عبدالله وایسی به خوزستان برگشت!/ ناکام با چه رکوردی قرار است فولاد را نجات دهد؟/ 3 تیم فاصله چندانی با سقوط ندارند.



زمانی که ظرف 48 ساعت در دربی اهواز اعلام شد عبدالله وایسی مدیریت فولاد را برعهده گرفته است، تعداد کمی از مردم این دیدار را تماشا کردند!

دربی همیشه در هر شرایطی سخت، حساس و مهم است. برای دو تیم خوزستانی بحران زده و نیمه انتهایی جدول بیش از همیشه مهم بود و اینکه تنها تساوی بدون گل هفته بیست و یکم به عنوان آخرین بازی سال 1402 قطعا برای هیچکس خوشایند نبود. دوست فوتبال… اما به طرز عجیبی: هیچ کدام از این موارد مهم ترین موضوع این مسابقه نبود! بازگشت عبدالله ویسی از همه مهمتر بود و همه جوانب را در بر گرفت!

ویسی روی نیمکت این تیم فولادی بود که در چهارمین دوره لیگ برتر مقابل اهواز به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت. وی سپس سرمربی شد و در تیم آبی های این شهر استقلال خوزستان عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم را به دست آورد. از آن زمان عبدالله ويسي در تيم هاي مختلف مربيگري كرد و ديگر هرگز به آن اوج نرسيد. ویسی در سپاهان و پیکان هم در تیم های با امکانات و بدون امکانات ناکام ماند اما همیشه تیم داشت و همیشه تیم داشت! او در فصل قبل صنعت نفت را از سقوط نجات داد اما وقتی با حمایت همه جانبه مسئولان تیم محبوبش را تعطیل کرد، نتوانست در این فصل کاری برای آبادانی ها انجام دهد و در نیم فصل مجبور به بازنشستگی شد! و در کمال تعجب همگان فولاد که با سه مربی مختلف و یک مربی موقت نتوانسته به نتیجه برسد حالا با این رکورد با ویسی تماس گرفته است. اما اگر فکر می کنید عملکرد او در تیم های دیگر بد بوده است، شاید در فولاد موفق شود، اشتباه می کنید.

ویسی دو فصل پیش در ابتدای فصل جایگزین جواد نکونام در همین تیم شد و تا هفته چهارم نیمکت نشین بود اما با نتایج بسیار ضعیف اخراج شد و به همین دلیل خود نکونام برگشت. ضمن اینکه کلید سقوط فولاد به دوران ویسی رسید و نکونام که برگشت در این تیم دوام نیاورد و منصوریان جایگزین او شد و این فصل را هم همه به یاد داریم.

حال ویسی که در این 8 سال کارنامه خوبی نداشته چگونه و با چه منطقی می تواند فولاد را نجات دهد سوالی است که سران این باشگاه باید به آن پاسخ دهند! آنها احمد النعمه را به عنوان موقت ترک کردند و به دنبال یحیی یا محمد ربیعی بودند، اما پس از نتایج خوب او و شکست مذاکرات با این مربیان، اعلام کردند که النعمه تا پایان فصل می ماند! او هم شروع به تقویت کادر فنی کرد اما پس از دو شکست متوالی مقابل پرسپولیس و سپاهان، صندلی خود را از دست داد. حالا النعمه دوباره در تیم فنی باقی مانده و ویسی برگشته و به تساوی بدون گل در بازی رفت مقابل تیم سابقش بسنده کرده است.

فولاد و استقلال خوزستان هم مثل صنعت نفت آبادان یعنی تیم های سابق عبدالله ویزیریال هر سه در خطر سقوط هستند!



سرویس داخلی اخبار فوتبال