لیورپول مقابل نوریچ: 10 نکته کلیدی که باید قبل از بازی جام حذفی بدانید – لیورپول اف سی

لیورپول روز یکشنبه در دور چهارم جام حذفی از نوریچ میزبانی می کند، اما یک فیل بزرگ در اتاق بر صحبت های قبل از بازی غالب است.

لیورپول مقابل نوریچ

دور چهارم جام حذفی | آنفیلد
28 ژانویه 2024 | 2:30 بعد از ظهر (GMT)


همه چیز برای قرمزها خیلی خوب پیش می رفت و سپس خبر یورگن کلوپ منتشر شد!

چه کسی دیگر هنوز مبهوت است؟

کلوپ اعلام کرد که در پایان فصل لیورپول را ترک خواهد کرد، تصمیمی که موجی از شوک را در سراسر دنیای فوتبال ایجاد کرده است. البته این موضوع بر گفتگوهای قبل از بازی در آنفیلد و اطراف آن در روز یکشنبه غالب خواهد بود.

تیم چمپیونشیپ نوریچ برای چهارمین دیدار جام حذفی این هفته به آنفیلد می رود تا به امیدهای چهارگانه قرمزها پایان دهد.

در اینجا همه چیزهایی است که باید قبل از بازی بدانید.

1. استعفای کلوپ لیورپول را حیرت زده کرد

روز جمعه، کلوپ به دنیا گفت که تصمیم دارد در تابستان امسال از سرمربیگری لیورپول استعفا دهد و دلیل این تصمیم خود را «کم شدن انرژی» عنوان کرد.

از زمانی که این خبر منتشر شد، برای هواداران قرمزها دشوار بود که روی چیز دیگری تمرکز کنند و ممکن است برای مدتی هنوز به طور کامل فرو نرود.

کلوپ از اکتبر 2015 در آنفیلد یک چهره متحول کننده بوده است و برنده بازی های زیادی شده و به تاثیرگذارترین چهره این باشگاه در دهه های اخیر تبدیل شده است و خروج او خلأ خالی ایجاد می کند.

انتظار یک جو بزرگ را در روز یکشنبه داشته باشید، برای آنچه در غیر این صورت ممکن بود یک بازی کم کلید باشد! متاسفم یورگن، اما ما آهنگ تو را تمام بازی خواهیم خواند!

2. اکنون روی نوریچ تمرکز کنید

مهم است که لیورپول اجازه ندهد اخبار کلوپ تمرکز را از کار در دست بگیرد.

مرسیسایدرها در حال حاضر در حال غر زدن هستند و در اواسط هفته به فینال جام اتحادیه می رسند و انتظار می رود یکشنبه بر نوریچ غلبه کنند.

قناری ها تیم خوبی هستند، با این حال، در این فصل در رده هشتم چمپیونشیپ قرار دارند و تهدید می کنند که در موقعیت های پلی آف به پایان برسند.

با توجه به تغییراتی که در ترکیب اصلی لیورپول پیش بینی می شود، این ممکن است آنطور که برخی فکر می کنند آسان نباشد.

3. کلوپ مقابل بهترین مردش

لیورپول، انگلستان - شنبه، 28 اکتبر 2017: یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، پیش از دیدار لیورپول و هادرزفیلد تاون در آنفیلد در لیگ برتر انگلیس، دیوید واگنر، مدیر باشگاه هادرزفیلد تاون را می بوسد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کلوپ ممکن است بعدازظهر یکشنبه یک چهره احساسی باشد، اما او یکی از بهترین دوستانش را در طول بازی در کنار خود خواهد داشت.

دلیل این امر این است که دیوید واگنر، سرمربی نوریچ، بهترین مرد سرمربی لیورپول در مراسم عروسی او بود و نشان داد که آنها چقدر به هم نزدیک هستند.

این زوج بیش از 25 سال است که دوستان خوبی هستند و کلوپ قبل از اقدام آخر هفته هیجان زده است و می گوید:

ما قبلاً در مورد آن صحبت هایی داشتیم. او از من چرخش عظیم خواست. من به او گفتم که این کمکی نمی کند، واضح است. داشتن بازی خیلی خوبه زمانی که او در هادرزفیلد کار می‌کرد، بازی‌های زیادی را اینجا در استادیوم تماشا می‌کرد، وقتی آنها بازی نمی‌کردند او اینجا بود و حالا برگشته است.

“ما برای مدت طولانی همدیگر را ندیدیم، دفعه بعد احتمالاً در تابستان بود، بنابراین اکنون خوب است که به عقب برسیم و دوباره بوق بزنیم.”

4. اخبار تیم

لندن، انگلستان - چهارشنبه، 24 ژانویه 2024: اندی رابرتسون، بازیکن لیورپول، در حین گرم کردن قبل از بازی قبل از بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال لیگ فوتبال، بازی دوم بین فولام اف سی و لیورپول اف سی در کریون کوتیج.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

خوشبختانه، مصدومیت های لیورپول همیشه در حال کاهش است و بیشتر نشان می دهد که آنها آماده مبارزه در چهار رقابت در این فصل هستند.

اندی رابرتسون چهارشنبه شب به ترکیب مقابل فولام بازگشت و در حالی که او به زمین نیامد، می تواند در خانه نوریچ ظاهر شود، به احتمال زیاد از روی نیمکت.

در همین حال، دومینیک شوبوسلای نیز پس از بازگشت به تمرینات کامل، به میدان رقابت بازگشته است، در حالی که ترنت الکساندر-آرنولد نیز به ترکیب بازگشته است.

محمد صلاح همچنان برنامه توانبخشی را پشت سر می گذارد تا بتواند برای مراحل آخر جام ملت های آفریقا آماده شود و تا فوریه به لیورپول باز نخواهد گشت.

تیاگو و استفان بایچتیچ همچنان غایب هستند، اما تیاگو در تمرین روز جمعه دیده شد.

5. مردان کلیدی نوریچ چه کسانی هستند؟

نوریچ می داند که آنها ضعیف های بزرگی هستند که وارد مسابقه می شوند، اما این بدان معنا نیست که آنها بازیکنانی ندارند که بتوانند به لیورپول آسیب بزنند.

جاناتان رو، هافبک تهاجمی، با 12 گل در فصل جاری، و همچنین دادن دو پاس گل، در جدول گلزنان قهرمانی آنها پیشتاز است.

گابریل سرا یکی دیگر از بازیکنان کلیدی است که در مجموع 13 گل به ثمر رسانده است (پنج گل و 8 پاس گل) و هافبک مرکزی در تمام بازی های لیگ در فصل 2023/24 تا به امروز شروع کرده است.

آنگوس گان یک چهره مهم در دروازه نوریچ است و هواداران میزبان امیدوارند که او آخرین دروازه بان مهمان نباشد که در فرم الهام گرفته شده در آنفیلد حضور دارد.

پدرش برایان آخرین باری که نوریچ لیورپول را شکست داد شروع کرد – بعداً در مورد آن بیشتر…

6. پیش بینی تیم لیورپول

بورنموث، انگلستان - یکشنبه، 21 ژانویه 2024: دیوگو جوتا، بازیکن لیورپول، پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین AFC بورنموث و لیورپول اف سی در دین کورت جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

انتظار می رود کلوپ این تغییرات را به صدا درآورد، به خصوص با دیدار حساس لیگ برتر در خانه با چلسی که چهارشنبه شب در پیش است.

انتظار می رود آلیسون به دروازه بازگردد و کائویمهین کلهر دروازه بان منتخب جام لیگ باشد، در حالی که کانر بردلی باید در غیاب الکساندر-آرنولد ادامه دهد.

ابراهیما کوناته به احتمال زیاد به دفاع باز خواهد گشت و به طور بالقوه به جای ویرجیل فن دایک در چرخش قرار خواهد گرفت، در حالی که اوون بک می تواند به خوبی در دفاع چپ شروع کند.

کورتیس جونز یکی دیگر از افرادی است که پس از نیمکت نشینی در اواسط هفته باید به ترکیب یازدهم بازگردد و بابی کلارک امیدوار است بتواند دومین بازی خود را در لیورپول انجام دهد.

دیوگو جوتا پس از شروع نکردن در فولام مطمئناً در حمله خواهد بود، با داروین نونز که اخیراً پس از دقایق زیادی راه را پیدا خواهد کرد.

ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون؛ بردلی، کوناته، کوانسا، بک؛ جونز، کلارک، گراونبرچ؛ الیوت، گاکپو، جوتا.

7. پرس کلوپ

یورگن در واقع کنفرانس مطبوعاتی خود را قبل از نورویچ در روز پنجشنبه برگزار کرد، که عجیب بود – ما در آن زمان دلیل آن را نمی دانستیم.

در حقیقت، بحث زیادی در مورد نوریچ به طور خاص وجود نداشت، اما برخی سخنان در مورد بهترین دوست او، دیوید واگنر وجود داشت.

8. آیا می دانستید؟

آدام لالانا (20) بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل پنجم تیمش در جریان بازی لیگ برتر بارکلیز در کارو رود، نوریچ، با هم تیمی های خود و سرمربی تیمش، یورگن کلوپ، جشن می گیرد.

منصفانه است که بگوییم لیورپول در این سال‌ها موفقیت‌های زیادی را مقابل نوریچ کسب کرده است، از جمله پیروزی معروف 5-4 و برنده آخرین نفس آدام لالانا در سال 2016، زمانی که کلوپ عینک خود را در میان جشن‌ها از دست داد.

در واقع، آخرین باری که قناری ها طعم پیروزی مقابل قرمزها را چشیدند به سال 1994 باز می گردد، زمانی که ضربه جرمی گوس باعث شد آنها در آخرین بازی مقابل کاپ قدیمی با نتیجه 1-0 پیروز شوند.

این مربوط به 30 سال پیش در ماه مه است که به سختی قابل باور به نظر می رسد، یعنی لیورپول در 18 بازی مقابل نوریچ شکست نخورده است.

آخرین دیدار در دور پنجم جام حذفی در مارس 2022 بود، زیرا مردان کلوپ به لطف دو تاکومی مینامینو – در مسیر صعود به جام، 2-1 در آنفیلد پیروز شدند.

9. داور جدید لیورپول

سم باروت به عنوان داور بازی یکشنبه تایید شد که اولین بازی او در تاریخ لیورپول خواهد بود.

باروت که تنها 30 سال سن دارد، هدایت 9 بازی لیگ برتر را در این فصل بر عهده داشته است، از جمله برد 4-3 آرسنال در خارج از خانه مقابل لوتون در ماه گذشته.

او در این مدت یک کارت قرمز نشان داد و رائول خیمنز از فولام را در شکست 3-0 تیمش در خارج از خانه مقابل نیوکاسل از زمین بازی اخراج کرد.

10. در وبلاگ زنده TIA به ما بپیوندید

لندن، انگلستان - چهارشنبه، 24 ژانویه 2024: لوئیس دیاز، بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی دوم نیمه نهایی جام حذفی فوتبال بین باشگاه فولام و لیورپول FC در کریون کوتیج جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

بازی لیورپول و نورویچ از ساعت 13:55 (بریتانیا) یکشنبه در ITV 1 به صورت زنده پخش می شود و شروع آن ساعت 14:30 است.

از طرف دیگر، وبلاگ زنده روز مسابقه TIA مانند همیشه اجرا خواهد شد هنری جکسون سعی کنید با فکر کردن به کلوپ گریه نکنید، در عوض شما را از طریق عمل راهنمایی می کند.

بیا تو قرمزها

https://www.thisisanfield.com/2024/01/liverpool-vs-norwich-10-key-things-to-know-ahead-of-fa-cup-clash/ منبع: