داستان ژاوی ادامه دارد/ بارسلونا با مهندس آرام شده است

داستان ژاوی ادامه دارد/ بارسلونا با مهندس آرام شده است

لوا بدون توقف

ژاوی که در نوامبر 2021 سرمربی تیم محبوب بارسلونا شد و یک ماه دیگر از نیمکت نشینی او یک سال می گذرد، به رکورد ویژه جدیدی دست یافت. این مهندس کاتالانی در 18 بازی متوالی خارج از خانه در لالیگا شکست نخورده است. در همین حال، رکورد او 13 برد و 5 تساوی بود، در حالی که رکورد قبلی زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید و اسطوره کهکشانی ها بود که در 17 بازی متوالی 13 برد و 4 تساوی کسب کرد. بارسلونا در تلاش است تا در مسیر چمپیونشیپ از رئال مادرید پیشی بگیرد. ممکن است لالیگا این فصل به دلیل توقف جام جهانی 2022 قطر متفاوت باشد و ژاوی کار دشواری دارد.

شاید بازی بارسلونا مقابل مایورکا از هفته هفتم لالیگا اسپانیا یک بازی معمولی به نظر برسد، اما این دیدار که با پیروزی 1-0 کاتالان ها و تک گل تماشایی روبرت لواندوفسکی همراه بود، امتیازات مهم و رکوردی داشت که باعث شد. باعث شد تا هواداران بارسا منتظر آینده باشند.

رکورد ژاوی

داستان ژاوی ادامه دارد/ بارسلونا با مهندس آرام شده است

همه آماده باشند

ژاوی همچنین درباره رکوردی که به ثبت رساند گفت: این یک رکورد مهم است که امیدواریم به یک جام تبدیل شود. اگر این رکوردها به قهرمانی تبدیل شود، طعم بهتری خواهد داشت.”



سرویس اخبار فوتبال خارجی

ژاوی بعد از برد بارسلونا مقابل مایورکا حرف های متفاوتی زد. وی با بیان اینکه پیروزی خود را مدیون لواندوفسکی و ترشتگن هستند، گفت: درست است که با تک گل لواندوفسکی پیروز شدیم و ترشتگن سیوهای خوبی انجام داد اما این پیروزی حاصل تلاش همه بازیکنان است.ما در دفاع خیلی خوب بودیم و خیلی خوب بودیم. ما در تمام قسمت های زمین خوب جنگیدیم.تراشتگن و لوا دو بازیکن تعیین کننده هستند اما تلاش بقیه بازیکنان را نباید نادیده گرفت.رابرت برای ما ضمانت گل است اما نه.نباید فقط به خاطرش از او تمجید کرد. لواندوفسکی به خوبی در کارهای دفاعی شرکت می کند. او بهترین ارتباط را با هم تیمی هایش در زمین دارد و موقعیت های خوبی ایجاد می کند. او یک بازیکن کامل است.”

زمانی که روبرت لواندوفسکی با رکوردهای رنگارنگ بایرن مونیخ و بوندسلیگا آلمان وارد لالیگا اسپانیا شد، این تردید وجود داشت که آیا او در اینجا نیز مانند آلمان موفق به گلزنی خواهد شد یا خیر. اما حالا ستاره لهستانی به بزرگترین رقیب گلزنان لالیگا تبدیل شده است، از جمله کریم بنزما که البته بازی ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. لوا در 7 بازی موفق شد 9 گل به ثمر برساند و با این ترتیب در صورت ادامه در این فصل حداقل 40 گل به ثمر می رساند. گل او با لمس هوشمندانه چند مدافع مایورکا، دیدنی و ستودنی بود. به نظر می رسد لواندوفسکی 34 ساله می تواند سرنوشت جام را تغییر دهد. ژاوی که گفته بود لواندوفسکی را دوست دارد و از داشتن یک بازیکن کامل خوشحال است.

نکته مهم دیگری که ژاوی در آستانه جام جهانی 2022 به آن اشاره کرد این بود که: “همه بازیکنان من می توانند در ترکیب ثابت حضور داشته باشند. قبل از شروع جام جهانی بازی های حساس و فشرده ای داریم و به بازیکنانم گفتم که آماده باشید زیرا در هر بازی برگزار خواهد شد.”