مک آلیستر برای نجات، اما به اهداف بیشتری نیاز است؟ – 5 امتیاز از لیورپول 3-1 شف یونایتد – لیورپول اف سی

الکسیس مک آلیستر با پیروزی 3-1 مقابل شفیلد یونایتد، الهام بخش لیورپول برای پیروزی شد، پس از اینکه شرایط را بسیار دشوارتر از آنچه که باید می‌کرد، به پیروزی رساند.

لیورپول 3-1 شفیلد یونایتد

لیگ برتر (30)، آنفیلد
4 آوریل 2024

اهداف: نونز 17، مک آلیستر 76 دقیقه، گاکپو 90 دقیقه؛ بردلی او جی 58′


تالیسمانیک مک آلیستر برای نجات

الکسیس مک آلیستر، بازیکن لیورپول، در سمت چپ، پس از به ثمر رساندن گل دوم تیمش در جریان بازی لیگ برتر فوتبال انگلیس بین لیورپول و شفیلد یونایتد در ورزشگاه آنفیلد در لیورپول، انگلستان، پنجشنبه، 4 آوریل 2024، با هم تیمی هایش جشن می گیرد. (AP Photo/Jon فوق العاده)

با مصدومیت واتارو اندو، الکسیس مک آلیستر به نقش هافبک عمیق لیورپول بازگشت.

در ابتدا دیدن او در آنجا ناامیدکننده بود، زیرا او به عنوان یکی از جفت های هافبک پیشرفته تر بازی کرده است – که اهمیت اندو را نیز نشان داده است.

اما اگرچه موقعیت مک آلیستر به شماره 6 بازگشت، تأثیر او بر این تیم همچنان عالی است.

وقتی توپ در لبه منطقه با نتیجه 1-1 به او افتاد، در حال حاضر نمی‌خواستید کسی در آن موقعیت باشد و او به درستی توپ را به گوشه بالا شلیک کرد.

او کمی بعد با یک ضربه ایستگاهی درخشان به تیر دروازه برخورد کرد. این یک عملکرد طلسمانه بود که لیورپول را در صدر جدول نگه داشت.

پاداش تفاضل گل زیاد

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 4 آوریل 2024: کودی گاکپو (R) از لیورپول با کاپیتان هم تیمی هلندی ویرجیل فن دایک پس از به ثمر رساندن گل سوم در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین لیورپول اف سی و شفیلد یونایتد در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در نهایت، لیورپول با کسب سه امتیاز خوشحال بود، اما زمانی که منتظر بازی مقابل تیم انتهای جدولی بودند، ممکن بود تفاضل گل را نیز در نظر داشته باشند.

یورگن کلوپ چندان متکبر نیست که فکر کند این بازی آسانی بود، اما زدن چند گل روی تخته باید در ذهن بازیکنان بوده باشد.

از بین سه مدعی قهرمانی، آرسنال تیمی است که از نظر تفاضل گل برتری دارد، در حال حاضر +48 است، در حالی که، شاید شگفت آور، من سیتی تنها در +38 است.

این بازی لیورپول را به +42 رساند. چند مورد دیگر خوب بود، اما نکته مهم کسب امتیاز است، که آنطور که می‌توانستند آسان نبود، اما مهمتر از همه، آنها تقریباً موفق شدند.

کورتیس کامئو

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 31 ژانویه 2024: کرتیس جونز لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و چلسی اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کورتیس جونز بهترین بخش از دو ماه را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا از زمین خارج کرده بود.

سهم او به اندازه مک آلیستر قابل توجه یا مهم نبود، و هیچ کمکی به نام او مانند اندی رابرتسون، جایگزین همکارش نبود.

اما بازی کلی جونز، لمس، هوشیاری و سهولت بازگشت او به این تیم یکی از دلگرم کننده ترین نشانه های کلوپ بود.

رایان گراونبرچ، استارتر، در میانه میدان برای خودش یا تیم کار نمی کرد، اما جونز می توانست کنترل و همچنین آینده نگری را فراهم کند.

او تنها در 20 دقیقه، 31 پاس را انجام داد، تنها دو پاس کمتر از Gravenberch، و 94 درصد از آنها را انجام داد.

او از روی نیمکت مقابل یونایتد بسیار مفید خواهد بود. او ممکن است حتی در ترکیب اصلی مفیدتر باشد.

یکی دیگر از کمک های کلهر

لیورپول، انگلستان - شنبه، 10 فوریه 2024: کائویمهین کلهر، دروازه بان لیورپول، برای آماده سازی قبل از بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول اف سی و برنلی اف سی در آنفیلد بیرون رفت.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این بازی بیست و چهارمین حضور کائویمهین کلهر برای لیورپول در این فصل بود، به این معنی که او اکنون به اندازه آلیسون بازی کرده است.

به گفته مایکل رید، مربی آمار لیورپول، این دومین بار در تاریخ باشگاه است که دو دروازه بان مختلف بارها در یک فصل، پس از 1988/89 این بازی را انجام می دهند (گروبلاار 28، هوپر 25).

Corkman در همان دقیقه اول برای نجات از جیمز مک‌آتی در پست دور به میدان آمد.

لیورپول در این فصل هفت بار در لیگ برتر مجبور شد برای پیروزی از عقب بیفتد و این سیو برای جلوگیری از چنین سناریوی دیگری مهم بود.

سیو مهم در ابتدای نیمه با یک سیو دیگر در پایان آن، این بار توسط Jayden Bogle دنبال شد.

او نمی توانست کار زیادی برای گل انجام دهد، و در غیر این صورت می توان گفت که او به اندازه مک آلیستر برای پیروزی مهم بود.

دوباره یونایتد

منچستر، انگلستان - یکشنبه، 17 مارس 2024: برونو فرناندز، کاپیتان منچستریونایتد، قبل از بازی یک چهارم نهایی جام حذفی بین باشگاه منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد، با کاپیتان لیورپول، ویرجیل فن دایک، دست می دهد.  منچستریونایتد بعد از وقت اضافه 4-3 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اکنون توجه به بازی بزرگ دیگری در برابر منچستریونایتد در روز یکشنبه معطوف شده است.

شکست جام حذفی هنوز در خاطره ها ماندگار است، اما این یک نوع دیگر از بازی های ضروری است.

هنوز روی اریک تن هاگ در یونایتد فشار وجود دارد و ناگفته نماند که لیورپول برای حفظ برتری خود در رقابت قهرمانی به یک برد دیگر نیاز دارد.

محمد صلاح در این بازی مقابل شفیلد یونایتد در یک ساعت از بازی خارج شد. احتمالاً این یک بازی فرعی از پیش برنامه ریزی شده بود زیرا در آن زمان لیورپول به یک گل نیاز داشت.

در پایان به خوبی کار کرد، همانطور که چند دقیقه زیر کمربند برای Gravenberch و Jones انجام شد.

یک گل از کودی گاکپو یک امتیاز خوب بود و اعتماد به نفس بیشتری به صفوف مهاجمان اضافه کرد.

لیورپول 3-1 شفیلد یونایتد

لیورپول، انگلیس - پنجشنبه، 4 آوریل 2024: داروین نونیز، بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و شفیلد یونایتد در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)



https://www.thisisanfield.com/2024/04/mac-allister-to-the-rescue-but-more-goals-needed-5-talking-points-from-liverpool-3-1-sheff-united/ منبع: