پرسپولیس هنوز آن 3 امتیاز را از دست داده است!

این بار اما به نظر می رسد دربی واقعاً حکم نهایی را خواهد یافت. تصور کنید استقلال، سپاهان و پرسپولیس به ترتیب مقابل هوادار، مس رفسنجان و مس کرمان پیروز شوند. در این صورت سپاهان و استقلال 55 و پرسپولیس 54 امتیازی خواهند شد سپس دربی را خواهند دید. در واقع اگر چنین شرایطی پیش بیاید، دربی بیش از جایگاه سنتی خود به عنوان بازی تعیین کننده برای قهرمانی خواهد بود. اما راه دیگری وجود دارد. تصور کنید هفته آینده سپاهان مقابل مس رفسنجان پیروز نشود اما پرسپولیس و استقلال مس کرمان و هوادار را بردند. در آن زمان استقلال قبل از دربی صدرنشین خواهد بود و با 55 امتیاز با 54 امتیاز مقابل پرسپولیس قرار می گیرد و سپاهان در رده 53 قرار می گیرد. اگر چنین شرایطی پیش بیاید دربی برای پرسپولیس به معنای مرگ یا زندگی خواهد بود و ممکن است. فراتر از فینال باشد در واقع، اگر در هفته بیست و ششم که یکی از دو تیم سرخابی برتر از دیگری باشد، نتایج حاصل شود، تساوی در دربی برای تیم بالاتر ظاهراً نتیجه بهتری است زیرا او یک امتیاز برتری دارد. در سه هفته دیگر قبل از پایان. فصل ادامه خواهد داشت.

روی کاغذ فقط یک بازی سخت برای سپاهان باقی مانده که از قضا هفته آینده خواهد بود. سپاهان باید در کنار مس رفسنجان قرار بگیرد که تیمی تاکتیکی و منسجم به نظر می رسد و شکست دادن آن ها حتی برای تیم قدرتمند مورایس هم کار آسانی نخواهد بود. پرسپولیس باید امیدوار باشد که سپاهان به شاگردان ربیعی امتیاز بدهد، در غیر این صورت به نظر می رسد برای زردپوشان اصفهانی نسبت به پرسپولیس و استقلال راحت تر است و همچنان به عنوان شانس اول قهرمانی دیده می شود.

دومین چیزی که می تواند سپاهان را امیدوارتر کند، تقابل مغربی های تهران در دربی 12 اردیبهشت است. اگر تصور کنیم این دربی نیز مانند اکثر دربی ها با تساوی به پایان برسد و سپاهان در همان هفته پیروز شود، تیم مورایس دوباره از هم جدا می شود. البته قبل از آن نتایج هفته بیست و ششم می تواند تعیین کننده باشد.

با نگاهی به گذشته و امتیازاتی که پرسپولیس در نیم فصل دوم از دست داد، این حسرت برای هواداران این تیم وجود دارد که چرا پرسپولیس باید الان منتظر ببازد یا در 5 بازی باقی مانده، سپاهان را ببازد یا امتیاز بدهد، اما شاید تفاوت این باشد. 4 بر 1. امید 10-20 درصدی به قهرمانی به یکباره چند برابر شد و حالا می توان امیدوار بود که سپاهان باز هم امتیاز از دست بدهد و البته پرسپولیس در بازی رودررو استقلال را شکست دهد و در بازی های دیگر امتیازی از دست ندهد.

هواداران پرسپولیس که اکنون به قهرمانی امیدوارند می گویند اگر می خواهیم قهرمان شویم باید استقلال را شکست دهیم و اگر نتوانیم این تیم را شکست دهیم شایسته قهرمانی نیستیم اما در شرایط دیگر و با نتایج دیگر می توانیم. امید به قهرمانی پرسپولیس به شرطی که فاصله با استقلال و سپاهان از یک بیشتر نشود.

مثلاً در خوشبینانه ترین حالت، اگر استقلال یک امتیاز به هواداران بدهد و مس رفسنجان در خانه سپاهان را متوقف کند، پرسپولیس می تواند با برد در کرمان به صدر جدول برسد و از رقبای سنتی و البته زردایی پیش بیفتد. دربی که اتفاق بزرگی خواهد بود، اما طبیعی به نظر می رسد که سه تیم هفته آینده بازی های خود را برگزار کنند و آن زمان است که دربی تعیین کننده تر از همیشه خواهد بود.

فصل گذشته دربی برگشت برای پرسپولیس به عنوان فینال قطعی شد. البته در آن زمان اختلاف پرسپولیس و استقلال شش امتیاز بود. شاگردان یحیی امیدوار بودند که در این دربی پیروز شوند و اختلاف را به سه برسانند و در هفته های باقیمانده منتظر امتیاز دادن رقیب سنتی باشند که البته پرسپولیس در این دربی پیروز نشد و استقلالی ها هم با این بازی شکست نخوردند.


سرویس خبر شماره: 1899997
20 آوریل 1402 ساعت 11:35
1.7 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

فینال لیگ برای تیم یحیی هفته بیست و هفتم است

اما این دوره قهرمانی ضلع سومی دارد و این مزیت به درد نمی خورد. در واقع اگر نتایج هفته آینده به گونه ای باشد که فاصله ها به همان ترتیب یک امتیاز باقی بماند، تساوی در دربی به نفع هیچ یک از تیم ها نخواهد بود و با هر احتیاط لازم و معمول این دیدار، می توان انتظار یک دربی جذاب را داشت.

اما پرسپولیس دربی 12 اردیبهشت را با چشم انداز فینال یا بازی مرگ و زندگی در نظر دارد و دقیقا به همین دلیل است که هیچ یک از ده بازیکن در آستانه محرومیت حق ندارند تیمش را در این بازی تنها بگذارند. دربی بزرگ بعدی پس از دریافت اخطار.



مجله اخبار فوتبال داخلی

پرسپولیس در هفته بیست و هفتم به دنبال شانس بزرگ خود برای قهرمانی در لیگ برتر و دیدار با استقلال خواهد بود.

پرسپولیس هنوز آن 3 امتیاز را از دست داده است!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” و به نقل از ایران ورزشی، پرسپولیس روز گذشته با بازیکنان ذخیره خود سه گل به هواداران زد. این بازی دوستانه بود اما هواداران این تیم می خواستند با بازیکنان شاخص خود تا اینجای کار شاگردان ساکت الهامی را شکست دهند.