دوره افزایش دانش به جای ورود VAR

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی داوران لیگ برتر از 15 تا 19 مردادماه در تهران برگزار می شود.

اما متأسفانه استفاده از این فناوری ها در فوتبال ایران به خصوص در مسابقات لیگ برتر همچنان محدود است و حتی شاهد هستیم که برخی از تیم های داوری لیگ برتر هدست رادیویی برای برقراری ارتباط در طول مسابقات ندارند و گاهاً این کلاه ایمنی توسط تیم داوری تهیه می شود. باشگاه و در اختیار تیم های داور قرار می گیرد. همچنین طبق اعلام کمیته داوران، در فصل جدید بازی ها نمی توانیم از فناوری VAR استفاده کنیم. با این حال تلاش کمیته داوران بر این است که در جلسه آینده تجربه و دانش فنی داوران را ارتقا دهد تا از تکرار اشتباهات آنها در فصل جدید بازی ها جلوگیری شود.

در این جلسه بیش از 40 داور میانی و 70 کمک داور حضور خواهند داشت. بسیاری یکی از دلایل اشتباهات فراوان داوران در این مسابقات لیگ برتر در فصل گذشته را تعداد بالای داوران میانی و کمک داوران می دانند چرا که این تعداد داور برای 8 بازی در هفته زیاد است و اگر مسابقات باید قضاوت شود. به نسبت مساوی بین داوران. هر داور پس از یک بار قضاوت باید 4 هفته استراحت کند تا دوباره برای قضاوت در جاده حضور داشته باشد که باعث کاهش آمادگی بدنی و در نهایت افزایش تعداد خطاها در طول مسابقه می شود. . باید منتظر ماند و دید کمیته داوران موفق می شود تا قبل از شروع فصل، تعداد داوران و کمک داوران لیگ برتر را کاهش دهد یا خیر.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هدف از برگزاری این جلسه افزایش دانش فنی داوران برای کاهش خطا در مسابقات لیگ برتر است. البته اشتباهات داوری در فوتبال حرفه ای و معتبرترین لیگ ها به دلیل قضاوت انسان اتفاق می افتد، اما استفاده از هدست های رادیویی و تکنولوژی کمک داور گل و ویدئو این خطاها را به حداقل و در برخی بازی ها به صفر رسانده است. در چند ماه آینده، فناوری تشخیص آفساید به داوران خط کمک خواهد کرد تا داوران کمتری در فرآیند قضاوت مرتکب اشتباه شوند.


سرویس خبر شماره: 1833352
22 تیر 1401 ساعت 11:54 |
7

0نقطه نظر

آیا اشتباهات داوری کاهش می یابد؟