خطیر آماده حمایت از نکونام/کسی که هواداران استقلال منتظرش هستند



در سال های اخیر به خصوص در دو فصل اخیر، باشگاه استقلال نتوانست با اسپانسرهای بزرگ قرارداد ببندد و خود را در وضعیت مالی خوبی قرار دهد، اما در فصل جاری شرایط برای لیدرهای باشگاه استقلال متفاوت بود.

یادمان می آید در بهار امسال وقتی استقلالی ها می خواستند پول استراماچونی را بپردازند، او نتوانست این درخواست را از شرکت اول بگیرد.

مشاجره با شرکت بزرگ، اولین شرکت برای دریافت درخواست 150 میلیارد تومانی که سران باشگاه استقلال مدعی بودند چنین درخواستی از این گروه دارند، هیچ گاه به نتیجه نرسید و در نهایت باشگاه استقلال ناکام ماند. برای جذب مطالبات مالی خود، اما حالا علی خطیر و تیم مدیریتی اش به راه حل دیگری رفته اند.

آنچه از اتفاقات مالی و اقتصادی باشگاه استقلال در بیست و سومین دوره لیگ برتر دیده ایم، ثابت می کند که به جای اینکه به سراغ اسپانسرهای بزرگ برویم و یک یا حداکثر دو حامی مالی مانند برخی باشگاه های اروپایی به خصوص در کشورهایی مانند بلژیک داشته باشیم، تیم وارد عمل شد و با جذب تعداد زیادی اسپانسر سعی در جبران کمبود شرایط مالی تیم خود داشت.

پیام شمردن اسپانسرهای استقلال در فصل جاری برای هواداران این باشگاه چیست؟ اعدادی بیشتر از فصل های قبل که در سال های اخیر کمتر شاهد آن بوده ایم. اما تصور این که تزریق پول از طریق این اسپانسرها حتی با ارقام زیر 150 میلیارد در بازی اول، علاوه بر این که سران باشگاه استقلال همچنان دست به پرداخت بدهی خود به بازیکنان و کسب و کارهای مختلف از جمله هتل ها، ممکن است هر زمانی یکی از این اسپانسرها نتواند به تعهدات خود عمل کند، استقلال اسپانسر دیگری دارد که می تواند به او مراجعه کند.

بدون شک در شرایطی که گفته می شود خطیر و نکونام با هم دیدار جدی نقل و انتقالاتی دارند، چنین شرایطی باعث می شود تا سرمربی باشگاه با دستان بالا و جیب پر به همراه سرمربی وارد اتاق مشاوره شود. همان چیزی که هواداران استقلال از مدیرعامل این باشگاه به خصوص بعد از آمدن علی آقامحمدی انتظار دارند.

در سال های اخیر که اسپانسر اصلی استقلال قادر به پرداخت پول آنها نبود یا چک هایشان تسویه نمی شد، مدیران استقلال در شوک بودند و نمی توانستند بدهی خود را پرداخت کنند. اما حالا اگر اولی این کار را نکرد، دومی، دومی سومی را انجام نداد و به همین ترتیب، بالاخره یکی از اسپانسرها به تعهدات خود عمل می کند تا سران باشگاه استقلال کمتر بتوانند روزمرگی خود را حل کنند. چالش ها و مسائل. مشکلات تا در نهایت با دریافت مبالغ هنگفتی از حامیان خود مشکلات مالی خود را برطرف کنند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال