حسابداری فیفا: ما به ویلموتس ها پول نمی دهیم!


سرویس خبر شماره: 1838788
26 مرداد 1401 ساعت 13:43 |
1.8K |

0نقطه نظر

ما باید از منابع داخلی غرامت بپردازیم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که قادر به پرداخت مطالبات مالی خاص پول های بلوکه شده ایران در صندوق های فیفا نیست.
بر اساس مکاتبات دپارتمان حسابداری فیفا، بانک‌های فدراسیون جهانی تمام درخواست‌های مربوط به پرداخت به مربیان و بازیکنان در همه سطوح و دسته‌ها را رد می‌کنند.
فیفا در این نامه به فدراسیون‌های عضو اعلام کرد که از ارائه هرگونه درخواست برای پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان از حساب فدراسیون جهانی خودداری کنند، زیرا این ادعاها توسط بانک فیفا قابل قبول نیست.
گفته می شود یکی از دلایل ابلاغ دستورالعمل جدید به فدراسیون های عضو، جلوگیری از پولشویی و استفاده از منابع مالی فدراسیون ها در زمینه توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری در فوتبال پایه، فوتبال بانوان و استعدادیابی و با توجه به به همین دلیل فیفا حاضر است منابع مالی فدراسیون ها به مربیان و حتی بازیکنان پرداخت نشود.
به این ترتیب موضوع پرداخت غرامت به مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران نیز به تعهدات فدراسیون فوتبال ایران اضافه شده است و آنها باید این مبلغ را با درآمد فعلی خود بپردازند.
ظاهرا در پی بررسی های فدراسیون فوتبال، نامه ای به این نهاد حاکمیتی فوتبال ارسال شده مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی قرار نیست در زمینه مسائل مالی محل مطالبات ایران در فیفا، همکاری خاصی با فدراسیون داشته باشد.
پیش از آن فدراسیون با درخواست خود از فیفا مطالبات کارلوس کی روش و دستیارانش را پرداخت می کرد اما پس از اعمال تحریم های جدید، این مبالغ از دسترس ایران خارج شد.
بنابراین، فدراسیون فوتبال باید به فکر تامین منابع جدید برای پرداخت ویلموتس باشد، در حالی که در صورت صحت اخبار معاملات سیاسی، شرایط قبلی دریافت درآمد از ایران در فیفا به مرور زمان راحت می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

در نامه ای به فدراسیون جهانی فوتبال، رویای پرداخت جریمه ویلموتس از مطالبات ایران در این نهاد بر باد رفته است!