثی شد.

وقتی دیوگو جوتا و داروین نونز وارد زمین شدند، اوضاع به نوعی بدتر شد، هیچکدام نتوانستند جای پایی به دست بیاورند و به طرز کوبنده‌ای، به نظر نمی‌رسید که هیچکدام در هر برنامه‌ای که در حال اجرا بود، جا نیفتند.

در سال‌های آخر آرسن ونگر در آرسنال این که تیم او به دنبال ورود به آن باشد به یک کلیشه تبدیل شد و اخیراً بیش از اندازه ونگربال درباره بازی لیورپول وجود دارد.

با استعداد اثبات شده هجومی در اختیار کلوپ، این یک چرخش عجیب و غم انگیز در این هفته های پایانی فصل است.

سلطنت کلوپ در اروپا در حال فروپاشی است

برگامو، ایتالیا - پنج شنبه، 18 آوریل 2024: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، قبل از بازی دور دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا بین بی سی آتالانتا و لیورپول اف سی در ورزشگاه اتلتی آتزوری دیتالیا.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این برد 1-0 که چیزی شبیه به برد نبود، آخرین بازی اروپایی دوران حضور کلوپ در لیورپول را رقم زد.

او لیورپول را به چهار فینال اروپایی از جمله در لیگ اروپا در اولین فصل هدایتش رساند، اما تنها با یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را ترک خواهد کرد.

این دو درگیری‌های نمایشی در بازل، کیف، مادرید و پاریس بهترین خاطراتی را که هواداران می‌توانستند در زمان ورود کلوپ در سال 2015 آرزو کنند، به ارمغان آورده است.

اما این خروجی اخیر در خدمت لکه دار کردن این میراث قابل توجه است، و طرفداران حق دارند بپرسند: دقیقا چه اتفاقی افتاد که چرخ ها به طور چشمگیری سقوط کردند؟

موفقیت ما به منچسترسیتی بستگی دارد

برگامو، ایتالیا - پنجشنبه، 18 آوریل 2024: الکسیس مک آلیستر (L) و دروازه بان لیورپول، آلیسون بکر، پس از بازی دور دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا بین BC Atalanta و Liverpool FC در ورزشگاه Atleti Azzuria افسرده به نظر می رسند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

خارج از جام حذفی، خارج از لیگ اروپا.

لیورپول اکنون فقط لیگ برتر را برای مبارزه دارد زیرا قصد دارد از برگزاری رژه پایان فصل برای قهرمانی در جام کارابائو اجتناب کند.

متأسفانه، رقابت برای عنوان قهرمانی نیز دیگر در دست آنها نیست، زیرا قرمزها امیدوارند که من سیتی حداقل در یکی از بازی های باقیمانده خود شکست بخورد.

البته این امر همچنان مستلزم آن است که لیورپول در آخرین بازی‌های خود مقابل فولام، اورتون، وستهم، تاتنهام، استون ویلا و وولوز بی‌نقص یا حداقل تقریباً کامل باشد.

خروجی اروپایی خود من سیتی باعث شد تا هوای لاستیک‌های آن‌ها به موقع برای سفرهای پشت سر هم به لالانا و برایتون میلنر و ناتینگهام فارست اوریگی خارج شود.

بعد از دو هفته ای که لیورپول داشت، ما را ببخشید که نفسمان را حبس نکردیم.

https://www.thisisanfield.com/2024/04/salahs-costly-miss-and-wengerball-5-talking-points-from-atalanta-0-1-liverpool/ منبع: