دوئل بسیار خاص و هیجان انگیز / اولین دیدار مربیان سرخابی در فصل جدید

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آدریان، آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاس و نونس
شهر منچستر: ادرسون، واکر، دیاس، آکه، کانسلو، دی بروین، رودری، سیلوا، محرز، گریلیش و هالند



سرویس اخبار فوتبال خارجی

آمار بازی
15) لیورپول 15 بار قهرمان جام خیریه انگلیس شده است. آخرین قهرمانی لیورپول به سال 2006 برمی گردد که در این دیدار چلسی را شکست داد. آخرین حضور آنها در این دیدار به سال 2020 برمی گردد که مقابل آرسنال شکست خوردند.
6) منچسترسیتی سال گذشته شانس کسب عنوان هفتم لیگ را از دست داد و مغلوب لسترسیتی شد. این تیم که 6 قهرمانی دارد آخرین بار در سال 2019 با غلبه بر لیورپول به عنوان قهرمانی دست یافت.
21) منچستریونایتد پرافتخارترین تیم جام خیریه است. این تیم 21 بار موفق به جشن قهرمانی شد اما از سال 2016 هرگز به این جام نرسید و حتی در این بازی هم حضور نداشت.
26) سال گذشته پس از 26 سال، تیمی غیر از شش تیم بزرگ (منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، آرسنال، چلسی و تاتنهام) قهرمان جام خیریه شد و لسترسیتی این عنوان را به دست آورد.
24) لیورپول برای بیست و چهارمین بار در جام خیریه شرکت خواهد کرد. پس از منچستریونایتد با 30 بازی، لیورپول مسن ترین تیم در این بازی است.
188) لیورپول و منچسترسیتی 188 بار صف آرایی کرده اند. لیورپول 89 بازی و منچسترسیتی 48 بار پیروز شده اند. 51 بازی این دو تیم با تساوی به پایان رسید.
3) لیورپول در 3 بازی اخیر خود مقابل منچستر سیتی شکست نخورده است (1 برد و 2 تساوی)، در حالی که قبل از آن منچسترسیتی در 3 بازی متوالی مقابل لیورپول شکست نخورده بود (2 برد و یک تساوی).
1) در تنها دیدار این دو تیم در بازی جام خیریه، منچسترسیتی در آگوست 2019 موفق شد لیورپول را شکست دهد و پس از تساوی 1-1، سیتی در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد.
24) یورگن کلوپ و پپ گواردیولا 24 بار مقابل هم قرار گرفته اند. هر مربی 9 بار پیروز شد و 5 بازی بین آنها با تساوی به پایان رسید.

امشب از ساعت 20:30 در ورزشگاه کینگ پاور شهر لستر، منچسترسیتی، قهرمان لیگ برتر انگلیس، به مصاف لیورپول، قهرمان جام حذفی انگلیس می رود، بنابراین برنده این نبرد به عنوان قهرمان جام خیریه یا سوپرکاپ معرفی می شود.

لیورپول؛ بعد از 16 سال

آخرین مبارزه
در 16 آوریل 2022، لیورپول در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس، منچسترسیتی را 3-2 شکست داد. کوناته و مانه (دوبار) برای لیورپول و گریلیش و سیلوا برای سیتی گلزنی کردند.

منچسترسیتی با پپ گواردیولا به وضوح تبدیل به بهترین تیم انگلیس شده است، تیمی که حتی زمانی که کامل نیست و قهرمانی در مشت آنهاست، گل های خوبی می زند. جالب اینجاست که سیتی هم تغییر قابل توجهی داشت، لیورپول، گابریل ژسوس که بیشتر تکنیکی است، رفتند و ارلینگ هالند که قدرت تمام کردنش کمتر از هر مهاجمی در جهان است، وارد زمین شد. بسیاری بر این باورند که با حضور این ستاره نروژی، منچسترسیتی ترسناکتر از قبل خواهد شد. اولین چالش در برابر بزرگترین رقیب خواهد بود. در لستر، پپ می خواهد تیمش پس از 3 بازی رقیب را شکست دهد. منچسترسیتی بدون شک مدعی شماره یک فصل جدید خواهد بود. گواردیولا هم می خواهد انتقام شکست سال گذشته در بازی جام خیریه را بگیرد. به نظر می رسد سیتیزن ها شانس زیادی برای قهرمانی در جام هفتم دارند.

در آستانه نبرد حساس مقابل منچسترسیتی، اظهار نظر یورگن کلوپ باعث نگرانی هواداران لیورپول شد. او می گوید تیمش آمادگی کافی برای شروع فصل را ندارد! هواداران لیورپول مطمئناً نمی خواهند در ابتدای فصل از سیتی عقب بمانند. بردن جام خیریه نیز برای آنها بسیار مهم است، از یک طرف آنها 16 سال است که این جام را نبرده اند، از طرف دیگر در آخرین تلاش های خود برای کسب جام در سال های 2019 و 2020 شکست خورده اند. لیورپول کارهای جزئی انجام داد اما تغییرات مهمی که ممکن است سبک بازی آنها را کمی تحت تاثیر قرار دهد و حضور داروین نونس، او اکنون یک مهاجم هدفمند دارد. آیا باید دید کلوپ آمار اشتباهی از تیمش داده یا واقعا لیورپول برای این دیدار مهم آماده نیست؟ با این حال، هواداران لیورپول همچنان خواهان این جام هستند.

شهر منچستر؛ رئیس جمهور بریتانیا

صدمه دیده و محروم
آلیسون بکر، کوین کلهر و دیوگو جوتا به دلیل مصدومیت قطعا لیورپول را در جام خیریه همراهی نخواهند کرد. الکس اکسلید چمبرلین و کنستانتینوس سیمیکاس نیز احتمالا این بازی را از دست خواهند داد. آیمریک لاپورته تنها بازیکن مصدوم منچسترسیتی است که غیبتش قطعی شده است.