اکبرپور: سپاهان از بازی ما غافلگیر شد


سرویس خبر شماره: 2017345
8 اردیبهشت 1403 ساعت 00:31 |
416

0نقطه نظر

اگر بازی را نمی بستم 5 صفر می باختیم

سیاوش اکبرپور در نشست خبری بعد از بازی استقلال ملاثانی و سپاهان درباره دلیل استعفای خود صحبت کرد.

اکبرپور: سپاهان از بازی ما غافلگیر شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از شکست دو بر یک استقلال ملاثانی مقابل سپاهان در وقت اضافه، اکبرپور در نشست خبری حاضر شد و درباره آن دیدار گفت: بازی بسیار خوبی بود. می دانستیم بازی سختی است و به خوبی آن را برنامه ریزی کرده بودیم. فکر می کنم کمتر تیمی در ایران وجود دارد که بتواند مانند استقلال ملاثانی عمل کند. سپاهان اصلا جایگاهی نداشت. یک تسلیم و یک پنالتی و بس. کل مسابقه را بستیم. امروز از روشی استفاده کردم و سعی کردم به تیمم بازیکن بدهم. فکر می کنم مسیر بسیار خوبی بود و در این راه موفق شدیم. ما برای هر دقیقه از بازی برنامه داشتیم و بعد از گلزنی توانستیم به بازی برگردیم. ما روی یک حادثه و با توجه به تجربه حریف گل خوردیم. من سه تعویض داشتم که همه آنها جوان بودند و بقیه جوانتر بودند اما تعویض سپاهان را دیدید که بازیکنان میلیاردی بازی را رها کردند و با میلیاردها بیشتر به بازی آمدند.

او ادامه داد: من به تیمم، بازیکنان و مردم خوزستان تبریک می گویم. بازیکنانم به حرف من عمل کردند و اگر سه دقیقه دیگر تحمل می کردند قطعاً در ضربات پنالتی سپاهان را می بردیم چون روی آن هم کار کرده بودیم اما این اتفاق نیفتاد. در هر صورت، موضوع تجربه است. شما نمی توانید سپاهان را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با ما مقایسه کنید. من می توانستم در مورد چیزهای زیادی صحبت کنم، مانند مکمل ها و ویتامین های آنها که بعد از 90 دقیقه از آنها مراقبت کردند، اما شما بازیکنان ما را دیدید. آنها تلاش زیادی کردند و یک بازی تاکتیکی عالی ارائه کردند. من بازی امروز تیممان را دوست داشتم، آنها آنچه را که در زمین گفتم با نظم انجام دادند. فکر می کنم فوتبالدوستان از بازی امروز استقلال ملاثانی لذت بردند و حتی برخی از بازیکنان سپاهان هم تعجب کردند. خدا را شکر مسابقه خوبی بود.

اکبرپور در پاسخ به اینکه عملکرد استقلال ملاثانی مقابل سپاهان قابل انتقاد است، گفت: میدونی با کدوم تیم بازی کردیم؟ بازی سپاهان را در 10 هفته آنالیز کردیم. این تیم 45 دقیقه استقلال و ملوان را در 18 خود نگه داشت. در هر صورت تیمی که هفت بازیکن منتخب ملی داشته باشد قطعا وارد مسابقه خواهد شد. من فکر می کنم شما واقعا فوتبالیستی نیستید که این سوال را پرسیده باشید. اگر فوتبالیست بودید بازی منچسترسیتی و رئال مادرید را تماشا می کردید و به رئال توضیح می دادید که چرا با ده نفر نشسته اید و بازی را برده اید. بازی فوتبال تغییر کرده است فوتبال تبدیل به یک علم و ریاضی شده است. اگر بتوانید اشکال هندسی بازیکنان خود را در زمین به درستی مشاهده کنید، فرقی نمی کند که با کدام تیم بازی می کنید. دیدید که سپاهان در 90 دقیقه نتوانست ما را شکست دهد. باز هم به بازیکنانم تبریک می گویم. ما تاکتیکی بازی کردیم و برنامه تاکتیکی ما هم همینطور بود. در فوتبال امروزی انجام این بازی ها مشکلی ندارد. اگر دوباره مقابل سپاهان بازی می کردم، بازی 5 بر صفر تمام می شد.

ملاثانی سرمربی استقلال درباره حواشی هفته های اخیر تیمش صحبت کرده است: به هر حال در دنیای امروز و فوتبال ایران مربیان موفقی هستند که روانشناسان خوبی هستند. اگر بتوانید از نظر ذهنی سریع تیم خود را به میدان برگردانید، موفق هستید. خیلی چیزها در فوتبال جدید شده و دیگر مثل قبل نیست. ما تمام تلاش خود را کردیم تا این روحیه را به بازیکنانمان بدهیم.

وی پس از اعلام استعفای خود گفت: من نزدیک به 12 هفته در این تیم بودم و رنج زیادی کشیدم و فکر می کنم پیر شدم چون کارم و بازیکنانم را دوست داشتم. من برای این تیم و بازیکنانم زحمت کشیدم و امروز واقعا برای بازیکنانم متاسفم. امروز در فوتبال خارج از زمین اتفاقاتی افتاد که من دوست ندارم. من سعی می کنم هرگز اخلاق را به ورزش، فوتبال و پول ترجیح ندهم. این اتفاقی که افتاد از نظر اخلاقی خوب نبود و من از مردم خوزستان، از همه بازیکنان و مسئولانی که تا امروز کمک کردند عذرخواهی می کنم و دیگر در کنار تیم استقلال ملاثانی دیده نمی شوم.

2002817

اکبرپور از توضیح این اتفاقات خودداری کرد و گفت: نیازی به توضیح مشکلات درون خانواده نیست، بلکه باید شخصیت و موقعیت خود را همیشه دوست داشت. ما باید سعی کنیم به یکدیگر احترام بگذاریم. من هم به همه شما احترام می گذارم و دلتنگ شما هستم، اما بدانید که به زودی خبرهای خوبی برای استان خود خواهید شنید.

وی در پاسخ به دعوای برخی مربیان در شرایط بد گفت: من خیلی دعوا کردم. من تیمم را خیلی دوست دارم و همانطور که دیروز در کنفرانس گفتم در این مدت اتفاقات بسیار سختی برای ما افتاده است. من فکر نمی کنم کسی با این شرایط اینجا کار کند. روح من یک رزمنده است و به همین دلیل ماندم و کار کردم. امروز اتفاقی افتاد که اصلا دوستش ندارم. وقتی افراد غیر فوتبالی وارد این ورزش می شوند، اتفاقاتی می افتد که شما را ناراحت می کند. به همین دلیل می خواهم امروز با شما خداحافظی کنم. دلم برات خیلی تنگ شده.

اکبرپور در پایان گفت: امیدوارم این بازیکنان در آینده به موفقیت برسند. این بازیکنان شجاع، غیور و فداکار هستند و امیدوارم در آینده از موفقیت برخوردار شوند. اگر هنوز زندگی باقی مانده باشد، قطعاً به تک تک آنها خواهم رسید. خیلی ممنون که تا امروز من رو تحمل کردی فرقی نمیکنه حالم بد باشه یا خوب. امروز خاطره بسیار خوبی در ورزشگاه فولاد خوزستان داشتم و از صمیم قلب آرزو دارم که همه تیم های استان خوزستان در لیگ بمانند. این استان به لطف فوتبالش زنده است. با تشکر از هواداران خوب فولاد و مردم اهواز که امروز به حمایت ما آمدند. به استان خوزستان به خاطر داشتن تیمی مثل استقلال ملاثانی تبریک می گویم.

مجله اخبار فوتبال داخلی