اجرای هیجان انگیز از پرسپولیس و حیف بزرگ از یحیی/ اگر گل محمدی این 2 را قرمزپوش می کرد…



پرسپولیس در جام حذفی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. دیداری جذاب و پرگل که تماشاگران را 120 دقیقه در تعلیق نگه داشت و در نهایت در ضربات پنالتی به میزبان رسید.

حذف پرسپولیس به عنوان قهرمان به قدری اتفاق مهمی بود که بر بسیاری از اخبار و موضوعات سایه افکند، اما وقتی غبار هیجان فرو نشست، وظیفه کارشناسان این است که حقایق مسابقه را ببینند و تحلیل کنند.

پرسپولیس در این دیدار نقاط ضعف عجیبی داشت اما بازیکنان درخشانی هم داشت. بازیکنانی مثل آل کثیر و اورونوف که در دقایق ابتدایی نیمه اول تیم میهمان را با دو گل پیش انداختند. عیسی دوباره در وقت اضافه گل زد.

این روزها خیلی ها از کیفیت کار سرمربی برزیلی پرسپولیس صحبت می کنند. بدیهی است که سبک بازی این تیم تغییر کرده و دیگر با تیمی محتاط نسبت به دوران گل محمدی طرف نیستیم. تیمی که بعد از زدن هر گل به فکر زدن گل های بعدی است و چون به حمله فکر می کند در دفاع بسیار غافلگیر می شود.

همه این حرف ها تکرار می شود، اما حقیقتی پنهان وجود دارد. اجازه دهید هر مربی سیستم و روش بازی خود را بر اساس آنچه در دسترس دارد طراحی کند. تصور کنید اگر این دو بازیکن در اختیار یحیی گل محمدی بودند چقدر می توانست در نتایج این تیم و سرنوشت نیمکت پرسپولیس موثر باشد!

بدون شک حضور این دو بازیکن یعنی عیسی و اورونوف در دور اول می تواند چنان تغییری ایجاد کند که یحیی گل محمدی همچنان امپراطور سرخ باقی بماند. مخصوصا در نحوه بازی تیم یحیی خط دفاع بهتر بود و گلزنی به این تیم سخت بود.

شاگردان یحیی در این سال ها اکثراً وقتی گل اول را زدند و پیش افتادند پیروز شدند و هر بار که این تیم از داشتن یک تمام کننده و گلزن رنج می برد، پرسپولیس هم دچار مشکل می شود. فرض کنیم فقط یکی از این دو بازیکن در تیم یحیی بوده که هنوز بالای 70 درصد موقعیت ها را به ثمر می رساند، آن وقت چقدر اوضاع فرق می کرد!

بیشتر بخوانید: اولین واکنش عثمر به حذف پرسپولیس; اگر این توپ را می زدیم الان تمام شده بود!



سرویس داخلی اخبار فوتبال