چرا بارسلونا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند؟ / کاتالان ها با پرسپولیس رقابت خواهند کرد؟

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

باشگاه به هیچ وجه نمی‌خواهد درآمد لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد، زیرا فقط برای راهیابی به درآمد حدود 50 میلیون یورو خواهد بود. تابستان گذشته، آنها مجبور شدند از بخشی از اهرم مالی خود استفاده کنند تا بتوانند هزینه خرید را پرداخت کنند و آینده خود را در رقابت های باشگاهی اروپا تضمین کنند.

طبق گزارشی که ماه گذشته برنامه تلویزیونی کاتالونیا Unce منتشر کرد، این باشگاه در حال بررسی است که در کدام قاره می تواند رقابت کند و در کجا می تواند برای حفظ درآمد خود بازی کند. دقیقاً مشخص نیست که آنها در این رقابت ها چگونه عمل خواهند کرد، اما هر کنفدراسیونی قطعاً با توجه به میزان درآمدی که می تواند به دست آورد، در مورد آن فکر می کند.

خارج از زمین، آنها با تحقیقات و اتهامات فساد به دلیل پرداخت رشوه به یک شرکت مرتبط با داوران اسپانیایی مواجه شده اند. بارسا به شدت هر گونه تخلفی را رد کرده است و خوان لاپورتا، رئیس باشگاه حتی سعی کرده انگشت خود را به سمت رئال مادرید نشانه بگیرد. آنها اکنون در خطر جدی از دست دادن رقابت های اروپایی برای فصل آینده هستند و با وجود اینکه در صدر لالیگا قرار گرفته اند، یوفا در حال بررسی محرومیت آنها است. و به نظر می رسد که آنها این تهدیدات را بسیار جدی گرفته و برنامه ریزی برای حضور احتمالی در لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرده اند.

سال مضحکی برای بارسلونا بود با وجود اینکه آنها به راحتی پس از 4 سال قهرمان لالیگا شدند. آنها به مشکلات مالی ادامه دادند و حتی نتوانستند گاوی را به عنوان بازیکن اصلی در بیشتر فصل جذب کنند. مردان ژاوی در اروپا نیز تحقیر شدند و در آستانه مرحله حذفی از لیگ قهرمانان و لیگ اروپا حذف شدند.

بدون شک اگر بارسا در این رقابت ها حضور داشته باشد، تلویزیون های اروپایی حق پخش لیگ قهرمانان آسیا را خریداری خواهند کرد. اگر غول های کاتالونیایی نتوانند به یک تورنمنت جایگزین راه پیدا کنند، به دنبال برگزاری چند بازی دوستانه در هفته های لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود.