قهرمانی باورنکردنی استقلال با هدیه خوزستانی ها/فرید قلعه نویی: جلالی خیلی مرد است!



هشتمین دوره لیگ برتر در حالی آغاز شد که از هفته های ابتدایی نیم فصل دوم مشخص بود مسیر قهرمانی بین استقلال و ذوب آهن است. استقلالی ها با امیر قلعه نویی و سه تارگان آبی پوش برای قهرمانی می جنگیدند و ذوب آهن با منصور ابراهیم زاده و تیم هماهنگش در تلاش بودند تا آبی پوشان پایتخت را متوقف کنند.

شرایط فروردین 87 به گونه ای بود که ذوب آهن در آستانه قهرمانی قرار گرفت و حتی برخی از مدیران دوران استقلال قبل از هفته پایانی اعتراف کردند که 70 درصد شانس قهرمانی در لیگ هشتم وجود دارد. 16 اردیبهشت 1397 آخرین هفته لیگ هشتم حرفه ای در حالی برگزار شد که استقلال میهمان پیام مشهد بود و ذوب آهن به مهمانی فولاد خوزستان رفت. قبل از شروع بازی دو تیم شرایط جدول به گونه ای بود که ذوب آهن با تساوی قهرمان می شد و استقلال فقط باید پیروز شود و منتظر باخت سبزپوشان اصفهانی باشد. استقلال یک گل زد و خبرهای خوبی از اهواز دریافت کرد، فولاد گل اول را زد و گل های بعدی را به ثمر رساند تا پیروزی 4-1 را به ثبت برساند. در آن سوی زمین، استقلالی ها مشهد را با یک گل بردند که ناگهان همه چیز تغییر رنگ داد و جام قهرمانی آبی شد!

استقلال به شکلی نمایشی و به گونه ای که حتی برخی از مربیان و مدیران این باشگاه هم اعتقادی به آن نداشتند قهرمان لیگ برتر شد و ذوب آهن با شکست هفته گذشته به مقام دوم دست یافت. یکی از عوامل قهرمانی استقلال در آن فصل، بازی قاطع و منصفانه فولاد خوزستان با مجید جلالی در هفته پایانی بود. نمایشی که امیر قلعه نویی را پس از قهرمانی در لیگ هشتم در جمع خبرنگاران مشهدی فریاد زد: مجید جلالی مرد بزرگی است. به خدا خیلی مرد است.

امروز 15 سال از این قهرمانی می گذرد اما خاطرات هواداران استقلال شیرینی خاصی از تکرار این خاطره دارد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال