بانک ها هم پرسپولیس و استقلال را مسدود کردند



در شرایطی که تلاش برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال با اولویت واگذاری پرسپولیس به یک موسسه بانکی به اوج خود رسیده بود، خبر رسید که هیچ یک از دو بانک ملت و تجارت علاقه ای به پس گرفتن این ملک ندارند. عملکرد پرسپولیس و استقلال به صرفه نیست و مخالف نظر سهامداران و مجامع خود را می دانند.

در صورت تایید این شایعه، این چندمین تلاش سازمان خصوصی سازی برای فروش این دو باشگاه به یک نهاد امن مالی خواهد بود که به شکست منجر می شود. جالب اینجاست که پس از انتشار اولین خبر، فضای مجازی با انتقاد از این تصمیم بین بخشی، به نوعی در این نقل و انتقالات اختلال ایجاد می کند و از آنجایی که شرکت های بزرگ دوست دارند در محیطی دور به کار خود ادامه دهند، از خرید دو باشگاه خودداری می کنند.

این خبر هنوز تایید نشده و ظاهرا مذاکرات طرفین در حال انجام است اما آنچه مشخص است کاهش تمایل اولیه این دو بانک برای ایفای نقش در عرصه فوتبال ایران است.

اهمیت این موضوع در این است که قرار است تا 20 فروردین املاک پرسپولیس و استقلال از یکدیگر جدا شوند و اعلام شده است که بانک ملت در آن روز رسماً مالکیت پرسپولیس را تصاحب خواهد کرد.

به همین دلیل امتناع آنها در فاصله 72 ساعت مانده به پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، کابوس جدیدی برای هواداران این دو تیم برای حذف آنها از لیگ برتر و قهرمانان آسیا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چرا بانک ها نمی توانند صاحب استقلال و پرسپولیس شوند؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال