آرن اسلات: دیدگاه فوتبال هلند در مورد سرمربی احتمالی جدید لیورپول – لیورپول اف سی

با انتشار اخباری مبنی بر اینکه لیورپول در آستانه انتصاب آرن اسلات به عنوان سرمربی جدید این باشگاه است، با آرتور رنارد، کارشناس فوتبال هلندی صحبت کردیم تا از سرمربی جدید این باشگاه مطلع شویم.

در مورد سبک بازی Slot به ما بگویید. ما می شنویم که او طرفدار ترکیب 4-2-3-1 است، بسیار مبتنی بر مالکیت توپ است و یک بازی کاملاً پرسینگ است. سبک او چقدر شبیه یورگن است؟

بله، قطعاً شباهتی وجود دارد، به نظر من به خصوص در پرسینگ بالا، قطعاً شباهتی با لیورپول فعلی وجود دارد (اما) یورگن ممکن است کمی متفاوت باشد. شاید بتوان گفت که یورگن کمی مستقیم تر است.

آرن اسلات دوست دارد در کل زمین فوتبال بسازد و کمی بیشتر بازی کند، در حالی که شاید کلوپ می تواند بحث کند، او شاید مستقیم تر است.

چیزی که من در مورد اسلات دوست دارم این است که او دوست دارد بازی کند خود بازی و بازی پرس در هر کجا که او بازی می کند و در مقابل هر کسی. بنابراین مهم نیست که او بازی کند، مثلاً رئال مادرید خارج از خانه یا هر بازی دیگری، او به سبک خود بازی می کند. و این چیزی است که من فکر می کنم هواداران لیورپول خیلی دوست خواهند داشت.

در مقاله خود برای BBC Sport به تأثیر پپ گواردیولا بر اسلات اشاره کردید. در مورد آن به ما بگویید.

منچستر، انگلیس - شنبه، 25 نوامبر 2023: جوزپ 'پپ' گواردیولا، مدیر باشگاه منچسترسیتی، پس از بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه منچسترسیتی و لیورپول در استادیوم سیتی، با یورگن کلوپ، مدیر لیورپول صحبت می کند.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

او یکی از طرفداران پر و پا قرص گواردیولا است، بنابراین می‌توانم سبک او را حتی بیشتر از کلوپ به گواردیولا بگویم، اگرچه حدس می‌زنم با گواردیولا و کلوپ هر دو دوست دارند تیم‌هایشان توپی برای حمله داشته باشند.

او یکی از تحسین کنندگان بزرگ گواردیولا است. او (اسلات) گفت: “پپ گواردیولا نهایت لذت را در فوتبال به من می دهد.

هیچ تیمی در جهان وجود ندارد که من ترجیح می دهم منچسترسیتی و پس از آن ناپولی، آرسنال و برایتون را تماشا کنم.

اما سیتی – و باز هم قصد من این نیست که ما را با آنها مقایسه کنم – سبک بازی مشابهی با نحوه بازی ما با فاینورد دارد: 4-3-3، از عقب جمع می شود، می خواهد به سرعت فشار وارد کند. ”

ممکن است آن بازی های لیورپول-من سیتی اگر منصوب شود، می تواند واقعا جالب باشد!

ما چیزهای زیادی در مورد اینکه چگونه او بازیکنان را توسعه می‌دهد و بهترین استفاده را از آنها می‌برد، شنیده‌ایم.

آرن اسلات، فاینورد (گتی ایماژ، از طریق دفترچه یوفا)

مهاجم، سانتیاگو خیمنز، او نیز برای پولی نه چندان زیاد (6 میلیون یورو) آمد و ثابت کرد، به خصوص در فصل قهرمانی در سال گذشته، او چنین بازیکن مهمی را نشان داد.

Slot موفق شد بازیکنان واقعاً خوبی را با قیمت ارزان به دست آورد – و این باید موسیقی به گوش مالکان لیورپول باشد.

در چند سال گذشته تعداد زیادی بازیکن حضور داشته اند و به خوبی پیشرفت کرده اند. او همچنین استعدادهای جوانی دارد. یکی وجود دارد، کویلیندشی هارتمن، که در واقع اولین بازی خود را برای تیم ملی هلند نیز انجام داد (اخیرا). اگر او آماده باشد، تعجب نمی کنم اگر در یورو بازی کند. او کمی شبیه ترنت است، یک بازیکن محلی، یک بازیکن بال بک.

او (اسلات) قطعاً به استعدادهای جوان توجه دارد و همچنین جرات دارد که به آنها فرصتی در تیم بدهد. این چیزی است که لیورپول و قطعا صاحبان آن دوست خواهند داشت.

در مورد شخصیت اسلات و تعامل با بازیکنان و رسانه ها چطور؟

به نظر می رسد او با بازیکنانش خیلی خوب رفتار می کند. شما واقعاً ناراضی بودن بازیکنان را نمی شنوید. به نظر می رسد او رویکردی بسیار سرراست و آرام دارد.

کلیپی از او در یک گفتگوی تیمی در آژاکس بعد از بازی وجود دارد، او واقعاً خیلی احساساتی نیست اما دقیقاً شبیه (چگونه) است.

می‌توانید ببینید که او با بازیکنانش ارتباط برقرار می‌کند، اما همچنان نوعی رویکرد آرام آرام را حفظ می‌کند.

در مورد نگرانی ها، لیگ برتر یک گام بزرگ از فوتبال هلند است – همانطور که با اریک تن هاگ دیدیم!

منچستر، انگلیس - پنجشنبه، 25 می 2023: اریک تن هاگ، سرمربی منچستریونایتد در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه منچستریونایتد و چلسی در اولدترافورد.  منچستریونایتد 4-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

من فکر می کنم این نکته خوبی است – و در پایان روز هرگز نمی دانید که آیا کسی موفق خواهد شد یا نه.

شخصاً فکر می کنم که جانشینی یورگن کلوپ صرف نظر از اینکه چه کسی هستید بسیار سخت است. حتی ژابی آلونسو که به نظر می رسد در حال حاضر صدرنشین است، احتمالاً کار را دشوار خواهد یافت.

از نظر مقایسه با تن هاگ، مقایسه دشوار است. اما بودجه (موجود در بازی آژاکس و فاینورد) من فکر می کنم در دو سال گذشته فاینورد حدود 30 میلیون برای بازیکنانی هزینه کرده است که آژاکس حدود 200 میلیون هزینه داشت و (فاینورد) هر دو فصل را بالاتر از آژاکس به پایان رساند.

نقل قول جالبی از مارکو فان باستن است که در یک برنامه تلویزیونی هلندی صحبت می کرد و گفت که مطمئن است (اسلات) می تواند این کار را در لیورپول انجام دهد.

او گفت: “او می تواند به بایرن مونیخ، لیورپول برود، شما نام ببرید، می دانید، و او خوب کار خواهد کرد”. و او می گوید “بازیکنان در لیورپول حتی بهتر هستند.” بنابراین برای آنها راحت تر است که پیام او را در زمین ترجمه کنند.

من فکر می کنم که او می تواند آن را مدیریت کند، اگر ون باستن این را بگوید، واضح است که چیزی به شما می گوید.

گرفتن این شغل از کلوپ احتمالاً چیزی در مورد شخصیت اسلات می گوید و از خودش حمایت می کند؟

2WYJR81 روتردام، هلند.  07 آوریل 2024. روتردام - آرنه اسلات، مربی فاینورد، در جریان بازی اردیویژه بین فاینورد و آژاکس در ورزشگاه Feijenoord De Kuip در 7 آوریل 2024 در روتردام، هلند.  اعتبار: تصاویر جعبه به جعبه / اخبار زنده الامی

این قطعاً چیزی را به شما می گوید (و) احتمالاً دلیل این است که شما هر روز برای کار لیورپول پیشنهاد نمی کنید! بنابراین این نیز یک عامل است.

من فکر می کنم این چیز خوبی در مورد او است، او در دوراهی ها، در، در مشکلات، در موانع زیاد فکر نمی کند.

بدیهی است که جانشینی فردی مانند کلوپ چالش بزرگی است، اما او واقعاً مثبت است. یک نوع انسان واقعاً مثبت او واقعاً به موانع فکر نمی کند، بلکه بیشتر به موقعیت های مشابه فکر می کند. و این یک شانس بزرگ برای او است که خوب کار کند.

احساس کلی شما چیست، آیا هواداران لیورپول باید خوش بین باشند؟

آرن اسلات از فاینورد با جام Eredivisie در جریان بازی هلند Eredivisie بین فاینورد و Go Ahead Eagles در ورزشگاه Feijenoord در 14 مه 2023 در روتردام، هلند جشن می گیرد (عکس از Peter Lous/Orange Pictures)

من فکر می کنم که آنها باید قطعا خوش بین باشند.

من دوست دارم به کارهایی که او تاکنون انجام داده است نگاه کنم. چون حتی قبل از فاینورد، او سرمربی آلکمار بود و خیلی خوب کار می کرد. آنها در واقع اول یا دوم در لیگ بودند که فصل به دلیل کرونا به حالت تعلیق درآمد – و در هلند، متأسفانه برای او، فصل لغو شد.

شاید او می توانست در آن سال (2020) قهرمان لیگ شود.

اگر می توانید آن را در باشگاه های مختلف انجام دهید؛ هواداران لیورپول باید واقعاً مشتاق و مشتاق باشند، زیرا چرا او در لیورپول این کار را نمی کند؟

من فکر می کنم دلایل زیادی برای خوش بین بودن وجود دارد.


تشکر فراوان از آرتور برای بینشش. می توانید آرتور را در X دنبال کنید @arthurrenard87.

مقاله آرتور را در بی‌بی‌سی اسپورت بخوانید: اسلات – «فریبنده کنترل» با الهام از گواردیولا.



https://www.thisisanfield.com/2024/04/arne-slot-the-dutch-football-view-on-likely-new-liverpool-manager/ منبع: