انعطاف پذیری باعث ایجاد انعطاف می شود | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

ژورین تیمبر بازگشت خود را از مصدومیت این هفته با گلی فوق العاده از مدافع چپ برای زیر 23 سال در ایوود پارک رقم زد. همانطور که هر فرد عاقل زمانی که او در ماه آگوست ACL خود را مصدوم کرد، می دانست، این کمپین همیشه به چند بازی کوتاه در اواخر فصل برای تیمبر محدود می شد.

هواداران آرسنال نباید در این فصل انتظار چیز قابل توجهی از تیمبر داشته باشند، اما بازگشت او کنجکاوی را برانگیخته است که اگر او آماده بود چه نقشی داشت. یکی از نقاط قوت اصلی تیمی که آرتتا (و ادو) جمع آوری کرده اند، انعطاف پذیری آن است. توپچی ها دارای هسته ای از بازیکنان همه کاره و سازگار هستند که قادر به انجام چندین نقش هستند.

آیا برنج دکلان به عنوان شش یا هشت خریداری شد؟ پاسخ، در این نقطه، هر دو است. آیا کای هاورتز اصولاً به صورت هشت یا نه خریداری شد؟ به وضوح هدف این بود که او قادر به بازی در هر دو نقش است و بنابراین هر از گاهی در هر دو نقش بازی خواهد کرد. (او بازی Community Shield مقابل منچسترسیتی را به عنوان یک مهاجم مرکزی آغاز کرد).

با این حال، من شک دارم که آرتتا کاملاً برنامه ریزی کرده باشد که هاورتز عمدتاً به عنوان 9 نفر بازی کند، رایس به عنوان یک هشتم چپ و جورجینیو پشت سر او. من مطمئن هستم که او آن سناریو را در مواردی اجرا می‌کرد، اما احتمالاً برنامه‌ریزی نکرده بود که این سناریو به یک موضوع پیش‌فرض برای انتخاب تیمش تبدیل شود.

اما یکی از مزایای داشتن چنین تیم منعطفی این است که مدیر می تواند با مشت ها کمی غلت بزند. همانطور که خود آرتتا اخیراً در مورد بازی طولانی هاورتز گفته است: “من فکر می کنم شما باید بازیکن را احساس کنید. تا زمانی که او در محیط نیست درک آن دشوار است. فکر می کردم او می تواند در سه پست مختلف به عنوان هافبک تهاجمی یا 9 نفره بازی کند.

و سپس ما شروع کردیم به احساس در فضاهای خاص، روابط خاص، این همه چیز است. گاهی اوقات بازیکنان تصمیم می‌گیرند، نه سرمربی، جایی که باید بازی کنند. من فصل گذشته در همین راستا با یوناس ایدوال، سرمربی زنان آرسنال، گفتگو کردم. ژانویه گذشته، آرسنال ویکتوریا پلووا را از آژاکس خریداری کرد که می تواند به عنوان هشت، 10 یا در بال راست بازی کند.

وقتی از ایدوال پرسیدم که موقعیت بلندمدت او را کجا می‌بیند، او گفت: «در دوره‌های آتی کجا خواهیم دید که نقاط قوت ویکتوریا واقعاً در یک موقعیت شکوفا خواهد شد. به همین دلیل است که کار کردن با بازیکنان بسیار جالب است که ببینید کجا می توانید این جزئیات را بررسی کنید. همه ما می‌توانیم استعداد و ویژگی‌های او را ببینیم و اکنون باید ببینیم که واقعاً کجا می‌توانیم آن را تا حد امکان برای کارایی تیم به کار ببریم.

او همچنین گفت که وقتی با بازیکنان 24 ساله یا کمتر کار می‌کنید، باید در مورد ویژگی‌هایی که می‌توانند ایجاد کنند، واقعاً فکر کنید. همچنین نشان می‌دهد که چرا گاهی اوقات وقتی به بازیکنان جوان نگاه می‌کنید، نگاه کردن به آمار بسیار سخت است… این جایی است که باید به پتانسیل‌ها در هنگام کار با بازیکنان جوان نگاه کنید، باید کیفیت‌ها را ببینید.

سازگاری فقط از منظر پوشش یا چرخش تیم مطلوب نیست، بلکه مربی را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌هایی را بیابد که شاید کاملاً پیش‌بینی نمی‌کنند. من مطمئن هستم که توانایی بن وایت برای بازی در پست دفاع راست بخشی از محاسبات بود زمانی که آرسنال 50 میلیون پوند برای او در سال 2021 جمع آوری کرد. من فکر نمی کنم برنامه این بود که او به طور دائم به دفاع راست تبدیل شود. .

هفته گذشته در مورد سمت چپ آرسنال نوشتم. من در مورد این صحبت کردم که تیم دفاع چپ ایده‌آل یا هشت دفاع چپ ایده‌آل خود را ندارد، که فکر می‌کنم برای مارتینلی تأثیر منفی داشته است. در حالی که من این نتیجه را حفظ می کنم، چیزی که می گویم این است که آرتتا توانسته آن را به عنوان یک موضوع به حداقل برساند زیرا بازیکنان دیگر توانسته اند در این نقش ها قدم بگذارند.

فکر نمی‌کنم آرسنال سه مدافع چپ داشته باشد، که هیچ‌کدام از آنها معادل بن وایت در سمت راست نیستند، ایده‌آل نیست. اما داشتن سه بازیکنی که توانایی بازی کردن در آنجا را دارند – حتی با مصدومیت تیمبر – بد نیست. کاهش نفوذ زینچنکو در تیم می‌توانست در این فصل یک مشکل نهایی باشد، اما کیویور (عمدتاً هافبک میانی) و تومیاسو (که به عنوان هافبک میانی برای ژاپن بازی می‌کند و عمدتاً به عنوان دفاع راست خریداری شد) می‌توانند در آنجا بازی کنند. آتش سوزی احتمالی را به شدت کاهش داده است.

این بار دو سال پیش، آرتتا بین ژاکا و نونو تاوارس در دفاع چپ با مصدومیت تیرنی تصمیم می گرفت. در همان دوره زمانی، پارتی مصدوم شد و عدم تناسب لوکونگا به این معنی بود که محمد الننی با چتر به تیم پرتاب شد. آرتتا همچنین به عنوان مهاجم به لاکازت چسبیده بود تا اینکه فرم او آنقدر به بیرون رفت که عملاً مجبور شد ادی نکتیاه را به زمین بفرستد.

مصدومیت ژسوس و فرم ناقص او می‌توانست یک نقص جدی برای فصل آرسنال باشد، اما شایستگی هاورتز به عنوان یک مهاجم، آن را به یک مسئله غیر مجازی تنزل داده است. فقدان فرم مارتینلی کمتر مشکل ساز است زیرا تروسارد – که می تواند در چندین نقش مختلف نیز بازی کند – باتوم را بر عهده گرفته است.

من گمان می کنم که آرتتا در مورد نقش تیمبر در تابستان گذشته بسیار باز بود. هلندی پشتیبانی و رقابت را در خط دفاعی ارائه می دهد. من فکر می کنم که مربی قصد نداشت دوباره بن وایت را در پست دفاع راست شلاق بزند (تبعید او در انگلیس از این نظر برای آرسنال بسیار خوب عمل کرده است) و آرتتا احتمالاً هافبک وسطی می خواست که این نام را داشته باشد تا فصل آرسنال به هم نخورد. اگر صلیبا دوباره مجروح می شد.

شاید تیمبر فقط باتوم را از زینچنکو گرفته بود و مانند دفاع چپ، بن وایت ما می شد. ما هرگز به طور قطع نمی دانیم، اما این واقعیت که همه این احتمالات وجود دارد، نقطه قوت کلیدی این تیم آرسنال را نشان می دهد – انعطاف پذیری، که انعطاف پذیری و غیرقابل پیش بینی بودن را ایجاد می کند.



https://arseblog.com/2024/04/flexibility-breeds-resilience/ منبع: