باورنکردنی ترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران!


سرویس خبر شماره: 2000356
18 فوریه 1402 در 6:33 ق.ظ.
24.1 هزار |

14نقطه نظر

برگی از تاریخ

9 سال پیش در چنین روزی شاهد یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ لیگ برتر بودیم.

باورنکردنی ترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که هواداران پرسپولیس قبل از آمدن حمید درخشان خاطره خوشی از آخرین سرمربی ایرانی این تیم نداشتند، یحیی گل محمدی پس از جدایی گابریل کالدرون به پرسپولیس آمد تا تمام این اتفاقات تلخ را پاک کند. روح قرمزها

یکی از آن اتفاقات عجیب و نتایج تلخ پرسپولیس در زمان حضور حمید درخشان در این تیم، شکست یک بر صفر شیرهای سرخ مقابل ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی بود.

توپ گلتوضیحات بازی:
این دیدار از هفته نوزدهم لیگ چهاردهم برگزار شد و پرسپولیس با شکست ملوان امید زیادی به شکست روند شکست های خود داشت. از سوی دیگر ملوان با هدایت فیروز کریمی در حالی به تهران آمده بود که شاکیان یک هفته قبل تراکتور را در انزلی متوقف کرده بودند.

شاگردان کریمی ده هفته نتوانستند در لیگ برتر جای بگیرند. در حالی که بازی در میانه میدان بدون اتفاق خاصی ادامه داشت، شوت از راه دور بازیکنان ملوان، پژمان نوری را در مقابل دروازه خالی سوشا مکانی قرار داد تا کاپیتان ملوان به تیم شهرش بازگشت. استقلالی ها در را باز کنند.

پس از این گل پرسپولیسی ها آرام آرام به خود آمدند و صاحب توپ و میدان شدند تا از پنجمین شکست متوالی جلوگیری کنند اما حملات 50 بر 50 شاگردان دارشکان با عملکرد خوب خط مواجه شد. دفاع و ایمان صادقی. در دروازه ملوان حملات پر سر و صدا ارتش سرخ سرانجام در دقیقه 85 نتیجه داد و محسن بنگر موفق شد پنالتی ایمان صادقی را به دست آورد.

پس از اعلام پنالتی توسط محسن ترکی، صادقی به دلیل جلوگیری از موقعیت صددرصدی گلزنی از زمین مسابقه اخراج شد و با توجه به اینکه ملوان هر سه تعویض را انجام داده بود، مازیار زارع مجبور به ورود به دروازه شد.این تیم به مصاف فرناندو گابریل برزیلی رفت. . پنالتی، بلند شو

1987920
1987923

در حالی که همه در حال آماده شدن برای گلزنی پرسپولیس و شروع مجدد بازی از خط میانی بودند، مازیار زارع با واکنشی استثنایی پنالتی گابریل را مهار کرد و یکی از عجیب ترین اتفاقات فوتبال ایران رقم خورد.دو دهه اخیر در این دیدار نه چندان حساس رخ داد. . . بعد از پایان مسابقه و از تصاویر اسلوموشن مشخص شد که زارع حداقل دو قدم جلوتر از خط قبل از شوت گابریل بوده که شاید اگر ما در زمان فعلی بودیم این پنالتی تکرار می شد. به هر حال نمی توان تشخیص خوب مازیار زارع و مهار پنالتی اش را نادیده گرفت.

1987922

نکته جالب اینکه مازیار در دقایق اضافه یکی دو شوت راه دور پرسپولیس را مهار کرد تا نشان دهد علاوه بر هافبک بودن می تواند دروازه بان خوبی هم باشد. پس از چهار دقیقه وقت اضافه بالاخره سوت پایان بازی به صدا درآمد تا پنجمین شکست متوالی درخشان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی عجیب ترین شکست ممکن را رقم بزند. پرسپولیس در پایان این فصل هشتم شد و ملوان در رده سیزدهم قرار گرفت.

1987921

دیدار ملوان و پرسپولیس همواره یکی از جذاب ترین دوئل های فوتبال ایران محسوب می شود و این دیدار را می توان یکی از خاص ترین تقابل های دو تیم دانست. جالب است بدانید که در دیدار رفت مقابل پرسپولیس که همراه با علی دایی به انزلی آمده بود، ملوان با نتیجه دو بر یک پیروز شده بود تا در آن فصل مقابل قرمزها دبل شود.

صفت پرسپولیسدر پایان اگر خاطره جالبی از این بازی دارید می توانید در نظرات به اشتراک بگذارید.

مجله اخبار فوتبال داخلی