داور دربی تقصیر نداشت، دعوا بی فایده بود!

در آخرین صحنه این صحنه واکنش یحیی گل محمدی به کادر فنی و داوران به صورت همزمان مورد بررسی قرار گرفت. میثاقی در توضیح ماجرا افزود: آقای خسروی کلید ماجرا اینجاست! تا سعید آقایی بیرون بیاید بازی به سرعت شروع می شود. برای توقف بازی باید پنج ثانیه یا پنج دقیقه صبر کنید تا سوئیچ کنید اولین توقف بازی یک گل بود! یحیی گل محمدی انگار اصلا متوجه نشد! انگار متوجه شد که این توپ به نوعی است و از همان ابتدا چالش را به زمین پرتاب کرد تا سریعتر پیش برود. بالاخره منفجر شد.

علی خسروی پس از پخش نظر کارشناسان برنامه به عنوان کارشناس برتر حضور فوتبال در صحنه مذکور گفت: برای حضور در برنامه نیاز به داشتن مجوز دارم. عملیات تعویض زمانی کامل می شود که کارت به داور چهارم داده شود و او آن را ثبت کرده باشد. آن موقع اگر کارت را می دادند که ثبت شود یا آقای جلال مرادی کارت را در دست نداشت، به داور چهارم می داد. می تواند رخ دهد. به آقا سیدعلی گفتم وقتی کارت را گرفتی نمی‌توانی بازیکنان را وارد کنی و بعد ضبط کنی که گفت وقتی بازی دیگر شروع شد این اتفاق افتاد. چون بازی در جریان بود، نمی شد آن را متوقف کرد.

-سید مظفری زاده: روند تعویض به خوبی پیش می رفت و داور نتوانست بازی را متوقف کند و در زمان توقف باید یک تعویض انجام می شد. اخراج سرمربی و اخطار با کمک مربی درست بود.
-علی خسروی: مراسم تعویض تمام نشده بود و بازی در جریان بود. رفتار یحیی نادیده گرفته شد.
-حسین زرگر: فرآیند تعویض در حالی که بازی در حال انجام بود و فقط طبق قوانین انجام شد در قطع بازی که در زمان به ثمر رسیدن گل رخ داد و مشکل خاصی وجود نداشت، احتمال تعویض وجود دارد.


سرویس خبر شماره: 1816093 |
28 اسفند 1400 ساعت 19:33 |
98,943 امتیاز خبر|

67نظرات

نتیجه کارشناسی صحنه های جایگزین در فوتبال درجه یک

با خروج سعید آقایی، بازی به سرعت شروع می شود و خسروی در شرح وقایع می افزاید که لحظه ای که داور چهارم تخته را می گیرد. بازی در حال پیشرفت و بیهوده است. آنها در آن زمان فرصت این تغییر را نداشتند.

جنجالی ترین صحنه دربی 1998 در اولین برنامه فوتبال کاملا مسلط شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جنجال بزرگ دربی 98 پس از گل تساوی استقلال به وجود آمد. جایی که یحیی گل محمدی عصبانی از داور به سمت او رفت و اعتراض شدیدی به او کرد. تنش ها در بالاترین حد خود بود و پرسپولیس به تعویض های خود در آستانه دروازه استقلال اعتراض کرد. تیم داوری تعویق را ناتمام دانسته و دلیل این تعویق را همین موضوع می داند اما پرسپولیسی ها می گویند همه کارها را انجام داده اند و گلی که دریافت کرده اند به دلیل بی توجهی تیم داوری بوده است.

در این زمان فیلم صحنه گلزنی استقلال و همچنین واکنش پرسپولیس لحظاتی قبل از این گل پخش شد. در ویدئوی مرتبط با واکنش بازیکنان پرسپولیس مشخص است که یحیی گل محمدی هم به داور چهارم و هم به نیمکت تیمش بابت تاخیر در تعویض اعتراض دارد.

دقایقی پیش سعید آقایی به کادرفنی خود گفت مصدوم شوید و من را تعویض کنید. کادر فنی پرسپولیس می گوید دقایقی منتظر آماده شدن سیدجلال هستند. میثاقی این ماجرا را آغاز کرد و با اشاره به امکان محدود 5 تعویض در هر بازی ادامه داد: پرسپولیس می خواست دو تعویض همزمان انجام دهد تا یکی از فرصت های تعویضش تمام نشود. یعنی اگر قرار بود حامد پاکدل وارد میدان شود، منتظر می ماند تا با سیدجلال وارد میدان شوند. پرسپولیسی ها اعتراض کردند که در عرض چند دقیقه تعویض نشدند و بازیکن مصدوم وقتی همه چیز مهیا شد رفت.

خسروی در ادامه نکاتی را اضافه کرد که با واکنش باشگاه پرسپولیس همراه بود: تیم داوری با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم و صحبت‌هایی که صورت گرفت، اعلام کرد که تشریفات انجام نشده و چون بازی در حال انجام بود، نمی‌توانیم آن را قطع کنیم و جایگزین او شویم. بازی بعد از بازی پرسپولیس قطع شد هدف.” برای من این سوال پیش می آید که آیا برای این باید سینه سید علی را لمس کرد؟
میثاقی نیز پیام باشگاه پرسپولیس را در این خصوص خواند که در نوع خود جالب بود. باشگاه مدعی شد که مراحل تعویض را تکمیل کرده ایم. داور چهارم و رئیس شورای فوتبال به دنبال علامت بودند و ما از آنها می خواستیم سریعتر آماده شوند تا دو نفر وارد زمین شویم.
خسروی در پاسخ به این سوال که با توجه به همه شرایط، آیا فرآیند تعویض کامل انجام شده است یا خیر، گفت:: “این کار انجام نشده است. وگرنه اگر آقای سیدعلی هم می‌خواست اجازه تعویض بدهد، تلفنی می‌گفتند. وقتی مراحل تعویض تمام شد، آماده هستند که به داور اطلاع دهند. اگر بازی قطع شد. ، داور اجازه تعویض را می دهد “لازم به ذکر است که باید صبر کرد.”

(عکس: علی شریف زاده)



مجله اخبار فوتبال داخلی

بخش قابل توجهی از تخصص داوران دربی در برنامه فوتبال برتر امروز به این صحنه اختصاص یافته است. ابتدا نظر تخصصی این برنامه را بخوانید: