ستاره نژادپرست فوتبال از تیم ملی اخراج شد!

فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد که فرانچسکو آچربی در پی اظهارات نژادپرستانه علیه خوان ژسوس مدافع ناپولی از لیست تیم ملی حذف شده است.

فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) به تازگی بیانیه ای منتشر کرده و تایید کرده است که آچربی در دو بازی آینده مقابل ونزوئلا و اکوادور به میزبانی ایالات متحده آمریکا همراه تیم ملی ایتالیا نخواهد بود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: آچربی با لوچیانو اسپالتی تماس گرفت و به سرمربی ایتالیایی اظهارات نژادپرستانه خود علیه عیسی را توضیح داد. به گفته وی، مشخص شد که آچربی در دیدار شب گذشته اینتر و ناپولی قصد توهین، تحقیر یا رفتار نژادپرستانه را نداشته است. با این حال، ما همچنان ترجیح دادیم که آچربی را در دو بازی بعدی در ایالات متحده کنار بگذاریم. در نتیجه این بازیکن امروز به باشگاهش بازمی گردد و جانلوکا مانچینی مدافع رم دعوت خواهد شد.

در میان تساوی 1-1 بین رهبران و مدافع عنوان قهرمانی، دوربین های تلویزیونی لحظه ای را که عیسی در حال صحبت با فدریکو لاپنا، داور مسابقه بود، ضبط کردند. او با اشاره به نشان ضد نژادپرستی روی پیراهن لاپنا، به او توصیه کرد زمانی که نمی تواند جلوی نژادپرستی را در زمین بگیرد، آن را از تنش در بیاورد و توضیح داد که آچربی او را نژادپرست خطاب کرده است.

مدافع میانی ناپولی در پایان بازی سعی کرد به اتفاقات گذشته توجهی نکند و در گفت و گو با DAZN گفت: هر اتفاقی در زمین می افتد همان جا دفن شده است و در عین حال آچربی ام عذرخواهی کرد. با این حال آچربی در پایان بازی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام توضیح داد که چه بر سر او آمده است.

اگر اظهارات نژادپرستانه رسما تایید شود، آچربی حداقل 10 جلسه تیمش را با خطر محروم می کند.

سرویس اخبار فوتبال خارجی