شهر شماره دو با گواردیولا شماره دو: ارتقاء!


سرویس خبر شماره: 2017437
8 اردیبهشت 1403 ساعت 13:13 |
2.8K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

لستر تحمل حضور در جهنم چمپیونشیپ را نداشت

پس از پیروزی مقابل لیدز یونایتد با هدایت انزو مارسکا، لسترسیتی توانست به لیگ برتر انگلیس بازگردد.

شهر شماره دو با گواردیولا شماره دو: ارتقاء!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هشت سال گذشت و بازیکنان لسترسیتی بار دیگر در خانه جیمی واردی جشن گرفتند. این بار خبری از قهرمانی در لیگ برتر نیست اما این جشن با نگاهی به این رقابت ها برگزار می شود.

فصل دشوار 2022-23 با شکست قهرمان تاریخی لیگ برتر انگلیس در فصل 16-2015 به رقابت های قهرمانی به پایان رسید. اگرچه افت این تیم در سال های اخیر به وضوح مشهود بود، اما قطعی شدن سقوط آن ها تعجب بسیاری را برانگیخت. این تیم به تازگی علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، قهرمان جام حذفی و سوپرکاپ انگلیس شده است.

2015269

سران این باشگاه تصمیم گرفتند وظیفه بازگشت به لیگ برتر انگلیس را به مارسکا که پیش از این دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود، بسپارند و او این وظیفه را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

صعود لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس با پیروزی 4-0 برابر باربور لیدز یونایتد در ورزشگاه کوئینز پارک رنجرز رقم خورد، اما بازیکنان این تیم تمام تلاش خود را کردند تا نشان دهند که شایستگی بازی در کنار تیم های بزرگ در فصل آینده را دارند.

شاگردان مارسکا توانستند در دو بازی تا پایان فصل 94 امتیاز کسب کنند. چهار تیم لسترسیتی، لیدز یونایتد، ایپسویچ تاون و ساوتهمپتون مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بودند، اما عملکرد خوب لستر قبلا نشان داده است که آنها توانایی صعود را تا قبل از پایان فصل دارند.

با توجه به قطعی شدن صعود این تیم به لیگ برتر، تنها ایپسویچ تاون می تواند عنوان قهرمانی لیگ را در سه بازی باقی مانده از آن ها ربود.

این تیم در هفته بیست و سوم این رقابت ها و در پایان نیم فصل تنها سه شکست را متحمل شد و 16 گل دریافت کرد. مارسکا به لطف ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه توانست به هدف خود برسد. بازگشت به بالاترین سطح فوتبال انگلیس تنها یک سال پس از سقوط یک گام بزرگ برای این باشگاه بود که متهم به نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی بود.

2015398

این دستاورد برای این مربی ایتالیایی هم اتفاق بسیار مهم و ویژه ای است زیرا ممکن است در تابستان امسال تیم های زیادی برای به خدمت گرفتن او تلاش کنند و احتمالا به زودی مذاکرات آغاز شود که یکی از این تیم ها سوویا است.

اگر این مربی 44 ساله با این موفقیت در دنیای فوتبال نامی برای خود دست و پا کرده است، نباید در زمین از چهره مهمی که در صعود لستر به لیگ برتر نقش داشتند غافل شویم. جیمی واردی در 37 سالگی نه تنها هنوز در لسترسیتی است، بلکه به لطف نبوغ این بازیکن به عنوان بهترین گلزن با 16 گل، آنها توانستند به هدف خود برسند.

2015268

قرارداد واردی با لسترسیتی تابستان آینده به پایان می رسد، اما مدیران لستر در حال بررسی پیشنهادی هستند که برای این بازیکن ارائه خواهند کرد. رقص نهایی برای قهرمان لستر که یکی از عوامل قهرمانی آنها در فصل 16-2015 بود، قرار است در لیگ برتر باشد. جیمی واردی با سبکی جشن می گیرد…دوباره!

مجله اخبار فوتبال خارجی