سنگ کاغذ قیچی؛ ماجرای عجیب یک بازیکن پرسپولیسی در لیگ بیست و یکم!

در اواسط فصل جاری که وحید امیری برای پرسپولیس و تیم ملی بازی سختی می کرد، خیلی ها پیش بینی می کردند که زیر فشار این بازی ها مصدوم شود. اتفاقی که در نهایت رخ داد این بود که بازیکن 34 ساله تیم ملی پرسپولیس از ناحیه کمر دچار مصدومیت شدید شد.

اخبار فوتبال داخلی –

پرسپولیس در همان روزهای غیبت امیری از جام حذفی کنار رفت و همان تساوی را به هواداران لیگ داد. یحیی گل محمدی و پرسپولیس به قدری به این بازیکن وابسته بودند که سرمربی سرخپوشان منتظر بهبودی کامل او نشد و در نیمه اول بازی تیمش را با شماره 19 آهنین به زمین فرستاد.امیری که به تیم بازگردانده شد. زمین دقیقاً 46 روز بعد، حدود 50 دقیقه به طول انجامید و قبل از سوت پایان بازی در فولادشهر به اجبار از زمین خارج شد. مصدومیت شدید مهره های 4 و 5 کمر امیری را مجبور به جراحی کرد و 20 روز مانده به پایان لیگ برتر 3 ماه استراحت کرد. پزشکان امیری تاکید می کنند که او تا جام جهانی قطر که دقیقا 6 ماه دیگر آغاز می شود، آماده بازی خواهد بود. اما غیبت او در آن روزهای حساس پایان فصل اتفاق تلخی برای پرسپولیس بود و برای تیم دوم لیگ گران تمام شد. امیری در حال حاضر سومین بازیکن برتر پرسپولیس و دوازدهمین بازیکن برتر لیگ با میانگین 7.09 است. با وجود سقوط در آخرین روزهای قبل از مصدومیت.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وحید امیری سال 1400 را با سلامتی به پایان رساند اما بدشانسی او دقیقا از ابتدای سال 1401 شروع شد اما در هفته های پایانی سال 1400 ستاره پرسپولیس و تیم ملی به وضوح از اوج فاصله داشت و خبری نشد. از بازی های درخشان او در هفته های ابتدایی فصل. امیری در این فصل در لیگ برتر 22 بار در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار گرفته و در مجموع 2069 دقیقه برای این تیم به میدان رفته است. حاصل کار او در این بازی ها یک گل، 3 پاس گل و یک بار انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین بود. او همچنین یکی از سه گل تیمش در جام حذفی مقابل ذوب آهن بود و البته میزان نفوذش در بازی های پرسپولیس تنها به آن گل ها و پاس گل ها خلاصه نمی شد. امیری چندین بار تغییر پست داد و هر جا پرسپولیسی ها مشکل داشتند، بار این تیم را به دوش می کشید.

در تیم ملی هم همین اتفاق افتاد و امیری 34 ساله در پست مهاجم، مدافع چپ و هافبک چپ و راست تاثیرگذار برای تیم ملی بازی کرد. آخرین باری که وحید امیری توانست یک بازی کامل 90 دقیقه ای انجام دهد در 26 اسفند بود که تا پایان دربی تهران در زمین حضور داشت اما همانطور که گفته شد دوران افول را پشت سر می گذاشت و جزو دربی ها نبود. ستاره های موفق امیری یک هفته بعد در سئول برای تیم ملی به میدان رفت اما مصدومیت اجازه نداد تا پایان بازی با کره جنوبی در زمین بماند. او با مصدومیت از ناحیه کمر به ایران بازگشت و در بازی با لبنان غایب بود. پیگیری روند بهبودی این مصدومیت حدود 50 روز طول کشید و مصدومیتی که در بازی تیم ملی گریبان امیری را گرفت او را از دو بازی لیگ و یک بازی پلی آف جام حذفی محروم کرد.