تکرار یک اتفاق تاریخی در لیگ برتر؛ قهرمان با تفاضل گل مشخص می شود؟/ برگه برنده در دست تیراندازان است اما…

آرسنال در حال حاضر با یک بازی کمتر از منچسترسیتی در صدر جدول است. لیورپول همچنان در رقابت است اما سه امتیاز تا شکست مقابل اورتون فاصله دارد. اما طبق داده های هیجان انگیز Opta، این سه قهرمان می توانند فصل را با 86 امتیاز به پایان برسانند. این در صورتی است که سیتی، لیورپول و آرسنال همگی به همان نتایج فصل گذشته مقابل حریفان باقی مانده خود دست پیدا کنند.

سیتی 5 بازی جلوتر است. مقابل ولوز، تاتنهام، ناتینگهام فارست، فولام و وستهم و فصل گذشته وولوز، فولام و وستهم را شکست دادند اما مقابل فارست به تساوی رسیدند و به اسپرز باختند و ده امتیاز گرفتند. آرسنال همچنین تاتنهام، بورنموث و اورتون را شکست داد اما به یونایتد باخت، یعنی 86 امتیاز، یعنی همان 9 امتیاز فصل گذشته. و لیورپول پس از پیروزی مقابل وستهم، اسپرز، ویلا و وولوز حداکثر 12 امتیاز را کسب کرد. بنابراین نتایج یکسان سه تیم برتر را به تساوی می کشاند و بر اساس تفاضل گل عنوان قهرمانی مشخص می شود.

تنها باری که قهرمان لیگ برتر با تفاضل گل تعیین شد، در سال 2012 بود، زمانی که منچسترسیتی به لطف گل تماشایی دقیقه آخر سرخیو آگوئرو، مقابل کوئین اسپارک رنجرز پیروز شد و از منچستریونایتد جلو افتاد.

در حال حاضر آرسنال بهترین تفاضل گل را دارد و شاید بتواند برای اولین قهرمانی از سال 2004 آماده شود. آنها 8 گل کمتر از منچسترسیتی و 15 گل کمتر از لیورپول دارند.

اگر تاریخ تکرار شود، هفته اول دراماتیکی را پیش رو خواهیم داشت. لیورپول روز شنبه به مصاف وستهام خواهد رفت و در صورت تکرار فصل گذشته به دنبال شکست دادن چکش ها خواهد بود. آرسنال در سفر کوتاه خود به تاتنهام روز یکشنبه با سخت ترین بازی خود روبرو می شود، اما آنها در فصل گذشته مقابل رقیب سرسخت خود با نتیجه 2-0 پیروز شدند. بزرگترین شوک ممکن است در بازی بعد از ظهر یکشنبه بین ناتینگهام فارست و من سیتی رخ دهد. سیتیزن ها دفعه قبل به تساوی 1-1 دست یافتند و تکرار آن نتیجه می تواند رقابت قهرمانی را داغ کند.

بیشتر بخوانید: لیگ برتر مثلث مرگ; بین آرسنال، لیورپول یا منچسترسیتی، کدام تیم قهرمان انگلیس می شود؟/بکشید تا کشته نشوید!

تکرار یک اتفاق تاریخی در لیگ برتر؛  قهرمان با تفاضل گل مشخص می شود؟/ برگه برنده در دست تیراندازان است اما...

سرویس اخبار فوتبال خارجی