جام باشگاه های جهان 32 تیمی و ماجراهای آن/ سیتی از فرصت استفاده کرد و در متفاوت ترین تورنمنت لیورپول شرکت کرد!

در طرح متناوب، هشت گروه چهار تیمی در تابستان 2025 به مصاف هم می روند که دو تیم برتر به مرحله بعد صعود می کنند. سپس یک تورنمنت حذفی قبل از شروع فصل 2026-2027 برگزار می شود. در این تورنمنت علاوه بر 12 تیم اروپایی، 6 تیم کونامبول، 4 تیم برتر کوپا لیبرتادورس، 4 تیم برتر لیگ قهرمانان کونکاکاف، 4 تیم برتر لیگ قهرمانان آفریقا، بهترین لیگ قهرمانان اقیانوسیه حضور خواهند داشت. تیم و تیم کشور میزبان.

چلسی قهرمان اروپا در سال 2021 و رئال مادرید قهرمان سال 2022 نیز جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده اند. منچستریونایتد، آرسنال یا نیوکاسل می توانند با قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل آینده به این فهرست اضافه شوند. اما شکست لیورپول در قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر به این معنی است که آنها اعتبار رقابت با باشگاه های نخبه جهان در یک رویداد بزرگ را از دست خواهند داد. فیفا برنامه هایی را طراحی کرده است که به چهار برنده لیگ قهرمانان بین سال های 2021 تا 2024 مکان های جواز حضور را اختصاص می دهد.

موفقیت منچسترسیتی در لیگ قهرمانان به معنای عدم حضور لیورپول در بین 32 تیم جام باشگاه های جهان است. سیتی پس از غلبه بر اینتر در استانبول، جایگاه خود را در تورنمنت پردرآمد جدید فیفا که قرار است در تابستان 2025 آغاز شود، تضمین کرده است. و با جایزه ای که حدود 150 میلیون پوند تعیین شده است، آبی ها این شانس را خواهند داشت که به 294 میلیون پوندی که برای کسب سه گانه لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر و جام حذفی دریافت کرده اند، اضافه کنند.

ایده اولیه این بود که این مسابقات به طور کامل در تابستان 2025 در ایالات متحده برگزار شود. این مسابقات به عنوان یک رویداد آزمایشی عالی برای کشوری تلقی می شد که میزبان جام جهانی سال بعد همراه با کانادا و مکزیک خواهد بود.

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

لیورپول در حال حاضر در رده چهارم جدول یوفا قرار دارد اما فصل آینده پس از کسب رتبه پنجم در لیگ برتر، وارد لیگ اروپا خواهد شد. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از برنامه های خود برای گسترش جام جهانی باشگاه ها در ژانویه خبر داد. در قالب فعلی، هفت تیم از شش کنفدراسیون از سراسر جهان در یک تورنمنت حذفی سالانه با یکدیگر رقابت می‌کنند. سیتی در ماه دسامبر به عربستان سعودی سفر می کند تا یک عنوان جهانی را به سه گانه تاریخی خود اضافه کند. اما مخالفت هایی با پیشنهاد فیفا وجود داشت. برخی از اعضای یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپا با نفوذ آن را حمله ای به جایگاه لیگ قهرمانان اروپا به عنوان معتبرترین رقابت باشگاهی در جهان می دانند. اعتقاد بر این است که لیگ برتر نیز نگران این بازی است و لالیگا تهدید کرده است که برای جلوگیری از آن اقدام قانونی خواهد کرد.

8 جایگاه دیگر با توجه به ضریب یوفا به باشگاه های اروپایی اختصاص می یابد. اما تنها دو تیم از هر کشور موفق به کسب جایگاه شده اند، مگر اینکه کشوری بتواند سه قهرمان مختلف لیگ قهرمانان را در چهار سال گذشته معرفی کند. این بدان معناست که نام های بزرگی مانند بارسلونا، بایرن مونیخ، یوونتوس، پاری سن ژرمن، اتلتیکو مادرید و دورتموند همچنان می توانند با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده صعود کنند یا با صعود به مراحل پایانی شانس خود را افزایش دهند.

جام باشگاه های جهان با حضور 32 تیم و ماجراهای آن/ سیتی به لیورپول این شانس را داد تا در متفاوت ترین تورنمنت شرکت کند!