اختلال در راه قهرمانی، اسمار و اولین چالش بزرگ


سرویس خبر شماره: 2017415
8 اردیبهشت 1403 ساعت 12:03 ب.ظ |
922 امتیاز خبر

2نقطه نظر

پرسپولیس و دو شکست در یک نبرد

علت تعویض های عثار به خاطر اتفاقات بازی با آلومینیوم بود یا مدیریت انرژی مقابل سپاهان؟

اختلال در راه قهرمانی، اسمار و اولین چالش بزرگ

به گزارش اسپورت سه، شاید منشأ بسیاری از تغییرات در همین ناکامی ها باشد. وقتی یحیی در سال 2018 وارد شد، شیفته فوتبال هجومی و زیبا بود، اما به مرور زمان بیشتر نتیجه‌گرا و اقتصادی شد. تنها کسانی که زیرزمینی هستند تغییر ناپذیرند و شاید ناکامی اراک یکی از نقاط عطفی باشد که تفکر تهاجمی اسمار را در فوتبال ما تغییر دهد. شاید او از این شکست تاریخی درس بزرگی گرفته است و از ایجاد تغییرات چشمگیر دریغ نخواهد کرد. نزن! بدون شک، مانند میلیون ها هوادار، ذهن او درگیر اتفاقاتی است که برای تیم بدون گلش رخ داده است.
در کمتر از 30 دقیقه، پورتال او به طور ناگهانی 4 بار باز شد؟ کجا می لنگید سر کار؟ اگر قرمزها در آستانه یکی از فینال های لیگ فعلی (بازی چهارشنبه مقابل سپاهان) جامی در اراک بگذارند و با چهره ای شوکه به تهران برگردند چه مشکلی داشت؟

سوال اول این است که آیا عثمر تمام حقیقت را می گوید یا فقط بخشی از آن را؟ او به اراک گفت که فکر نمی کرد با سپاهان بازی کند. رمزهایی هست که حرفش را تایید می کند اما نگفت چند دقیقه از این نبرد حذفی چنین فکری کرده است؟ مشکل دقیقا همین تغییر نگرش در حساس ترین دقایق مسابقه بود.

عثمر می خواست موها را کوتاه کند. او به عنوان یک سرمربی موفق در حال تثبیت ریشه های خود در فوتبال ایران است تا بازار پر مشتری آسیا را فتح کند اما شرط اول قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران است.

به همین دلیل صمیمانه می گوید به بازی با سپاهان فکر نمی کردم. بدون ترس از خستگی و مصدومیت با همان ترکیب همیشگی (منهای غیبت اجباری علیشاه) به اراک آمد. او به تیمش حمله کرد و 2 گل به ثمر رساند.

اما گویا بین دو نیمه، کم کم افکار دقیقی به سراغش آمد. سروش رفیعی که یکی از مهم ترین عناصر دفاعی در جمع آوری توپ های سوم و توپ های شل در 18 تیم ملی و همچنین طراح اصلی حملات است، جای خود را به وحید امیری داد. با این حال وحید حرکت کرد و گودبنده لو جای او را گرفت. پرسپولیس در اوج حملات آلومی در ابتدای نیمه دوم بار دیگر دفاع مستحکمی از خود به نمایش گذاشت. اما از دقیقه 60 تعویض های اسمار رنگ بازی مقابل سپاهان به خود گرفت. حذف 3 عنصر هجومی موثر (ترابی، کریم و آرونوف) در حملات پرسپولیس عملا قوه تخیل حریف را از بین برد، اما در این میان تغییر بسیار ویژه ای ایجاد شد که اسمار نمی تواند بگوید من این کار را فقط به خاطر جریان بازی انجام دادم. بازی . دانیال اسماعیلی فر دیدار با سپاهان را به دلیل محرومیت از دست داد. عثمر در 15 دقیقه پایانی سعی کرد فرجی را در این منطقه محک بزند. فرجی بدون خروج دانیال از زمین به سمت دفاع راست حرکت می کند و دانیال جای ترابی را می گیرد.

2015359

پرسپولیس از دقیقه 85 تا 122 4 گل به ثمر رساند که همگی ناشی از تعویض عثمر هویدا بود.

سروش و خدابندلو در دقیقه 18 حضور نداشتند تا توپ های از دست رفته را پس بگیرند. گل اول و دوم دقیقا همان جا زده شد، در روزی که ریگی خسته و پر از اشتباه بود. در صحنه گل سوم شروین بزرگ به راحتی به گل رسید. ضربه سر فرشاد فرجی، شوت مهم و دست آخر گل چهارم باز هم نفوذ از منطقه راست، کات و عقب ماندن اسدبیگی و آخرین ضربه نقی زاده است.

اینها همه کدهای 4 گلی بود که اگر اسمار ترکیب اولیه اش را شروع نمی کرد هرگز به ثمر نمی رسید!
اگر این درست است که عثار بدون توجه به بازی با سپاهان این تعویض ها را انجام داده است، باید گفت; بی دلیل خودت را کشتی مرد! (البته تکذیب کرد).

سوال مهم بیرو; آیا او برای پنالتی آماده نبود؟
حق رفیعی به اندازه کافی جوان بود تا در جام حذفی بازی کند، هرچند بیرانوند مشکلی برای مصدومیت نداشت، اما با توجه به عملکرد تحسین برانگیزی که در لیگ داشت، باید در دروازه پرسپولیس قرار می گرفت. اما عثمر یک اشتباه بزرگ مرتکب شد. او می توانست بیرانوند را با خود به اراک ببرد تا با میدان دادن به او در ضربات پنالتی 80 درصد پیروزی را تضمین کند. یحیی در نهایت با این تعویض مانع از شگفتی و شکست تیمش مقابل پارس وان اصفهان شد. ، قهرمان جام حذفی استقلال را شکست داد. البته ارزش بازی با سپاهان چندین برابر جام حذفی است اما با توجه به اینکه بیرانوند 5 روز پیش دستش را باز کرده بود، حداقل فرصت حضور در جام حذفی را پیدا کرد. ضربات پنالتی. اما در این مورد، عثمر تصمیم سختگیرانه ای گرفت. تصمیمی که ارزش از دست دادن یک فنجان را دارد.

2005943

حتی اگر اسمار به دلیل ارزش و اهمیت بازی چهارشنبه، تیمی متشکل از ذخیره و چند بازیکن اصلی را به مصاف آلومینیوم می فرستاد و حذف می شد، شاید خیلی ها این تصمیم را عاقلانه می دانستند. اما تصمیم گرفت با تمام وجود بیاید. با این حال تصمیمات متعدد باعث شد او جام حذفی را از دست بدهد و هم تیمی هایش را از نظر روحی و جسمی خسته کند.

احتمالات بعد از این اتفاقات
در حال حاضر برای قضاوت زود است. شاید در آخرین ساعات روز چهارشنبه بعد از دو بازی بسیار حساس تراکتورسازی و استقلال در تبریز و سپس پرسپولیس و سپاهان در تهران بتوان به گستردگی شرایط پی برد. آسیب ناشی از این بریدگی ناک اوت

تنها شانس پرسپولیس این بود که سپاهان با ترکیب اصلی خود به اهواز سفر کرد و با وجود شکست استقلال ملاثانی، مجبور شد 120 دقیقه در گرمای خوزستان بدود.

2015360

چهارشنبه حوالی ساعت 22 بعد از این دو جلسه، بهتر از نتیجه تصمیمات عصر جمعه خواهیم داشت.

بدترین چیز برای قرمزها این است که متوجه می شوند این شکست باعث شد در کمتر از 5 روز 2 جام را از دست بدهند.

البته با هر احتمال شکست، تساوی و پیروزی سرخابی ها در روز چهارشنبه، فاصله بین آنها آنقدر زیاد نخواهد بود که بگوییم کار تمام شده است. در بهترین حالت برای آبی ها می توانند در روز شکست تراکتورسازی و پرسپولیس 4 امتیاز از رقیب خود جلوتر باشند.

از طرفی شاگردان اسمار در صورت پیروزی تراکتورسازی و پرسپولیس می توانند با دو امتیاز دیگر به عنوان قهرمان جدید لیگ برتر دست پیدا کنند، نتیجه ای که قطعا غم تلخ حذفی جمعه شب را از بین خواهد برد.

مهدی طاهرخانی

مجله اخبار فوتبال داخلی