بیرانوند پیراهن سیدجلال را بر تن کرده است! (تصویر)

البته ابهام اصلی در دفاع مرکزی نهفته است. جایی که دو خرید جدید با علی نعمتی و فرشاد فرجی جزو گزینه های موجود است. مرتضی پورعلیگنجی که با یک پیکان روی یک پاس گل موفق شد گل دوم تیمش را در این دیدار به ثمر برساند و در موقعیت پرسپولیس که دوران سختی مصدومیت را پشت سر گذاشت خوب درخشید. و طبیعتا آماده شدن زمان می برد.

در غیاب سیدجلال حسینی همه منتظر نبوغ مرتضی پورعلیگنجی خواهند بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حامد لک، رامین رضاییان و سعید آقایی را کنار گذاشتند تا با سیدجلال حسینی خداحافظی کنند و از یک سو علیرضا ابراهیمی را بفروشند و علیرضا بیرانوند، مرتضی پور علیگنجی، گئورگی گلسیانی و دانیال اسماعیلی فر را به خدمت بگیرند. از سوی دیگر بیانگر نگرش یحیی گل محمدی درباره وضعیت تیمش برای فصل جدید لیگ برتر بود.

کاری که یحیی با خط دفاعی تیمش کرد، در تمام آن سال‌های پرسپولیس، تسویه حساب نادری بود. چیزی شبیه به تابستان 2015، زمانی که برونکو دو کاپیتان تیمش را رها کرد و با سیدجلال حسینی و محمد انصاری یک جفت خط دفاعی تشکیل داد. وقتی محسن ربیع خواه به چپ رفت و صادق محرمی در جناح راست بود.

محمدمهدی احمدی مدافع چپ 21 ساله پرسپولیس است که در غیاب وحید امیری در پست دفاع چپ بازی می کرد که احتمالا از اوایل پاییز به میدان می رود. او این کار را کرد و منتظر ماند زیرا در فصول گذشته برخی بازیکنان با رنگ و بویی در تدارکات پرسپولیس ظاهر شدند، اما در طول فصل پیشرفت مورد انتظار را نداشتند.

البته او کاملا آماده بازی است اما مسئله اصلی آمادگی و هماهنگی کامل است که کادرفنی قرمزها امیدوار است تا پایان آگوست به آن اوج آمادگی دست یابد. پورعلی گنجی یکی از چشم انداز های اصلی پرسپولیس در خط دفاعی است و شاید آمادگی او چیزی باشد که قرمزها را متمایز کند.

پرسپولیس فصل جدید فوتبال ایران را با تغییرات هر چه بیشتر در خط دفاعی آغاز می کند.


سرویس خبر شماره: 1833737
25 جولای 1401 ساعت 11:49 |
8.9 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

پرسپولیس و نیاز برم در راه قهرمانی؛

در جریان رویارویی با پیکان به خصوص در نیمه اول و زمانی که مجتبی حسینی از بازیکنان اصلی استفاده کرد، ضعف خط دفاعی پرسپولیس مشخص شد و پیکان موقعیت های زیادی را به دست آورد که با عدم مهاجم دقیق این تیم و برخی واکنش های خوب از سوی تیم پیکان. دروازه بان قرمز رنگ، تبدیل به گل نشد.

پرسپولیس لیگ بیست و یکم را به رقیب سنتی واگذار کرد 50 درصد بیشتر از فصل گذشته گل زده است و حتی بهبود وضعیت هجومی تیم و کسب عنوان بهترین خط حمله نیز نتوانست پرسپولیس را به قهرمانی برساند.

در مورد گلسیانی هم نتایج چندان مثبتی نیست. این مدافع بزرگ به آسمان اطمینان دارد اما در زمین به چیزی که پرسپولیس نیاز دارد نرسیده است. در دیدار با پیکان، علی نعمتی در کنار او بود و احتمالا تلاش های بیشتری برابر نساجی، مس کرمان و ذوب آهن یحیی خواهد داشت. گلسیانی هرگز در فوتبال ایران ستاره نبود و حالا شاید شانس خوبی داشته باشد تا خودش را به عنوان یکی از موثرترین خارجی های پرسپولیس ثابت کند.

گیورگی گلسیانی بزرگترین علامت سوال در بین خریدهای بزرگسالان یحیی گل محمدی خواهد بود.

علیرضا بیرانوند در حالی به پرسپولیس رفت که به احتمال زیاد گزینه اول سرمربی تیم ملی برای جام جهانی خواهد بود. او تجربیات خاصی از سال های حضور در تیم ملی (جام ملت ها و جام جهانی)، بازی در سطح اول لیگ برتر ایران و ایفای نقش در تیم های بلژیکی آنتورپ و پرتغال بوآ ویستا و البته امضای قرارداد دارد. با او یک اتفاق مثبت در نقل و انتقالات پرسپولیس است. . با وجود اینکه بیرانوند در دو فصل گذشته تنها 18 بار به میدان رفته است، اما حضور او یکی از امیدهای اصلی پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ خواهد بود.

اگرچه چالش اصلی پرسپولیس در خط مقدم به دلیل جذب ناکام سجاد شهبازادا و مهاجمان خارجی خواهد بود، اما تغییرات زیاد و خداحافظی سیدجلال حسینی باعث می شود نگاه ها در ابتدا به خط مقدم دفاع پرسپولیس معطوف شود. جایی که بیرانوند، دانیال و پورعلی در نقش ستاره های نقل و انتقالات باید تفاوت دلخواه را رقم بزنند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

نکته مهم این است که در سال های اخیر بار اصلی روند دفاعی پرسپولیس بر دوش سیدجلال حسینی است و اغراق نیست که او را بهترین مدافع پرسپولیس در شش سال اخیر بدانیم و حالا در چنین شرایطی. در شرایطی، خداحافظی او و جست و جوی جایگزین، بزرگترین چالش سرمربی پرسپولیس خواهد بود. بازیکنی که می تواند کیفیت متفاوتی را در نقش رهبری خط دفاعی به ارمغان بیاورد و به درخشش خود ادامه دهد.

خط دفاعی چهارنفره پرسپولیس در چهار نیمه مختلف مقابل تیم امید سرخپوشان و سپس پیکان شکل گرفت. شاید دانیال اسماعیلی فر آماده ترین بازیکن دفاعی پرسپولیس باشد که نمایش های خوبی از خود به نمایش گذاشته اما همچنان باید خود را با تاکتیک های جدید پرسپولیس وفق دهد.

پرسپولیس در روند دفاعی نیاز به عملکرد بی نقص مدافعان کناری دارد.

شاید آن بازیکن علیرضا بیرانوند باشد که بعد از سال ها آرامش را از لیگ شانزدهم تا نوزدهم به خط دروازه پرسپولیس تزریق کرد و درخشش او در فصل جاری شانس قهرمانی پرسپولیس را افزایش می دهد.

علیرضا بیرانوند می تواند معادلات لیگ برتر را به سود پرسپولیس تغییر دهد.

این بار اتفاق جدی تری افتاد گل محمدی پنج عنصر دفاعی تیمش را ترک کرد تا نارضایتی خود را به وضوح نشان دهد. اما نگاهی به وضعیت سرمربی پرسپولیس نشان می دهد که دغدغه او هنوز برطرف نشده و احتمالا تا زمانی که خط دفاعی تیمش به کیفیت، هماهنگی و قدرت مطلوب نرسد، این نگرانی ادامه پیدا کند.

یحیی گل محمدی در این فصل قصد دارد تیمی متفاوت از فصل گذشته و با خط دفاعی قدرتمند بسازد.