بازیکنان پرسپولیس به حریف خود تهمت زدند؟!/ کاش هیچ وقت در فوتبال معامله بی نتیجه نداشتیم


بر اساس اعلام کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس به دلیل «نشر اکاذیب و انتساب به باشگاه ذوب آهن» در پرونده کشف کاغذ ماژیک و سمباده در ایران به پرداخت 60 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. رختکن ها از ورزشگاه فولادشهر

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که در سال‌های اخیر به رهبری کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وارد شده، عدم محدودیت در برخورد قانونی این کمیته با رویدادها و افراد فوتبال بوده است.

اکثر اوقات کمیته انضباطی در مواجهه با هر تخلفی به یک جریمه ساده بسنده می کرد و شاهد بودیم که در این سال ها ریشه بداخلاقی در فوتبال خشک نشده است. برای خیلی ها پرداخت جریمه مالی جزو هزینه های تیم است و مثل پول بلیط هواپیما یا هتل در آبونمان سالانه لحاظ می شود! در نتیجه هیچ فرد یا تیمی از جریمه شدن نمی ترسد و به رفتار خود ادامه می دهد…

بسیاری از مردم می گویند که اگر شخص آن جریمه را بپردازد، ممکن است دلیلی برای عدم تکرار آن اشتباه باشد، اما این چیزی نیست که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم. در این صورت پرداخت جریمه از جیب فرد یا باشگاه کافی نیست.

فدراسیون پس از پرداخت جریمه سنگین برای نوشتن بیانیه، در دومین اقدام مفید در این مدت کوتاه، باشگاه پرسپولیس را به دلیل اتفاقات رخ داده در ورزشگاه فولادشهر پس از بازی هفته هجدهم جریمه کرد. یادتان هست آن روز و پس از پیروزی پرسپولیس، بازیکنان این تیم از کاغذهای مربوط به جادوگری و اسطرلاب جلوی دوربین ها عکس گرفتند و مدعی شدند که این اوراق در رختکن پیدا شده است. باشگاه ذوب آهن بلافاصله جلو آمد و همه چیز را تکذیب کرد و سرنوشت این موضوع به کمیته انضباطی سپرده شد.

بازیکنان پرسپولیس به حریف خود تهمت زدند؟!/ کاش هیچ وقت در فوتبال معامله بی نتیجه نداشتیم

فوتبال ما در سال های اخیر بیشتر از مواردی آسیب دیده است که هیچ وقت به نتیجه نرسید. یعنی وقتی خطایی یا شکایتی مطرح می شود همه متوجه آن در رسانه ها می شوند اما نتیجه شکایت افراد و تیم ها هیچ گاه در رسانه ها منتشر نشده است و همین موضوع باعث داغ شدن اتهامات بازار در فوتبال ما شده است. هر روز نسبت به دیروز

درست است که در بسیاری از موارد به دلیل آبروی مردم نمی توان همه چیز را درست کرد، اما چگونه می توان جلوی اتهامات و از بین رفتن آبروی مردم را گرفت؟ ما قصد قضاوت در این مورد را نداریم، زیرا این کار ما نیست. اطلاعات ما نیز محدود به آنچه در رسانه ها آمده است. ما در این مورد با طرفین نه محبت داریم، نه بغض، نه دوستی و نه دشمنی، وقتی مردم جریمه می شوند هیچ وقت خوشحال نمی شویم، اما همین قضیه به تنهایی دلیلی است برای خوشحالی و قدردانی که قضیه تمام شده است.

درست یا نادرست بالاخره این ماجرا مشخص شد و البته هر دو طرف می توانند ماجرا را ادامه دهند، اما اینکه در این فوتبال جایی برای پرداختن به اتهامات وجود دارد مایه خوشحالی و امید است!

بیشتر بخوانید: عکس حرکت غیراخلاقی اسماعیلی فر پس از گلزنی/ فحش دادن مدافع پرسپولیس به یک خارجی!



سرویس داخلی اخبار فوتبال