رئیس بارسلونا با خوشحالی از تصمیم ژاوی برای ادامه استقبال می کند

رافا یوسته، نایب رئیس بارسلونا، مشتاقانه از تصمیم ژاوی برای ادامه سرمربیگری باشگاه پس از فصل 2023-24 استقبال کرد و مدعی شد که تغییر نظر اسپانیایی همیشه اولویت بوده است.

ژاوی در پایان فصل 2023-2024 بارسلونا را ترک نخواهد کرد

پس از اینکه بارسلونا در ژانویه تسلیم شکست های متوالی مقابل اتلتیک کلاب (4-2) و ویارئال (5-3) شد، سرمربی ژاوی اعلام کرد که در پایان فصل 2023-24 از سمت خود به عنوان سرمربی کناره گیری می کند. از آن زمان، روزنامه‌نگاران و کارشناسان مرتباً از این بازیکن اسپانیایی می‌پرسیدند که آیا تصمیمش را در این مسیر تغییر خواهد داد، و ژاوی همیشه قاطعانه پاسخ می‌دهد که این کار را نمی‌کند. برنده جام جهانی فوتبال 2010 مدعی شد که حتی اگر آبی اناری ها در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شوند، تصمیم خود برای جدایی را لغو نخواهد کرد.

کاتالان‌ها البته در این فصل لیگ قهرمانان اروپا را نخواهند برد زیرا نتوانستند در مرحله یک چهارم نهایی پاری سن ژرمن (PSG) را شکست دهند. آنها همچنین بعید به نظر می رسد که قهرمان لالیگا شوند، زیرا رئال مادرید به ظاهر 11 امتیازی برتری غیرقابل حل در صدر جدول رده بندی دارد. با این حال، علیرغم اینکه ژاوی در آستانه یک کمپین بدون جام ایستاده است، تصمیم اولیه خود را تغییر داده است و اکنون حداقل تا ژوئن 2025 باقی خواهد ماند.

رافا یوسته ادعا می کند که هیئت از دیدن ادامه ژاوی هیجان زده است

ژاوی هنوز فاش نکرده است که در نهایت چه چیزی باعث شده او بخواهد با بارسلونا ادامه دهد، اما یوسته مطمئن است که فهرست جوانان با استعداد باشگاه به این موضوع کمک کرده است. او همچنین گفت که هیئت مدیره به اتفاق آرا از فارغ‌التحصیل آکادمی می‌خواهد که به ادامه کار ادامه دهد، زیرا آنها همیشه به دنبال این بودند که تاکتیک‌دان اسپانیایی استعفای خود را لغو کند.

یوسته در گفتگو با اسپورت اسپورت (از طریق فوربس) گفت:

در مورد تداوم مربیگری ژاوی در هیات مدیره اتفاق نظر وجود دارد.

دکو (مدیر ورزشی) نیز 100 درصد به ژاوی اعتماد دارد. ژاوی می خواهد پروژه ورزشی را با این جوانان با استعدادی که می آیند توسعه دهد. او در مورد این پروژه بسیار هیجان زده است. او شور و شوق زیادی از طرف (هواداران) پیدا کرده است و این به او قدرت زیادی داده است تا به کارش ادامه دهد.

ژاوی از نوامبر 2021 تا کنون در 136 بازی هدایت بارسلونا را بر عهده داشته است. او با 85 برد، 23 تساوی و 28 شکست در مجموع 278 امتیاز کسب کرده است.

https://sportslens.com/news/barcelona-xavi-stay/ منبع: