آیا ژاوی این بار سعی کرد در شوک بماند؟ مقایسه ماندن و رفتن در فوتبال جهان با ایران!



در دنیای فوتبال، باشگاه‌های کوچک و بزرگ معمولاً زمانی که تلاش زیادی می‌کنند و موفق به شکستن بن‌بست نتایج نمی‌شوند، به شوک متوسل می‌شوند. یک شوک برای تیمی که همه امکانات و شرایط لازم را دارد اما به دلایلی نتیجه نمی گیرد.

یکی از بهترین راه ها برای شوکه کردن مردم اخراج مربیان است. حتی مربیان بزرگی که بارها توانایی ها و شایستگی های خود را ثابت کرده اند اما به هر دلیلی در یک تیم به نتیجه مطلوب نرسیده اند. در چنین شرایطی باشگاه و مربی توافق می کنند که با این جدایی تیم را شوکه کنند. بارسا یکی از نمونه هایی بود که در این فصل وقتی نتایج خوبی نگرفت و تمام راه را بیهوده رفت، شوکه کرد. اعلام شد ژاوی اسطوره آبی ها که تا پایان فصل 2025 قرارداد دارد، در پایان این فصل نیوکمپ را ترک خواهد کرد.

ژاوی به عنوان آینده بارسلونا شناخته می شد. او اولین مراحل مربیگری را در السد دنبال کرد و تجربه کسب کرد. زمانی که او بارسا را ​​برعهده گرفت، تیم روحیه خوبی نداشت و توانست با یک شوک مثبت تیمش را در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا احیا کند. اما ژاوی در این فصل به بن بست رسید و هر کاری که انجام داد به نتیجه نرسید و در نهایت او و باشگاه اعلام کردند که زودتر از او جدا می شوند.

البته فرهنگ فوتبال برتر جهان با ما بسیار متفاوت است. آنجا مربی که اعلام می کند در پایان فصل نمی ماند، نگران بازیکنانی که بازی نمی کنند نیست! از آن زمان بازیکنان بارسا و مدیران این تیم برخلاف فوتبال ما تمام تلاش خود را برای منصرف کردن ژاوی انجام دادند و این اتفاق همین چند روز پیش رخ داد. ژاوی این بار هم مثل کشتی گیران به فن تبدیل شد و از شوک اعلام انصراف استفاده کرد و تا پایان قراردادش ماندنی شد!

بارسا در 10 روز از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. در حالی که آنها بازی رفت را 3-2 در پاریس مقابل پاری سن ژرمن بردند، در نیوکمپ 4-1 شکست خوردند. سپس با شکست در ال کلاسیکو عملا و رسما شانس قهرمانی در لالیگا را از دست داد و درست زمانی که همه چیز برای خداحافظی با ژاوی مهیا شد، برخلاف انتظار و عرف رایج اعلام کردند که در فوتبال می مانند.

یک لحظه تصور کنید در کشور خودمان و در فوتبال ایران چنین اتفاقی بیفتد! تا فصل قبل غیرممکن بود که یک مربی اعلام کند در پایان فصل نمی ماند. محمد ربیعی اولین نفری بود که فصل قبل این کار را کرد و در پایان فصل رفت. اتفاقی که خیلی ها آن را باور نمی کردند چرا که در چند نوبت شاهد استعفای رسمی در این فوتبال بودیم. اما این مثال مربی که بعد از اعلام جدایی اعلام می کند که می ماند شاید در فوتبال ما تکرار نشود و البته باید منتظر ماند و دید این شوک تا چه حد می تواند به بارسا کمک کند…

این مطلب را هم ببینید: ژاوی به حواشی واکنش نشان داد; اگر بارسلونا را ترک می کردم یک یورو هم نداشتم/ اعتمادها را دیدم و تصمیم گرفتم بمانم



سرویس داخلی اخبار فوتبال