جزئیات یک تصمیم مهم؛ خوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟



سرمربی پرتغالی سپاهان بدون شک یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. در کنار رفتار آرام و مؤدبانه ای که با آن به سؤالات اغلب دشوار پاسخ می دهد، یکی از ویژگی های تحسین برانگیز او علاقه به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی است.

این طرز تفکر دقیقاً برعکس برخی از مربیان اروپایی است که با وجود اینکه سال ها در ایران حضور دارند، همچنان به پایین نگاه می کنند و با ترش و کنایه اظهار نظر می کنند.

اتفاقی که زندگی موریس را تغییر داد

به گفته برخی از نزدیکان این مربی، اتفاقی عجیب زندگی او را زیر و رو کرد. داستانی که کمتر در مورد آن صحبت می کنیم.

او قبل از پذیرش پیشنهاد سپاهان و سفر به ایران، در یک سانحه رانندگی به حالت بیهوشی و کما رفت و پس از بهبودی، نگاهش به زندگی به کلی تغییر کرد.

من می خواهم مسلمان شوم

اما چیزی که باعث تعجب مسئولان باشگاه سپاهان شد این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرد و گفت: می خواهم مسلمان شوم از کجا شروع کنم؟

برای راهنمایی این مربی پرتغالی ابتدا از طریق معاونت فرهنگی باشگاه سپاهان مسائل مربوط به آداب و رسوم و شرع و شرع در ایران و اسلام برای وی تشریح شد و بلافاصله مقدمات شرع برای مسلمان شدن موریس انجام شد. ساخته شده است. وی همچنین در حضور یکی از علما به زبان رایج شهادتین انجام داد و اسلام آورد و شیعه شد.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور دینی با دانش کامل زبان انگلیسی، فرآیند شناخت و آموزش مبانی دینی و پاسخگویی به سوالات موریس را بر عهده گرفت.

ازدواج با یک دختر ایرانی

مدت ها شایعاتی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع خوزه مورایس با یک بانوی ایرانی به گوش می رسید. این موضوع با اعلام مسلمان شدن وی بیشتر پررنگ شد و رسانه ها نیز به آن پرداختند.

در همین رابطه گفته می شود که مسائل شرعی ازدواج موریس با همسر ایرانی اش حل شده و طی روزهای آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: خوزه مورایس مسلمان شد



سرویس داخلی اخبار فوتبال