واکنش ویژه فرهاد مجیدی به انتخاب اول استقلال!

البته جواد نکونام با این سابقه درخشان در دوران بازیگری و البته چندین جام روی نیمکت، به تنهایی وجهه مناسب و کافی برای حضور در رختکن استقلال دارد، اما این استقبال دوستانه و محترمانه فرهاد مجیدی باعث شد تا یادمان باشد. احتمالا مدتهاست که فراموش کرده ایم: حتی در بالاترین سطح رقابت و درگیری در دنیای فوتبال، بین دو رقیب احترام وجود دارد و وقتی نمونه خارجی را می بینیم، نباید اینقدر متاسف باشیم، چون مثلا فرهاد مجیدی را داریم.

به نظر می رسید به هم تیراندازی می کردند و رقابت فرهاد و نکونام غیرقابل انکار بود اما هفت مقدم مثل همیشه همه را غافلگیر کرد.

واکنش ویژه فرهاد مجیدی به انتخاب اول استقلال!

اما در واقع بازگشت فرهاد به تیم استقلال به بزرگترین مشکل فصل آن تیم پایان داد و آنها را به قهرمانی لیگ رساند. آخرین ضربه هوشی فرهاد در اهواز و گرفتن پنالتی مقابل فولاد باعث شد جواد نکونام اولین و آخرین گل لیگ خود را با لباس آبی به ثمر برساند و یک هفته بعد مقابل پگاه و در ورزشگاه پر از هوادار آزادی، فرهاد مجیدی جام قهرمانی را بالای سر برد. آخرین بار. هد برد، یک معامله برد-برد برای نکو و هفت مقدس.

اکنون یک دهه از آن روزها می گذرد و همانطور که انتظار می رفت این دو بازیکن به سرمربیان مهم و پرطرفدار فوتبال ایران تبدیل شده اند. سابقه درخشش در لباس استقلال نام فرهاد مجیدی و نکونام را از لیست گزینه های احتمالی پرسپولیس حذف کرد و احتمالا این دو نفر تا آخر عمر برای سمت سرمربیگری استقلال رقیب خواهند بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در سه دهه گذشته یک چیز همیشه در مورد فرهاد مجیدی صادق بوده و هرگز تغییر نکرده است. هفت هوادار محبوب استقلال معمولاً تصمیماتی می گیرند که در آن زمان هیچ کس انتظارش را ندارد و به همین دلیل است که در این 30 سال فرهاد مجیدی احتمالاً به خاص ترین شخصیت در بین هواداران استقلال و شاید حتی فوتبال ایران تبدیل شده است.

آریا فاطمی مقدم



مجله اخبار فوتبال داخلی

با این حال، نام فرهاد مجیدی احتمالا به عنوان برجسته ترین جایگزین تمرینی برای هواداران استقلال باقی خواهد ماند. اما هفت آبی پوشان دیشب دست به اقدامی متفاوت زدند و با انتشار مطلبی به نیمکت نشینی جواد نکونام در فصل آینده اشاره کردند.

اگرچه فرهاد در اواسط دهه 70 و چند سال قبل از جواد نکونام در فوتبال ایران ظاهر شد، اما هرگز تصور دوستی این دو بازیکن پرافتخار در ذهن فوتبالدوستان و زمان کوتاه و مشترک آنها در تیم ملی وجود نداشت. تیم احتمالاً به دلیل روحیه خاص و عموماً دوری فرهاد مجیدی بود که منجر به دوستی خاصی بین آنها نشد.

فرهاد مجیدی عکسی مشترک با جواد نکونام از روزهای درخشانش در استقلال در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و در واقع حمایت از رقیب احتمالی سال های آینده و البته جدی ترین گزینه استقلال و حتی تیم ملی چیزی بود. که حداقل در آن زمان انتظار چندانی از فوتبال ایران نبود.

که یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ یک باشگاه بدون اطلاع قبلی، در میانه فصل، در یک روز وسط هفته و در یک بازی معمولی و معمولی تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند و به او پایان دهد. حرفه باشگاهی درخشان به ساده ترین شکل ممکن. ، حتی ممکن است مورد مشابهی در دنیای فوتبال وجود نداشته باشد و این مورد ثابت می کند که همیشه می توان از فرهاد مجیدی انتظار داشت.

کسب بهترین قهرمانی تاریخ باشگاه استقلال و به پایان رساندن یک فصل بدون حتی یک شکست، با انواع رکوردهای درخشان و مهمتر از همه قطع کردن روند قهرمانی یک رقیب دیرینه، معجزه ای بود که برای فرهاد مجیدی رخ داد اما این خاص بودن. این فوق ستاره تصمیم می گیرد در غیرمنتظره ترین لحظه استقلال را ترک کند و در اکتبر 1979 به دنبال رویاهای خود به امارات برود.

1888986

حتی دعوای دوم فرهاد و نکونام در فصل بعد که با برتری 0-1 استقلال رقم خورد، خالی از بحث نبود و این بار سرمربی فولاد هم از فرهاد تمجید کرد.مجیدی با هزار و یک طعنه از برد استقلال. (در این مرحله نیازی به گذر از جمله به جمله این ضدحملات نیست). بنابراین حداقل هواداران فوتبال در آن زمان فکر می کردند که رابطه مجیدی و نکونام خیلی بد است و این دو سایه با تیر به همدیگر شلیک می کردند.

1888988

اما وقوع اتفاقات عجیب و غریب در طول فصل و حضور فرهاد مجیدی در مراسم درگذشت مادر سرمربی استقلال در نهایت منجر به بازگشت این بازیکن به این تیم شد.استقلال تا ماجرایی در رختکن این تیم تبدیل شود سخت تر از قبل از ابتدای فصل شایعات زیادی مبنی بر تفاوت بستن بازوبند کاپیتانی بین دو ستاره رحمتی، منتظری، نکونام، خسرو و… شنیده می شد و تنها چیزی که در این ماجرا کم بود فرهاد مجیدی بود.

1888987

حتی یک بار، چند سال پیش، فرهاد در یک مصاحبه سخت گیرانه مدعی شد که با وجود افتخارات متعدد در سطح ملی و این گونه طعنه ها، طرف مقابل چندان مورد قبول واقع نشده است. این درگیری لفظی حتی یکی دو سال پیش هم ادامه داشت و پس از شکست استقلال مقابل فولاد، مجیدی اتهاماتی را به حریف وارد کرد و خواست به رابطه طرف مقابل با مهدی سیدعلی، داور این دیدار جنجالی در اهواز اشاره کند. نکونام همچنین از طرف مقابل به عنوان یک فرد مجازی یاد کرد و تاکید کرد که جعلی نبوده و دنبال فالوور نیست.

اما حدود یک دهه پیش شکل گیری استقلال کهکشانی ها با هدایت امیر قلعه نویی نام جواد نکونام را در میانه میدان پر ستاره تر از همیشه کرد. ستاره فوتبال ایران پس از سال ها درخشش در سطح بالای فوتبال اروپا، تصمیم گرفته برای تحقق آرزوی کودکی خود به فوتبال ایران بازگردد. ورود نکونام به رختکن استقلال منجر به فوران اختلاف فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی شد و باعث جدایی کاپیتان آبی پوشان از این تیم شد.

هر دو در آن دوره کوتاه تمرینی افتخارات بزرگی به دست آورده‌اند و احتمالاً در سال‌های آینده روی نیمکت تیم ملی خواهند نشست. پس نباید فراموش کرد که با استقلال بهتر و راحت تر به این هدف یعنی کسب عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. اما در روزهای عجیب اخیر که تمامی هواداران استقلال از عدم اعلام رسمی سرمربی این تیم ناراحت بودند، این فرهاد مجیدی بود که هواداران فوتبال را شگفت زده کرد.


سرویس خبر شماره: 1945216
29 ژوئن 1402 در 1:24 ب.ظ
8.3K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

پذیرایی جذاب در نکو:

فرهاد و نکونام در دنیای مربیگری تقابل های جدی و حساسی با یکدیگر داشته اند و تمام عکس های یادگاری این دو تا قبل از شروع مسابقه تنها یک مفهوم در ذهن داشتند: این دیدار تقابل استقلال و فولاد نیست، بلکه مبارزه ای برای کسب محبوبیت بین هواداران آبی در سال های آینده است.