شاهکار مدافعان پرسپولیس چهار گل زد!


سرویس خبر شماره: 2017375
8 مه 1403 ساعت 08:26
1.7 هزار |

5نقطه نظر

وقتی همه مقصرند

پرسپولیس در روزی که مدافعانش کیفیت خوبی در دفاع نداشتند، چهار گل از حریف دریافت کردند تا در دو نوبت بازی برد را با تساوی تغییر دهند و در نهایت به لطف ضربات پنالتی از جام حذفی سر به زیر بیاورند.

شاهکار مدافعان پرسپولیس چهار گل زد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس تا دقیقه 84 بازی مقابل آلومینیوم اراک با دو گل از میزبان خود پیش بود که با توجه به نتایج قبلی قرمزها در اراک، این اتفاق بزرگ به نظر می رسید اما علیرغم تغییرات اسمار برای تقویت خط دفاعی خود. . ، شرایط تیم در این خط بدتر شد و تقریبا تمام مدافعان پرسپولیس مسئول چهار گل خورده بودند.

با این شرایط یادمان نمی رود که پرسپولیس در سال های اخیر در یک بازی داخلی یا حتی خارجی 4 گل دریافت کرده باشد و سازمان دفاعی و دروازه بان این تیم همیشه طوری کار کرده اند که عملکردی باثبات و درخشان ارائه دهند. دریافت چهار گل در یک مسابقه حتی اگر حضور در مقابل گربه سیاه قابل قبول نباشد. نکته ای که اوسمرا ویرا نیز در نشست خبری پس از حذف تیمش به عنوان مهم ترین دغدغه بعد از این دیدار به آن اشاره کرد.

اما پرسپولیس بین دقیقه 84 تا 122 چهار گل به ثمر رساند که رد پای مدافعان این تیم و اشتباهات آنها در هر چهار گل دیده می شود.

در صحنه منتهی به گل اول ایرالکو، این تیم از فضای پشت علی نعمتی استفاده کرد و توپ را به درون دروازه پرسپولیس انداخت، در حالی که نعمتی نزدیک شد و پس از ارسال توپ با قدرتی بیشتر از عبدالکرین حسن در این صحنه این منطقه را پوشاند. توپ روی دروازه کنعانی زادگان یک سیو بد توپ انجام داد، گلسیانی فقط تماشا کرد و ریگی هم مقابل لیموچی نتوانست کاری از پیش ببرد و دروازه تیمش باز شد.

2015308

در صحنه منتهی به گل دوم میزبان، توپ به سمت دروازه پرسپولیس پرتاب شد و توسط کنعانی برگشت، اما درست همان جایی که شروین بزرگ ایستاده بود. در صحنه ای که منجر به این گل شد، ریگی مقصر اصلی بود که به بزرگ اجازه داد توپ را بگیرد، بچرخاند و آخرین ضربه را بزند، اما مدافعان در جای مناسبی قرار نداشتند و فضای مقابل ضربه بزرگ را خالی کرده بودند.

در صحنه گل سوم که حریف از جناح چپ پرسپولیس کرنر ارسال کرد به جز گلسیانی که نتوانست توپ را بزند، کنعانی و فرجی ناکام ماندند و بزور از روی سر فرجی توپ را به گل تبدیل کرد.

2015306

این تیم در صحنه گل چهارم ایرالکو از فضای پشت فرشاد فرجی استفاده کرد و لیموچی بدون مزاحمت پیش رفت و کنعانی نتوانست کاری از پیش برود. یک گل به ثمر رسیده است. در واقع رد پای هر چهار مدافع پرسپولیس در گل تعیین کننده بازی در وقت های تلف شده قابل مشاهده است..

البته ناگفته نماند که شاید اگر پرسپولیس این قدرت را داشت که توپ را در میانه میدان نگه دارد و حمله کند و با عملکرد بهتر پنج بازیکن جلوی زمین، اجازه نمی داد. توپ برای آمدن خارج از زمین حریف و خط دفاع تحت فشار بود، چنین خطاهایی رخ نمی داد. اما واقعیت این است که مدافعان پرسپولیس در اراک هم روزهای خوبی را سپری نکردند.

مجله اخبار فوتبال داخلی